Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-03, 20:52
Medlem
Hur länge bör man vänta för att resistansen ska börja ge med sig? De senaste 5-6 gångerna (2-3 piller per gång, kört kanske 20-25 gånger) har jag "bara" känt mig väldigt glad och social, "peaken" har uteblivit, med det menar jag då den där riktiga euforin där det liksom...susar genom kroppen haha, antar att folk beskriver det olika.

Vet att hjärnan vänjer sig efter ett tag men läst info på diverse ställen att man ska kunna komma tillbaka till den euforin man fick i början om man väntar tillräckligt länge (haft en månads uppehåll nu).
Citera
2012-02-03, 21:25
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emitfonos
Hur länge bör man vänta för att resistansen ska börja ge med sig? De senaste 5-6 gångerna (2-3 piller per gång, kört kanske 20-25 gånger) har jag "bara" känt mig väldigt glad och social, "peaken" har uteblivit, med det menar jag då den där riktiga euforin där det liksom...susar genom kroppen haha, antar att folk beskriver det olika.

Vet att hjärnan vänjer sig efter ett tag men läst info på diverse ställen att man ska kunna komma tillbaka till den euforin man fick i början om man väntar tillräckligt länge (haft en månads uppehåll nu).
Man brukar säga att efter tre månader är serotoninreceptorerna helt återställda.
Citera
2012-02-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Man brukar säga att efter tre månader är serotoninreceptorerna helt återställda.

<3
Citera
2012-02-04, 02:50
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:

2-3 piller per gång säger ju ingenting.
Jag ska inte säga att substansen är så hemskt farlig för jag vet inte särskilt mycket om det men det verkar helt klart som att du borde vänta längre mellan gångera.
Citera
2012-02-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Stämmer bra
Citera
2012-02-07, 09:46
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Efter tre månader är din hjärna fysiskt återställd vilket redan har besvarats. Dock kommer du aldrig komma tillbaka till samma eufori du hade de första gångerna eftersom du har vant dig vid ruset.

Hur sorgligt det än må vara så kommer det aldrig bli lika magiskt som de första gångerna för att ditt psyke redan vet vad som kommer att hända när du tar den där knappen, det är inte lika intensivt och spännande längre.

Dock kan du ju själv bestämma om du vill använda MDMA för att hamna i ett skönt läge du känner dig trygg och säker i. Folk som har erfarenhet av alkohol får inte längre lika magiska fyllor som de första gångerna helt enkelt för att de har blivit vana.

Dock skulle jag tro att om man väntar cirka 10 år så har man glömt bort hur det känns och kan få ett riktigt trevligt rus som antagligen kommer att kännas som den 2:a eller 3:e gången.

Själv är jag på ett uppehåll som redan varit i ett halvår och kommer fortsätta i 2 år till!
Citera
2012-02-09, 00:43
Medlem
adzzs avatar
Tjenare!

Har nu läst en hel del om E de senaste dagarna och blivit sjukt intresserad av denna drog. Min fråga är bara hur psykiskt påfrestande är denna drog? Har rökt en del CB och upplevt några snetrippar som varit ganska dryga - noja och obehagskänslor som hållit ruset ut. Hur stor chans är det att man mår dåligt av E? Förutsatt att personen i fråga inte har världens starkaste psyke, men inte heller några psykiska problem.
Funderade innan på LSD men insåg ganska snabbt att det inte är en drog för mig.
Citera
2012-02-09, 01:32
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adzz
Tjenare!

Har nu läst en hel del om E de senaste dagarna och blivit sjukt intresserad av denna drog. Min fråga är bara hur psykiskt påfrestande är denna drog? Har rökt en del CB och upplevt några snetrippar som varit ganska dryga - noja och obehagskänslor som hållit ruset ut. Hur stor chans är det att man mår dåligt av E? Förutsatt att personen i fråga inte har världens starkaste psyke, men inte heller några psykiska problem.

Går det att misslyckas på MDMA? Man blir ju hur lycklig/glad som helst. MDMA är ju en drog som du är hyffsat klar i skallen på iaf, du är som vanligt med tänkande osv förutom att du blir ruggigt kärleksfull och trevlig. Tar du LSD får du ju ett helt annat tankemönster som är låååångt ifrån ditt normala tankemönster, där går det att snea ur ordentligt om man anstränger sig lite.
Senast redigerad av POMJUP53 2012-02-09 kl. 01:36.
Citera
2012-02-09, 02:30
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adzz
Tjenare!

Jag känner igen mig själv i dig. Jag tyckte precis likadant innan jag provade MDMA och var orolig för hur jag skulle reagera på droggen.

Det krävdes faktiskt lite övertalning tills jag tog det blåa pillret.

Vad som hände sen var att jag upplevde paradiset på jorden, jag kunde känna "conection" till alla människor och träffade bara såna som var likasinnade och var så sjukt glad!

Fick den hittills viktigaste och mest utvecklande upplevelse jag någonsin varit med om.

MDMA släpper lös ditt serotonin, det handlar bara om välmående. Tänk dig en orgasm x20, ungefär så känner du i hela din kropp. Det är bara kärlek, kärlek och kärlek.

Det kan inte slå fel på MDMA såvida du befinner dig på rätt plats med folk du litar på!

Jag står fast vid att jorden hade varit ett bättre ställe om alla provade MDMA åtminstone vid ett tillfälle och det hade funnits mer kärlek i världen. George Bush skulle kunna skaka hand med Saddam under påverkan av MDMA.
Senast redigerad av Hysteria90 2012-02-09 kl. 02:32.
Citera
2012-02-09, 16:05
Medlem
Undrar hur det ligger till med SSRI? Jag åt dom i ungefär ett år, var uppe i 40mg i slutet innan jag trappade ner och slutade nu i Januari(runt den 25e) och nu är det så att E debuten närmar sig, är det lugnt att köra på i helgen eller?

Vill ju inte ta massa E i onödan om jag riskerar utebliven effekt osv...
Citera
2012-02-13, 12:46
Medlem
Hejsan12345s avatar
Tog endast ca 0.11 nu i helgen (första gången), var soft men kom liksom inte över tröskeln. Om jag kör lite över 0.20 nästa gång, tror ni det är en bra dos?
Citera
2012-02-13, 14:05
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
Tog endast ca 0.11 nu i helgen (första gången), var soft men kom liksom inte över tröskeln. Om jag kör lite över 0.20 nästa gång, tror ni det är en bra dos?
Ta din vikt x2mg, brukar vara ett bra mått att gå efter. Om man gillar att få en hårdare käftsmäll kan man väl gå några mg över det också, blir dock oftast lite skevare då. Fyll på max 2ggr på en kväll. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in