Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-04, 15:51
Medlem
är det vanligt med mdma i kapslar? föredrar att käka ett piller framför snorta
Citera
2016-01-04, 17:18
Medlem
fghjkls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackPhillip
är det vanligt med mdma i kapslar? föredrar att käka ett piller framför snorta

Du kan väll bomba det/dricka med vatten?
Annars finns det väll kapslar att köpa, på apoteket antar jag.
Citera
2016-01-04, 17:55
Medlem
Hej!

Har aldrig tagit E innan, sitter med en black dice 180mg samtidigt som jag dragit 20mg bra tjack. Börjar bli sugen på att droppa E'n, är det säkert?
Citera
2016-01-04, 19:06
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxtothemax
Hej!

Har aldrig tagit E innan, sitter med en black dice 180mg samtidigt som jag dragit 20mg bra tjack. Börjar bli sugen på att droppa E'n, är det säkert?

Jadå, det är bara köra på
Citera
2016-01-04, 22:36
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Jadå, det är bara köra på

Nja... inte för att vara den som kommer med pekpinnar, men kombinationen tjack+MDMA är ju erkänt olycklig - det blir neurotoxiskt. Kanske inte är hela världen något enstaka tillfälle, men ändå...
Citera
2016-01-04, 22:56
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Nja... inte för att vara den som kommer med pekpinnar, men kombinationen tjack+MDMA är ju erkänt olycklig - det blir neurotoxiskt. Kanske inte är hela världen något enstaka tillfälle, men ändå...

Satt bara och väntade på att någon bajsnödig flashbackare skulle dyka upp och slänga sig med neurotoxiskt hit och neurotoxiskt dit.

Jag blandade alltid tjack och MDMA när det skulle festas då enbart MDMA gör mig mjuk och seg.

Dom flesta jag känner gör likadant.

Alla lever och mår bra.

Så helt ärligt, vill man blanda så är det bara köra på.

Hellre få en bra kväll än att lyssna på skitnödiga flashbackare
Citera
2016-01-05, 00:25
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Satt bara och väntade på att någon bajsnödig flashbackare skulle dyka upp och slänga sig med neurotoxiskt hit och neurotoxiskt dit.

Jag blandade alltid tjack och MDMA när det skulle festas då enbart MDMA gör mig mjuk och seg.

Dom flesta jag känner gör likadant.

Alla lever och mår bra.

Så helt ärligt, vill man blanda så är det bara köra på.

Hellre få en bra kväll än att lyssna på skitnödiga flashbackare

Jomenvisst, vad fan tänker jag på..? Naturligtvis är det bara att köra! Och varför inte slänga in lite potenta opoider i mixen också? Dör man så dör man, vad gör väl det om det föregås av en bra kväll? Själv föredrar jag att så långt det är möjligt maximera antalet bra kvällar.
Nu finns det en del som har kört blandningen tjack+MDMA och kan vittna om att de verkligen inte mår bra. Säkert handlar det om antal tillfällen och frekvens, kanske även hur predestinerad man är att ta skada, MEN nu finns det indikationer på neurotoxicitet vid denna blandning, och om någon frågar om det är lugnt att köra den blandningen, tycker jag att det är lämpligt att upplysa om detta.

//mr Skit Nödig
Citera
2016-01-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Under korta perioder av ruset upplever jag en mildare variant av det ni beskriver. Olust, lite osäkerhet och ensamhetskänsla. Märkligt då jag är otroligt skonad från negativa AT-effekter i övrigt (förutom de få gånger man kört två dagar på rad tex).
Detta är lustiga även i mitt fall - jag har nämligen alltid snarare en trevlig afterglow än någon AT.

En bidragande faktor i mitt fall kan definitivt vara alkohol. Jag dricker i princip aldrig på klubben, men gör oftast en bar-runda innan det vänder av mot technon. Väl på klubben tar jag alltså e, säkert en timma efter senaste alkoholintag. Därefter rullar jag några timmar, och mår oftast riktigt bra de första 2 timmarna - och har alltså intagit sista alkoholhaltiga dryck 3-4 timmar innan. Verkar inte långsiktigt att anta att ångesten inträffar i samband med avtagande effekter från alkohol.

