2011-09-26, 05:38
Medlem
Areligs avatar
Inte kollat igenom tråden men undrar om nån vet hur det är med forskningen kring MDMA. Bedrivs det någon sådan för tillfället? Och kommer dom fram till något kul? Verkar som att det finns väldigt mycket som är ännu ouppklarat kring MDMA och dess långsiktiga effekter på hjärnan.
Citera
2011-09-26, 05:52
Medlem
Hittade ett fantastiskt klipp på ett par som är E:ade fyfan vad mysigt

http://www.youtube.com/watch?v=5VFyPW58NlM&NR=1
Citera
2011-09-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arelig
Inte kollat igenom tråden men undrar om nån vet hur det är med forskningen kring MDMA. Bedrivs det någon sådan för tillfället? Och kommer dom fram till något kul? Verkar som att det finns väldigt mycket som är ännu ouppklarat kring MDMA och dess långsiktiga effekter på hjärnan.

jag undrar om E kan användas som en tillfällig smärtstillande? mot kraftig tandvärk bland annat.
Citera
2011-09-26, 09:00
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofle92
okey tack för svar hur många glas vatten dricker du när du är ute?

Det beror på. Jag dricker inte överdrivet mycket vatten eftersom att jag inte känner ett super behov utav de. Jag står inte och hoppar som en apa på dansgolvet eller springer omkring utan jag står oftast på ett ställe och känner den och dansar för mig själv och njuter av musiken. Men i snitt kanske 1,2 glas vatten varannan timme nåt sånt(även när ja inte känner mig törstig).

Så mina kvällar börjar jag med fyra max fem öl och sedan popp och vatten resten av kvällen
Citera
2011-09-26, 09:39
Medlem
Cybersluts avatar
Hade fått tag på riktigt bra knappar förra veckan, Rosa lacoste, och tänkte ta E oskulden en gång för alla.
Några kompisar hade provat dessa några dagar före mig, och intygat att det var potenta knappar som fan, så på fredagen tog jag och en kompis en halva var.

det gick nån halvtimme, min kompis satt och sträckte på sig och upprepade hur skönt allting var och hur mycket han älskade livet, att han hade kunnat sitta där resten av livet... men jag kände fortfarande ingenting, kände mig bara lite tjackad.
bestämde mig för att snorta lite för att se om det skulle hända nåt, så jag snortade en kvarts tablett+svalde en kvarts till, så nu var jag uppe i en hel.

efter ca 1 timme utan effekt så kom jag på vad felet var. har ätit sertralin 50mg/dag i 3-4 månader nu mot ångest och depression, något jag inte haft med i beräkningarna öht men då kom jag ju på varför det inte fungerade.
Vad jag vill ha sagt är väl att om du äter SSRI så kommer inte E'n fungera öht. kände mig endast lite tjackad och alkoholen bet inte på mig direkt, men något rus av MDMAn uteblev helt. Surt...
Blir att köra igen nästa månad efter ett litet uppehåll på SSRI'n, så jag får uppleva kicken på riktigt
Citera
2011-09-26, 11:38
Medlem
lugna ner digs avatar
Har en viktig fråga angående låg dos MDMA. Jag har köpt lite mdma i två olika batcher för ett tag sedan. Den första såg vit/gtå ut med klara kristaller, inget vitt pulver direkt. Den andra var nästan likadan men den var lite mer gulaktig och kristallerna var inte lika klara, väldigt lite skillnad dock! Jag testade 120 mg av den andra batchen för några veckor sedan. Delade med mig till mitt sällskap så allt tog slut och alla var överens om att det var riktigt bra mdma. Den första batchen tänkte jag testa i helgen, jag är rätt ny på mdma så jag tänkte att det går säkert bra med en lågdos en utekväll med några fulla vänner.
Jag väntade 3 timmar efter sista måltiden med att bomba ca 50-70 mg, det var i princip bara en kristall. Efter 1 timma börjar upcommen, den håller på i ytterligare en timma. Jag får lite käkspänningar (väldigt lite, får alltid det vid all sorts CS då jag nästan aldrig tar det) och jag blir lite piggare och pratgladare, som en väldigt liten dos av tjack. När upcommen är över är jag bara trött.. Tyckte för några sekunder att det kändes som mdma dock, till och från.

