Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-29, 13:57
Medlem
Sofoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ligger mycket sanning i ditt inlägg. De första 4-5 gångerna fick jag inte någon avtändning att tala om, snarare sköna afterglows som höll i sig i veckor...

Samma här
Citera
2011-09-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofose
Samma här
samma här
Citera
2011-09-29, 15:50
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dserve
Hur farlig är deprisionen man får dagen efter?
Anledningen jag frågar är då jag ska göra min debut imorgon.
Lite info, mycket skit har hänt i mitt liv men har aldrig varit deprimerad, kanske lite små ledsen men inget mera, saker har hänt som skulle kunna få den starkaste mannen att begå självmord, men jag ser mig själv som en person som bara ignorerar smärtan eller kommer över den snabbt, kan man dagen efter ett e rus gräva upp gammla smärtor?

Det är väldigt olika. Jag har själv ännu inte varit med om en riktig avtändning av någonting förutom alkohol.

Du borde inte få några större problem, många känner sig lyckligare efter mdma, speciellt första gången.

Överdriv inte mängden du tar dock om du är rädd för AT.
Citera
2011-09-29, 18:05
Medlem
Fruity Freshs avatar
"Deppigheten" folk känner ett par dagar efter MDMA beror till 20% på låga serotoninhalter och till 80% att man har läst om att man kan känna sig deppig ett par dagar efter MDMA....
Citera
2011-09-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
"Deppigheten" folk känner ett par dagar efter MDMA beror till 20% på låga serotoninhalter och till 80% att man har läst om att man kan känna sig deppig ett par dagar efter MDMA....

Samt att du går från att må något otroligt bra till att "bara" må bra/vanligt, skillnaden kan ta emot lite
Citera
2011-09-29, 19:38
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Nu överdriver du, skulle säga att det är 50% placebo och restrerande 50% beror på låga serotoninhalter.

Man vet ju själv att man knappt fick någon deppighet i början även fast man var påläst. Dock så kom deppigheten med tiden (efter ca: 10 gånger) och man mådde riktigt dåligt dagarna efter en MDMA-upplevelse tills man fick nys om 5-HTP. Så att bara 20% beror på låga serotoninhalter är helt taget ur luften.

Forskningen talar emot ditt överdrivna resonemang likväl.
Senast redigerad av Hysteria90 2011-09-29 kl. 19:49.
Citera
2011-09-29, 19:38
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ligger mycket sanning i ditt inlägg. De första 4-5 gångerna fick jag inte någon avtändning att tala om, snarare sköna afterglows som höll i sig i veckor...

Helt riktigt! Kör man inte allt för ofta blir man snarare glad dagen/dagarna efter för att man har haft så otroligt kul. Min e debut på Sensation white var verkligen, Woao, flera dagar efter XD
Citera
2011-09-29, 21:44
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Nu överdriver du, skulle säga att det är 50% placebo och restrerande 50% beror på låga serotoninhalter.

Man vet ju själv att man knappt fick någon deppighet i början även fast man var påläst. Dock så kom deppigheten med tiden (efter ca: 10 gånger) och man mådde riktigt dåligt dagarna efter en MDMA-upplevelse tills man fick nys om 5-HTP. Så att bara 20% beror på låga serotoninhalter är helt taget ur luften.

Forskningen talar emot ditt överdrivna resonemang likväl.
Jo, det var väl inte hundra procent seriöst från min sida men du får väl ändå anses ha part i målet eftersom du tjänar pengar på att sälja 5-HTP (även om jag håller med om att det funkar bra).
Citera
2011-09-29, 22:45
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Jo, det var väl inte hundra procent seriöst från min sida men du får väl ändå anses ha part i målet eftersom du tjänar pengar på att sälja 5-HTP (även om jag håller med om att det funkar bra).
Jag är ute efter att dela med mig av min kunskap och erfarenhet. Notera att jag tycker att du hade en poäng i ditt inlägg, en betydande del av deppigheten är placebo.

Positivt tänkande är en viktig del. Försök att tänka på sköna minnen och det ni tycker allra mest om så kommer MDMA-deppigheten att bli lindrad.
Senast redigerad av Hysteria90 2011-09-29 kl. 22:49.
Citera
2011-09-29, 23:50
Medlem
Chaplains avatar
Hur är det om man går på anti-depressiva, t.ex fluoxetin, funkar e som vanlig?Innebär det några extra risker? För jag är oerhört intresserad av att pröva, även om jag saknar kontakter och erfarenhet av substansen.
Citera
2011-09-30, 07:32
Medlem
Areligs avatar
Citat:
Skickar ett PM till dig med ett utförligt svar så att inte tråden blir för off topic.
Du får gärna skicka till mig med!
Citera
2011-09-30, 12:51
Medlem
galnabullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaplain
Hur är det om man går på anti-depressiva, t.ex fluoxetin, funkar e som vanlig?Innebär det några extra risker? För jag är oerhört intresserad av att pröva, även om jag saknar kontakter och erfarenhet av substansen.
Det är väl en SSRI? Att blanda det med MDMA kan leda till Serotonergt syndrom vilket kan vara dödligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in