Har t.ex. hänt på tjack att jag mått lite på samma sätt och under ungefär lika omständigheter - men därefter plockats upp av någon öl.
Citera
2016-01-05, 13:16
Medlem
MDMA, orsak och samband med hallucinationer?

Hej FB:are.

Efter att ha börjat intresserat mig för psykadeliska droger under en tid har jag informationslootat internet så jädrans hårt på vad som händer när man trippar på olika hallucinogener, både fysiskt och psykiskt. Påstår mig inte kunna allt men har definitivt lärt mig mycket vilket jag anser är viktigt om man ska hålla på med hallucinogena droger. Men det är en fråga jag fortfarande är obesvarad vid som jag verkligen vill veta.

Under exempelvis ett LSD/svamprus så kan hallucinationer förekomma nästan närsomhelst. I sängen, vid TV:n, på stan eller i skogen. När jag spänner mig eller slappnar av, CEVs eller OEVs. Som några av er säkert redan fått lära er via FB eller egna erfarenheter kan även hallucinationer förekomma under ett MDMA-rus. Men av egna erfarenheter har dessa hallucinationer enbart uppenbarat sig när jag låter mina käkar spänna sig och det känns som om ögonen blir avslappnade (svårt att förklara specifikt) och jag fokuserar mina avslappnade (fast ändå extremt uppspärrade ögon) på en punkt. Varför uppenbarar dom sig endast när jag gör så? Det känns ungefär som om jag kan styra när jag får hallucinationer. Det har dessutom hänt på MDMA att min hörsel nästan försvann helt under 10 sek. Jag undrar om någon annan har haft samma sak hända er på MDMA och hallucinationer. Jag får EXTREMT stora pupiller, mina vänner får bara "lagom" stora pupiller. Dom får inga hallucinationer, finns det något samband där?

Ursäkta för tusen frågor i en fråga men nån snäll själ kanske kan förklara om detta är något jag är ensam om eller om ni känner igen er åtminstone
Citera
2016-01-05, 15:13
Medlem
Om jag inte är helt ute och cyklar är MDMA i sig inte hallucinogent, MDA (som är en metabolit av MDMA) är däremot. Det borde alltså vara direkt kopplat till hur mycket MDA som framställts av din kropp i samband med nedbrytning. Jag gissar på att du tar för dig relativt större doser än dina vänner.

Citat:
Men av egna erfarenheter har dessa hallucinationer enbart uppenbarat sig när jag låter mina käkar spänna sig och det känns som om ögonen blir avslappnade (svårt att förklara specifikt) och jag fokuserar mina avslappnade (fast ändå extremt uppspärrade ögon) på en punkt.

Medan det kanske stämmer att du upplever dessa sakerna just när du hallucinerar tror jag inte hallucinationerna i sig har något att göra med käkens eller ögonens spänning/avslappning. Men vem vet, kanske är du något på spåren.
Citera
2016-01-06, 22:54
Medlem
Jag och mina polare har alla fått hallucinationer på senaste två gångerna. Då rör det sig om 2-4 pills. Med 220 mg i varje.
Sedan har jag märkt en grej, när ruset börjar avta och tankarna går över till att slagga. Så fort jag blundar med ögonen uppstår allt möjligt i huvudet. Jag ser bara massa randomgrejer hela tiden. Alla möjliga färger bara snurrar runt. Där myser man kan jag säg
Senast redigerad av Road66 2016-01-06 kl. 22:57.
Citera
2016-01-07, 16:30
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
Jag och mina polare har alla fått hallucinationer på senaste två gångerna. Då rör det sig om 2-4 pills. Med 220 mg i varje.
Sedan har jag märkt en grej, när ruset börjar avta och tankarna går över till att slagga. Så fort jag blundar med ögonen uppstår allt möjligt i huvudet. Jag ser bara massa randomgrejer hela tiden. Alla möjliga färger bara snurrar runt. Där myser man kan jag säg
Blir väl så när man får i sig för mycket Mdma? Då det omvandlas till Mda då som är en hallucinogen drog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in