Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-26, 15:11
Medlem
gebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Har du fått effekt av ecstasy förut?
Du brukar inga SSRI preparat eller liknande?

Har tagit rent mdma en gång tidigare och fick full effekt, brukar inga andra preparat
Citera
2012-08-28, 20:20
Medlem
Frågor kring Ecstasy som inte fanns I FAQ

Tjena!

Tänkte köpa puckar nu till helgen som kommer och har lite frågor innan dess om någon vänlig själ har svar. Bör tilläggas att detta blir min första gång att testa ecstasy. Dock har jag testat det mesta annat som MDMA, Kokain, Speed, Cannabis och lite annat mindre.

- Varför är ecstasy så pass mycket billigare än tex. kokain eller MDMA?

- Är det någon speciell färg/motiv som man bör hålla sig undan ifrån?
(var på festival nu i helgen och pratade med en snubbe som sa att jag skulle hålla mig ifrån grå och rosa piller, även dom som va lite tjockare. Gäller även detta i Sverige?)

- Kan man ta en puck och sedan gå ut på krogen utan att det ser allt för uppenbart ut att man har tagit något?

- Som första gångs användare, är det nåt utöver det jag läst i FAQ som jag behöver tänka på?
Citera
2012-08-28, 20:29
Medlem
Om det inte finns i FAQ kan du ändå ställa frågan där
Citera
2012-08-28, 20:35
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Till att börja med, Ecstasy = MDMA, dock innehåller tabletterna som säljs ofta andra substanser blandat med MDMA.

För det andra är det inte särskilt mycket billigare än vare sig Kokain eller MDMA, varför du vill jämföra med kokain förstår jag inte riktigt heller. Kokainet går väl i runda slängar på 1000 kr grammet, samma för MDMA-kristaller. En tablett får du allt som oftast betala 100-200 kr för beroende på var du bor och vem du känner, och dessa innehåller i runda slängar 100-200 mg MDMA om du har tur. Detta blir alltså i princip samma pris.

Det finns extremt många olika batcher av piller, att hålla sig borta från en viss färg känns bara korkat. Du kan kolla upp pill reports på de du tänker köpa, eller köpa test-kit för att själv testa och se om pillren innehåller MDMA. Finns även en stor tråd om olika E-piller, leta igenom där och se om du hittar de du tänkt köpa och vad folk tycker om dem.

Beror helt och hållet på hur bra din puck är och vad den innehåller, hur lättpåverkad du är samt vad det är för klubb.

Tänk på att dricka vatten då du annars riskerar att bli uttorkad. Detta innebär inte 1 liter per kvart utan ett glas då och då, använd sunt förnuft helt enkelt.
Citera
2012-08-28, 20:48
Medlem
Man tackar
Citera
2012-08-28, 21:02
Medlem
Som tidigare sagt; även om inte alla ecstacy innehåller endast MDMA, så är det MDMA:t man vill åt.

En tumregel som har funkat hyfsat för mig att studera utseendet av pillret. Vilken färg det är spelar ingen roll. Utan ser pillret jävligt välgjort ut, med bra tryck och fin form, är chansen större att det är bra piller. Dock kan pillret se ut som ren skit men ändå vara asbra. Men du fattar...

Jag hade inte tagit på krogen. Får du en enorm kick av det så kommer du sticka ut bland mängden.

Visst, man kanske kan stila sig och spela hyfsat nykter, men vafan är poängen att ta det då.
Citera
2012-08-28, 21:36
Medlem
På vilket sätt sticker man ut om man tagit Ecstasy jämnfört mot MDMA?
Citera
2012-08-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heated

Ecstacy, pillret du tänker på är egentligen en cocktaildrog. Detta innebär att likt en cocktail där man blandar en massa olika spritsorter förekommer det att man blandar in andra ämnen i det. Koffein, amfetamin, metamfetamin, 2c-b för att nämna några. Dock är den aktiva substansen alla vill åt- MDMA. Det är den som gör dig kärleksfull och kramande, det klassiska man brukar förknippa med Ecstacy. The love & hug drug.

Exempelvis kan en blandning utav amfetamin+ MDMA i en batch piller göra att ruset kickar mycket hårdare. Ett exempel var en batch för 2-3 år sedan som hette gröna Recycle. Medan rent MDMA håller inte så länge, 3-5 timmar max.

Ett sätt för att undvika att få andra droger än MDMA i piller är att försöka införskaffa sig MDMA kristaller. Då vet du att du i princip får äkta varan.
Citera
2012-08-28, 21:51
Medlem
Citat:

Alltså...

MDMA = Ecstasy
Ecstasy = MDMA

Så du sticker ut på exakt samma sätt.

Ecstasy är ju bara slang för MDMA-tablett så gott som.

Jaja, sen ska väl någon viktig petter komma och påpeka att Ecstasy innehåller oftast något annat än MDMA bla bla bla. Må så vare men Ecstasy är fortfarande det samma som MDMA. Är det t.ex. tjack i pillret så är det Ecstasy blandat med tjack.

Peace
Citera
2012-08-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ecstasy = MDMA
Citera
2012-08-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightForGlory
Alltså...

MDMA = Ecstasy
Ecstasy = MDMA

Så du sticker ut på exakt samma sätt.

Ecstasy är ju bara slang för MDMA-tablett så gott som.

Jaja, sen ska väl någon viktig petter komma och påpeka att Ecstasy innehåller oftast något annat än MDMA bla bla bla. Må så vare men Ecstasy är fortfarande det samma som MDMA. Är det t.ex. tjack i pillret så är det Ecstasy blandat med tjack.

Peace

Ja, är det Xanor i en tablett blir det Ecstacy+ Xanor.

Citera
2012-08-28, 22:03
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
- Varför är ecstasy så pass mycket billigare än tex. kokain eller MDMA?
Det är det inte alls, var har du fått det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in