Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-09-11, 19:59
Medlem
Bluepants avatar
MDMA kramper, stickningar

De senaste två gångerna jag tagit MDMA har jag liksom fått stickningar/myror i händerna, kanske på fler ställen, är osäker. Båda gångerna har intalat mig själv att jag håller på att få Seretonin Syndrome, även fast jag egentligen inte vet hur en sådan känns.

Första gången var det mest kraftiga myror i händerna, inte nödvändigtvis obehagligt men ungefär en känsla av att jag typ fått för mycket och kanske håller på att överdosera. Som att hela kroppen är extremt uppladdad med energi/vibration, eller som att mina seretoninnivåer är på totalt maximum och jag håller på att få ett krampanfall eller liknande.

Senaste gången började det, och när jag peakade som hårdast fick jag grova kramper i båda händerna. Fingrarna på båda händerna vände sig inåt med raka fingrar, ungefär som när man skämtar och gör en mun av/"pratar" med händerna. De låste sig liksom där och kunde inte få bort det, skulle få en joint passad till mig men kunde naturligtvis inte ta emot den. Denna gång hade jag dock råkat ta en 5-HTP på morgonen så jag vet inte om det kan ha varit orsaken.

Det jag undrar är vad detta beror på och ifall det är något farligt. Ifall jag antingen var på gränsen till seretonin syndrome, ett kramp/epilepsianfall eller om det kan vara kopplat till för lite magnesium i kroppen eller liknande. Har hypotetiska planer på att ta igen men detta skrämmer mig lite. Mådde förutom detta bra, när jag fick kramp rollade jag bokstavligen sönder, nästan lite för hårt. Hade endast tagit 1.

Tack på förhand! Uppskattar så snabbt svar som möjligt, denna hypotetiska nästa gång kan nämligen vara mycket snart.
Citera
2016-09-12, 10:35
Medlem
analoghatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
De senaste två gångerna jag tagit MDMA har jag liksom fått stickningar/myror i händerna, kanske på fler ställen, är osäker. Båda gångerna har intalat mig själv att jag håller på att få Seretonin Syndrome, även fast jag egentligen inte vet hur en sådan känns.
Första gången var det mest kraftiga myror i händerna, inte nödvändigtvis obehagligt men ungefär en känsla av att jag typ fått för mycket och kanske håller på att överdosera. Som att hela kroppen är extremt uppladdad med energi/vibration, eller som att mina seretoninnivåer är på totalt maximum och jag håller på att få ett krampanfall eller liknande.

Testa dina grejer, det där är INTE mdma/E. Antagligen metamfetamin eller RC som ska försöka likna ruset. Det där är antagligen nervskador, inget du ska få av mdma eller dyl.

Fred
Citera
2016-09-12, 14:27
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analoghatt
Testa dina grejer, det där är INTE mdma/E. Antagligen metamfetamin eller RC som ska försöka likna ruset. Det där är antagligen nervskador, inget du ska få av mdma eller dyl.

Fred

Låter som spekulationer. Det var två helt olika batcher med månader emellan. Endast jag av alla jag var med fick denna reaktion. I övrigt kändes det precis som mdma, dock väldigt intensivt.

Min teori är att det kan ha varit en blandning av 5-htp och magnesiumbrist. Har läst att det finns en risk för seretonin syndrome om man tar 5-htp innan mdma. Fick inte det direkt men kanske var på gränsen, vet inte. Magnesiumbrist kan även orsaka kramp, och mdma sänker krampgränsen, man får bruxism osv.
Citera
2016-09-12, 15:58
Medlem
Kan uppdatera ang helgen då jag raveade på mdma lite krasslig. Kvällen gick suuuperbra. Magisk kväll i allmänhet och de sjuka symptomen försvann helt. Försökte ta vara på mig hyffsat mycket vilket gick ganska bra. Dagen efter var förkylningen lite mer påtaglig men inga andra symptom, ATn från mdma gillar jag också så all in all var allt värt.

Knarka lugnt häj
Citera
2016-09-15, 18:58
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Låter som spekulationer. Det var två helt olika batcher med månader emellan. Endast jag av alla jag var med fick denna reaktion. I övrigt kändes det precis som mdma, dock väldigt intensivt.

Min teori är att det kan ha varit en blandning av 5-htp och magnesiumbrist. Har läst att det finns en risk för seretonin syndrome om man tar 5-htp innan mdma. Fick inte det direkt men kanske var på gränsen, vet inte. Magnesiumbrist kan även orsaka kramp, och mdma sänker krampgränsen, man får bruxism osv.

Citat:
Ursprungligen postat av analoghatt

Fred

Eftersom att ingen annan lyckats svara, så tror jag faktiskt att jag själv funnit svaret till min egna fråga/problem. Den stickande/domnande känslan verkar vara kopplad till hyperventilation, möjligen kramperna likaså. Eftersom att MDMA:t kickade in extremt hårt satt jag stilla och kunde icke göra annat än andas, den domnande/stickande känslan bygger upp, mer och mer, jag känner som att jag kanske kommer att svimma, och då får jag kramperna i händerna. Vad jag inte insåg då var hur snabbt och tungt jag andades.

