Citat:
Ursprungligen postat av
Jevlaloser
Har några frågor angående xtc.
1. Hur är ATn jämfört med ladd och meff/krabba?
2. Är 2st fredag och 2st lördag en rolig/skön upplevelse? Kommer befinna mej bland mycket folk och massor med musik. Ungefär festival.
3. Hur lång tid mellan knapparna ska det gå?
4. Är det svårt att sova? Vill ju få lite sömn mellan fredag och lördag.
5. Hur grov tror ni ATn blir på söndag/måndag?
[6.] Hur är det med alkohol i samband med xtc?
1. Vissa har rätt tråkig avtändning till följd av serotonin-uttömning. Vissa blir hiskeligt ledsna och deprimerade 1-5 dagar efteråt, andra känner sig allmänt låga och 'tomma', vissa har inga problem alls. Röker du cannabis brukar det hjälpa avsevärt. För de flesta är det inte värre än en tråkig bakfylla.
2. 2+2 borde fungera bra vid enstaka tillfällen, med risk för att du får ganska dålig effekt på lördagen.
3. Jag brukar ta den andra knappen precis innan peaken, så lite beroende på när du börjar känna effekt på första knappen och om du vill ha en väldigt intensiv upplevelse eller dra ut på en lite mindre intensiv sådan. Men ca. 1-1,5 timme efter första knappen intagits ger dig vanligtvis en schysst resa. Nån timme senare om du vill förlänga mer än intensifiera.
4. Det är i princip omöjligt att sova under ruset, men förutsatt att du fått huvudsakligen MDMA i din ecstasy bör det inte vara några problem att gå o lägga sig när ruset avtagit. Även här är cannabis eller andra nedåt-grejor hjälpsamma.
5. Omöjligt att säga, vissa har svår AT på MDMA/ecstasy, andrar klarar sig hur bra som helst.
6. Jag brukar rekommendera alkohol tillsammans med E. Alkohol har en euforiserande effekt som kan ge bra skjuts åt ecstasyn om du når en bra fylla innan du droppar första knappen. Nackdelen är att ecstasyn likt andra stimulanter tar bort mycket av alkoholruset. För egen del tycker jag det är fördelaktigt och man slipper de tråkiga bitarna av alkohol men behåller, tillsammans med esctasyn, de positiva.