Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-27, 14:55
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Man brukar väl snacka 2-3 månader för att i alla fall reducera skaderisken avsevärt.
Stämmer bra, 4 gånger per år är rekommendationen av självaste Alexander Shulgin. Det vill säga en gång i kvartalet. Det krävs otroligt mycket självkontroll för att fixa det, jag fixade det inte... men hade sjukt kul!

Senast redigerad av Hysteria90 2011-09-27 kl. 14:59.
Citera
2011-09-27, 20:39
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Stämmer bra, 4 gånger per år är rekommendationen av självaste Alexander Shulgin. Det vill säga en gång i kvartalet. Det krävs otroligt mycket självkontroll för att fixa det, jag fixade det inte... men hade sjukt kul!

Jo, det får man hålla med om. Inte riktigt grejat det heller men kan i alla fall fortfarande räkna upp alla gånger jag tagit MDMA/Esh, så det är ju ett hyfsat gott tecken i alla fall.
Citera
2011-09-27, 20:57
Medlem
Recycles avatar
Någon som vet var i Sverige man ska befinna sig för att lättast få tag i E ?
Citera
2011-09-28, 01:59
Medlem
en fråga om man går ut på tex krogen och vakterna ser att man är påverkade och dom ringer polisen vad är det för straff man får då om man bara är påverkad och inte har något på sig? och är det olika straff om det ärecstasy/cola/maja?
Citera
2011-09-28, 03:11
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofle92
en fråga om man går ut på tex krogen och vakterna ser att man är påverkade och dom ringer polisen vad är det för straff man får då om man bara är påverkad och inte har något på sig? och är det olika straff om det ärecstasy/cola/maja?
Ringa narkotikabrott och lite dagsböter. Spelar ingen roll om du har någon narkotika på dig utan om det finns i ditt urin så är det kört i de allra flesta fall.

Ganska lindriga påföljder om man bortser från att du får pundarstämpeln av samhället. Svårare att ta körkort, få jobb och liknande. Det är först när man blir fasttagen som problemen börjar. Det är vår skeva narkotikapolitik som får folk att fastna i missbruk.

Det är inte så att man börjar knarka mindre bara för att man blir utstött från alla fina och ansvarsfulla delar av samhället, snarare börjar man knarka mer och handlar tillslut i ett slutet knarksällskap och en ond cirkel det är svårt att ta sig ur.

Om du både har det i urinet och skapliga mängder på dig kan du räkna med narkotikabrott av normalgraden. Lite drygare böter och fotboja i värsta fall om du tidigare är ostraffad.

Varför gå på krogen påtänd om man inte kan dölja det? Håll dig bara lugn och bete dig normalt så kommer ingen märka nåt på dig. Det är när du börjar skeva loss som det finns risk för att åka fast.

Regel nummer 1: ÅK ALDRIG FAST, VAD SOM ÄN HÄNDER.
Senast redigerad av Hysteria90 2011-09-28 kl. 03:19.
Citera
2011-09-28, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikeair
en halv

nog för att lacoste är bra, men ska du ha ett riktigt rus får du fan ta en och en halv minst

pfff batchen som kom nyss suger....

Tryckte i mig 5.5 för att bli e:ad -.-
Citera
2011-09-28, 13:59
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ringa narkotikabrott och lite dagsböter. Spelar ingen roll om du har någon narkotika på dig utan om det finns i ditt urin så är det kört i de allra flesta fall.

Ganska lindriga påföljder om man bortser från att du får pundarstämpeln av samhället. Svårare att ta körkort, få jobb och liknande. Det är först när man blir fasttagen som problemen börjar. Det är vår skeva narkotikapolitik som får folk att fastna i missbruk.

Det är inte så att man börjar knarka mindre bara för att man blir utstött från alla fina och ansvarsfulla delar av samhället, snarare börjar man knarka mer och handlar tillslut i ett slutet knarksällskap och en ond cirkel det är svårt att ta sig ur.

Om du både har det i urinet och skapliga mängder på dig kan du räkna med narkotikabrott av normalgraden. Lite drygare böter och fotboja i värsta fall om du tidigare är ostraffad.

Varför gå på krogen påtänd om man inte kan dölja det? Håll dig bara lugn och bete dig normalt så kommer ingen märka nåt på dig. Det är när du börjar skeva loss som det finns risk för att åka fast.

Regel nummer 1: ÅK ALDRIG FAST, VAD SOM ÄN HÄNDER.

Väldigt bra skrivet! Instämmer till 110!
Citera
2011-09-28, 23:02
Medlem
Hysteria90 och lehleh tack som fan för bra svar
när man söker jobb när man har gått ur skolan om man har åktfast för att ha varit påverkade kan dom se det som man söker jobb hos??
Citera
2011-09-29, 01:58
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofle92
Hysteria90 och lehleh tack som fan för bra svar
när man söker jobb när man har gått ur skolan om man har åktfast för att ha varit påverkade kan dom se det som man söker jobb hos??
Skickar ett PM till dig med ett utförligt svar så att inte tråden blir för off topic.
Citera
2011-09-29, 12:56
Bannlyst
Hur farlig är deprisionen man får dagen efter?
Anledningen jag frågar är då jag ska göra min debut imorgon.
Lite info, mycket skit har hänt i mitt liv men har aldrig varit deprimerad, kanske lite små ledsen men inget mera, saker har hänt som skulle kunna få den starkaste mannen att begå självmord, men jag ser mig själv som en person som bara ignorerar smärtan eller kommer över den snabbt, kan man dagen efter ett e rus gräva upp gammla smärtor?
Citera
2011-09-29, 13:14
Medlem
brainstormms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dserve
Hur farlig är deprisionen man får dagen efter?
Anledningen jag frågar är då jag ska göra min debut imorgon.
Lite info, mycket skit har hänt i mitt liv men har aldrig varit deprimerad, kanske lite små ledsen men inget mera, saker har hänt som skulle kunna få den starkaste mannen att begå självmord, men jag ser mig själv som en person som bara ignorerar smärtan eller kommer över den snabbt, kan man dagen efter ett e rus gräva upp gammla smärtor?

Jag var själv deprimerad innan jag prövade första gången. Jag fick ett lyft i mitt vanliga liv och jag fann glädjen igen. Depressionen som många pratar om är mer förekommande vid tungt bruk eller att man kör för ofta.

I åtanke också är att depressionen som uppstår vid mdma bruk är av fysisk karaktär. (din serotonin-nivå är låg). Med regelbunda vanor (kost,motion,sömn) så går depressionen över relativt fort. Någon eller ett par dagar.
Citera
2011-09-29, 13:54
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainstormm
Jag var själv deprimerad innan jag prövade första gången. Jag fick ett lyft i mitt vanliga liv och jag fann glädjen igen. Depressionen som många pratar om är mer förekommande vid tungt bruk eller att man kör för ofta.

I åtanke också är att depressionen som uppstår vid mdma bruk är av fysisk karaktär. (din serotonin-nivå är låg). Med regelbunda vanor (kost,motion,sömn) så går depressionen över relativt fort. Någon eller ett par dagar.
Ligger mycket sanning i ditt inlägg. De första 4-5 gångerna fick jag inte någon avtändning att tala om, snarare sköna afterglows som höll i sig i veckor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in