Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buutchlol
Jag brukar alltid stå och stirra på mina enorma pupiller i spegeln, det är sjuuukt snyggt med stora pupiller! :O
Har en polare som alltid har stora pupiller, men på MDMA eller svamp blir de helt extrema. Ser bokstavligen talat ut som en galax.
En galax är inte svart, den består av bla sjtärnor och skit som lyser.
http://padante.com/wp-content/uploads/2013/01/Galaxy-crash-sparks-large-spiral.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av K-pist
Och? Det är fortfarande giftigt. En knapp som innehåller tjack är inte en bra knapp. Visst kan du få ett bra rus, men ändå inget jag vill ha att göra med.
Mdma ensamt är också "giftigt". att ta mdma dagen efter är rätt lugnt. Det är först när man pratar höga nivåer som man bör börja oroa sig för en överdriven neurotoxicitet som inte finns när man kör något av dom ensamma. Värt att nämna är att om man är så orolig för det där så är ju alla stims som påverkar både serotonin och dopamin också något man ska hålla sig borta från. Såvida du inte kör på läkemedelstjack så är risken stor att ditt pulver påverkar serotoninet en del, dock inte så mycket som mdma.
Senast redigerad av virtuamvp 2013-04-14 kl. 18:17.
Citera
2013-04-14, 19:58
Medlem
K-pists avatar
Anledningen till att jag frågar är att jag under en helg för några veckor sedan tog rent mdma på fredagen och tjack på lördagen, fick ingen effekt alls utav amfetaminet utan blev mer seg, funkade galant åt min polare dock (han tog inte mdma dagen före). Har ända sen detta haft en mild huvudvärk till och från varje dag, på exakt samma ställe.

Kan detta bero på att dopaminet hamnat där det inte hör hemma under lördagen där när jag tog tjacket? Detta är den enda teorin jag kunnat komma på så har trott på detta ända sen dess. Men kan väl egentligen bero på vad fan som helst.
Senast redigerad av K-pist 2013-04-14 kl. 20:05.
Citera
2013-04-14, 20:04
Medlem
nanoballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-pist
Anledningen till att jag frågar är att jag under en helg för några veckor sedan tog rent mdma på fredagen och tjack på lördagen, fick ingen effekt alls utav amfetaminet utan blev mer seg, funkade galant åt min polare dock (han tog inte mdma dagen före). Har ända sen detta haft en mild huvudvärk till och från varje dag, på exakt samma ställe.

Kan detta bero på att dopaminet hamnat där det inte hör hemma under lördagen där när jag tog tjacket?

MDMA=Serotoninutlösande, Tjack=Dopaminutlösande, väl?
Citera
2013-04-14, 21:05
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe

Båda utlöser båda nämnda monoaminer.
Citera
2013-04-14, 21:39
Medlem
K-pists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe

Det stämmer.

Tänkte om dopaminet som utlöstes av tjacket på lördagen dragits med i serotoniåterhämtningen? Med tanke på att jag tog mdma på fredagen.
Citera
2013-04-14, 21:40
Medlem
Buutchlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virtuamvp
En galax är inte svart, den består av bla sjtärnor och skit som lyser.
http://padante.com/wp-content/uploads/2013/01/Galaxy-crash-sparks-large-spiral.jpg

Men lol. Inte BOKSTAVLIGEN talat då. Där är alltid skönhetsfel i pupillen som kan liknas som stjärnor om man är superfuckad på MDMA.
Citera
2013-04-14, 23:55
Medlem
K-pists avatar
Skitsamma, det är bara lite huvudvärk borde försvinna med tiden. Men ändå intressant.
Citera
2013-04-16, 07:33
Medlem
benadryls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det är inte drogens fel att du är en oansvarig missbrukare. Heroin är en helt annan drog, i en helt annan liga. Hon vill prova MDMA utav en anledning, och en anledning Heroin inte kan täcka. Det är tråkigt vad som hänt dig, men du har dig själv att skylla som var oansvarig och missbrukade MDMA. Idag finns internet - där ungdomar kan utbilda sig inom området innan de börjar missbruka/bruka en drog, så att de vet vilka mörka sidor som finns där....de kanske avskräcker de dumma jävlarna som du, att bete sig så jävla korkat att de förstör sitt liv.

visst. jag håller med om att kidsen kan läsa upp sig mer numera. Jag skulle inte kalla min tid på X som missbruk utan bruk men utan att förstå trots kunniga vänner.

Jag tycker fortf inte att man bör pilla med serotonin och brain fuel. Även hur mycket dom läser så är de psykologiska effekternaa inte värt det och skapar VÄLDIGT snabbt ett psykologiskt behov för nästa gång. Har du kört så .. hur kul är det att gå ut och "bara" dricka pilsner???
Citera
2013-04-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benadryl
visst. jag håller med om att kidsen kan läsa upp sig mer numera. Jag skulle inte kalla min tid på X som missbruk utan bruk men utan att förstå trots kunniga vänner.

Jag tycker fortf inte att man bör pilla med serotonin och brain fuel. Även hur mycket dom läser så är de psykologiska effekternaa inte värt det och skapar VÄLDIGT snabbt ett psykologiskt behov för nästa gång. Har du kört så .. hur kul är det att gå ut och "bara" dricka pilsner???

känner inget psykologiskt behov efter mdma. tycker fortfarande att mina vardagar,helger och sena nätter är roliga och givande, nykter som onykter. det finns människor som behärskar droger, och inte låter drogen sluka ens liv och ens trevliga stunden, sen finns det människor som ska ge blanka fan i droger. du verkar vara en av dem.
Citera
2013-04-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benadryl

Nej. Jag förstår att ungdomar likt mig själv, efter ha börjat använda droger så blev alkohol meningslöst. Men så blir det ju av en anledning, just darför att alkohol är en skitdrog.

Jag tror inte det är någon större fara att bruka serotonerga droger, om du gör det ansvarsfullt.
Dvs. inte varenda helg, för då kommer nämligen biverkningarna på recept och du har dig själv att skylla.
Citera
2013-04-16, 12:23
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Första gången jag droppa någonsin va för 2 veckor sen, tänkte köra i helgen igen. Förra gången tog jag 1st 140mg, det räckte lagom och väl. Mådde som en prins hela kvällen. Men nu denna gången funderar jag på att köra på 2st lika stora, är det för stort steg eller ska jag dela upp doseringen?

(fattar givetvis att det är ifrån person till person sånt här skiljer sig, men ett tips till en newb hade uppskattats.)
Citera
2013-04-16, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justiceBEAVER
Första gången jag droppa någonsin va för 2 veckor sen, tänkte köra i helgen igen. Förra gången tog jag 1st 140mg, det räckte lagom och väl. Mådde som en prins hela kvällen. Men nu denna gången funderar jag på att köra på 2st lika stora, är det för stort steg eller ska jag dela upp doseringen?

(fattar givetvis att det är ifrån person till person sånt här skiljer sig, men ett tips till en newb hade uppskattats.)

jag tycker att du ska vänta minst 30dagar, helst 60dagar...men det kommer du ju inte att göra så kör på, ta du 280mg direkt om du vill inte någon fara. allt över 180mg ger mer negativt än positivt för mig, men det är mitt sweetspot. du hittar ditt en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in