Detta insåg jag efter den senaste gången med E, då jag plötsligt kom på mig själv under peaken med att sitta och andas väldigt snabbt och djupt, stickningarna/domningen hade även börjat komma. När jag slutade upp med den intensiva andningen och istället andades sakta/normalt, så försvann den domnande känslan helt och hållet.
Citera
2016-09-15, 20:57
Medlem
Är det dåligt att ta concerta/elvanse om man planerar att ta mdma snart
Citera
2016-09-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpandude
Är det dåligt att ta concerta/elvanse om man planerar att ta mdma snart
Det beror på vad du menar med "snart" och hur doseringen ser ut.
Citera
2016-09-18, 12:05
Medlem
ReVarres avatar
Någon annan som varit med om liknande? När jag tar mdma och röker, så kan det bli jävligt nice, men minsta lilla grej som händer kan skapa ett inre kaos av tankar. Men känner mig rättså avtrubbad ändå så det spelar ingen roll. Men folk säger röka efter MDMA hjälper? Vet inte hur mycket jag håller med.. Och att träffa andra? Det verkar som att vissa har tendenser att vilja påpeka hur man verkar onormal osv när de snackar med en, och det är väl sådant som drar ner en. Kanske är det lika bra att vara med gott sällskap där man inte blir "nerklankad" på (lite väl starkt ord i brist på annat ordval)..

Vad säger ni?
Citera
2016-09-18, 13:14
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Eftersom att ingen annan lyckats svara, så tror jag faktiskt att jag själv funnit svaret till min egna fråga/problem. Den stickande/domnande känslan verkar vara kopplad till hyperventilation, möjligen kramperna likaså. Eftersom att MDMA:t kickade in extremt hårt satt jag stilla och kunde icke göra annat än andas, den domnande/stickande känslan bygger upp, mer och mer, jag känner som att jag kanske kommer att svimma, och då får jag kramperna i händerna. Vad jag inte insåg då var hur snabbt och tungt jag andades.

Detta insåg jag efter den senaste gången med E, då jag plötsligt kom på mig själv under peaken med att sitta och andas väldigt snabbt och djupt, stickningarna/domningen hade även börjat komma. När jag slutade upp med den intensiva andningen och istället andades sakta/normalt, så försvann den domnande känslan helt och hållet.
Testa ditt knark, varje batch, alltid. Då vet du att det är rätt substans du petar i dig.

Du har fått symptom på något som inte ska finnas i ett MDMA-rus. Om det verkligen är MDMA du tar har du antingen tagit alldeles för mycket eller också har du andra komplikationer (självtillfört i form av t.ex. 5-HTP innan som du själv sa, eller något genetiskt).

Ta det lugnt nästa rus, ta inte mer än du behöver. Ett piller säger inget, är det 200+ mg och du är tanig och inte tar för ofta så är det en för stor dos.

Knarka med måtta och ta hand om er, tack. Annars får de som sköter sig också skit.
Citera
2016-09-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Någon annan som varit med om liknande? När jag tar mdma och röker, så kan det bli jävligt nice, men minsta lilla grej som händer kan skapa ett inre kaos av tankar. Men känner mig rättså avtrubbad ändå så det spelar ingen roll. Men folk säger röka efter MDMA hjälper? Vet inte hur mycket jag håller med.. Och att träffa andra? Det verkar som att vissa har tendenser att vilja påpeka hur man verkar onormal osv när de snackar med en, och det är väl sådant som drar ner en. Kanske är det lika bra att vara med gott sällskap där man inte blir "nerklankad" på (lite väl starkt ord i brist på annat ordval)..

Vad säger ni?

Jag skorstensröker gräs på mdma och älskar det, håller med dig helt i det att jag blir väldigt sårbar psykiskt! Om jag märker att jag är störande eller att den andra person är illvillig på något sätt blir jag väldigt sårad och ledsen. Dock går detta över snabbt som satan om jag lyckas byta "setting" lite bara. Typ gå och snacka med någon ny eller byta aktivitet. All in all så är människokontakt det som är livet för mig på mdma.
Citera
2016-09-18, 21:41
Medlem
Återdosera över 2 gånger och sedan röka ger ett helt annat rus än självaste mdma ruset för mig. Blir väldigt hallucinogent med mönster, färger och t.om. ljudhallisar. Mina CEV's är helt utom denna jord, är på olika platser när jag stänger ögonen och kan helt enkelt kolla på mina tankar koka ihop konstiga saker, nästan som att det sker på en filmduk.. Någon som varit med om detta?
Citera
2016-09-18, 21:52
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennebenne321
Återdosera över 2 gånger och sedan röka ger ett helt annat rus än självaste mdma ruset för mig. Blir väldigt hallucinogent med mönster, färger och t.om. ljudhallisar. Mina CEV's är helt utom denna jord, är på olika platser när jag stänger ögonen och kan helt enkelt kolla på mina tankar koka ihop konstiga saker, nästan som att det sker på en filmduk.. Någon som varit med om detta?

Jag får också en psykedelisk upplevelse på rent MDMa. Jag tror folk som inte får det käkar mediciner, eller något annat.. Riktigt härlig känsla på en 0,3a.

+ spliffen när peaken kommer är ju bonus
Men det är lugnt, resan håller ju enbart i 4-6h. Kan vara rätt intensivt utan tolerans
Så njut medans du kan, om du börjar svettas så ta av tröjan. Softa med musik!
https://www.youtube.com/watch?v=EDdTKH5ONak
Senast redigerad av tehSecretzzz 2016-09-18 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in