Jag ska dra på Sensation i Köpenhamn och då tänkte jag ta med detta men om jag tar normaldos av denna batch, blir det samma effekt fast lite mer bara? Alltså funkar det inte att ta MDMA i låga doser? Det kommer bli jävligt tråkigt om jag drar dit med grym förväntan och allt jag får är upcommen..
Eller kan det ha något med att jag inte krossade det innan intag? Var magen inte tillräckligt tom? Jag känner inte direkt för att testa en full dos innan heller men i värsta fall får jag ju göra det.

Kom föresten på att jag hade slängt i mig en krossad concerta jag fått av min vän, kan dock inte tänka mig att jag skulle få käkspänningar utav det men det skulle kunna vara en bidragande faktor - tillsammans med 4 öl innan mdmat.
Senast redigerad av lugna ner dig 2011-09-26 kl. 11:55.
Citera
2011-09-26, 14:03
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Hade fått tag på riktigt bra knappar förra veckan, Rosa lacoste, och tänkte ta E oskulden en gång för alla.
Några kompisar hade provat dessa några dagar före mig, och intygat att det var potenta knappar som fan, så på fredagen tog jag och en kompis en halva var.

det gick nån halvtimme, min kompis satt och sträckte på sig och upprepade hur skönt allting var och hur mycket han älskade livet, att han hade kunnat sitta där resten av livet... men jag kände fortfarande ingenting, kände mig bara lite tjackad.
bestämde mig för att snorta lite för att se om det skulle hända nåt, så jag snortade en kvarts tablett+svalde en kvarts till, så nu var jag uppe i en hel.

efter ca 1 timme utan effekt så kom jag på vad felet var. har ätit sertralin 50mg/dag i 3-4 månader nu mot ångest och depression, något jag inte haft med i beräkningarna öht men då kom jag ju på varför det inte fungerade.
Vad jag vill ha sagt är väl att om du äter SSRI så kommer inte E'n fungera öht. kände mig endast lite tjackad och alkoholen bet inte på mig direkt, men något rus av MDMAn uteblev helt. Surt...
Blir att köra igen nästa månad efter ett litet uppehåll på SSRI'n, så jag får uppleva kicken på riktigt

Du kan få serotoninsyndrom om du leker med både SSRI och MDMA.
Sedan undrar jag varför du medvetet vill förbränna serotonin när du uppenbarligen inte mår bra och har brist på det? Tänk långsiktigt, den dag du inte längre behöver antidepp kan du börja roa dig med MDMA.

MDMA trollar inte fram någonting som inte finns där. Det släpper ut det som redan finns. Om du gör nya försök kommer du bara ta skada av det...
Citera
2011-09-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut

så på fredagen tog jag och en kompis en halva var.

en halv

nog för att lacoste är bra, men ska du ha ett riktigt rus får du fan ta en och en halv minst
Citera
2011-09-26, 21:44
Medlem
Cybersluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeair
en halv

nog för att lacoste är bra, men ska du ha ett riktigt rus får du fan ta en och en halv minst

det är nog rätt individuellt, och en halv fungerade ju som en jävligt bra början för min polare iallafall (fyllde på några timmar senare igen)
Citera
2011-09-27, 11:17
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Bara jag som blir grovt sugen på mdma när man lyssnar på elektronisk musik?
Citera
2011-09-27, 12:27
Medlem
Sofoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Bara jag som blir grovt sugen på mdma när man lyssnar på elektronisk musik?

Ja man blir ju sugen

Fast hur länge är det man bör ha mellan sittningarna?
Har hört 6 veckor men är det bara för att hjärnan inte ska ta skada eller
för att det ska produceras tillräckligt serotonin?

Ca hur länge tar det till serotoninet är tillbaka på normal nivå om man kör E en kväll?
Citera
2011-09-27, 12:30
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofose
Ja man blir ju sugen

Fast hur länge är det man bör ha mellan sittningarna?
Har hört 6 veckor men är det bara för att hjärnan inte ska ta skada eller
för att det ska produceras tillräckligt serotonin?

Ca hur länge tar det till serotoninet är tillbaka på normal nivå om man kör E en kväll?
Man brukar väl snacka 2-3 månader för att i alla fall reducera skaderisken avsevärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in