2013-02-12, 19:33
Medlem
konstigkonsts avatar
Lyssnade på Radio 1 för första gången på några månader i fredags (bor ej i Stockholm så det kommer inte direkt naturligt) och blev ganska imponerad av hur kompakt formatet är nu för tiden. Men som många andra hade jag föredragit Sportvärlden 12.00 - eller bara ett program där folk inte behöver ringa in. Programledarna måste ju kunna prata utan att ta in massa mongos på telefon hela tiden.

Hoppas MTG satsar på Radio 1 ett tag till. Jag tror det kan löna sig.
Citera
2013-02-13, 00:04
Medlem
Riktigt trött på Radio1 nu.

Tycker deras "smekmånad" är över nu. Allt tjat om fri åsiktsradio och "årets radiokanal" och andra uppvisningar i självonani står mig upp i halsen.

Tafatt programledarmaterial som bara kör på i samma spår vecka in och vecka ut.

Gert-gubbsjuk och aldrig rolig eller bra på nåt sätt.

Kim-varje dag är hon förbannad på något nytt hemskt i samhället och detta EVIGA feministtjat.

Cissi-sorglig. Jag tycker synd om jäntan.

Aschberg-också enormt uttjatad, noll förnyelse och numera tämligen ointressanta gäster och ämnen.

Och en stammis som Jari, vad har hänt? För ett halvår sen var det dagens höjdpunkt när Jari ringde in och gafflade. Nu bara suckar jag när det påannonseras att det är han som står näst på kö.

Sportvärlden-funkar. Bra överlag men även här är programledaren för "arg" och "upprörd" på allt tycker jag.

Gör nåt nu för fan! The ship is going down..
Citera
2013-02-13, 01:27
Medlem
Eva Ruz verkar vara en snäll person i grund och botten men fan vilket tjat om hennes expertkunskaper. Hon verkar ha varit överallt och botat folk vilket jag inte förstår hur hon hunnit med och samtidigt varit hemma med barnen i 4 år. När hon tog in hustrumördaren slutade jag att ta människan på allvar helt och hållet. Sjukt och riktigt konstigt vilket jag aldrig kommer att förstå vitsen med.

Sen kommer katastrofen själv och det är den vidriga dampmänniskan Cissi Wallin. Står inte ut med att höra hennes röst och någon med oförskämd person i radio får man leta efter. Hon tål ingen som säger emot och skriker att nu är det många som ringer eller att det är reklampaus. Håller någon med henne så kan hon snacka hur länge som helst och skrattar gällt. Fy fan vilken monsterkvinna och jag hoppas hon aldrig får något barn som inte får veta vilket kön hen har. Så djävla sjuk och narccistisk kärring som borde försvinna ur etern.

Kim tjatar också om sitt genus-skit och ska vara så djävla politisk korrekt i allting. Vad pengarna ska tas ifrån då alla ska typ ha exakt lika mycket av allting framgår inte.

Gert är lite gubbsjuk och tror sig ha rätt i allting och vet bäst. Tröttsamt.

Sporten sköter sig bra och Kindvall tror jag han heter gör allting rätt. Aschberg är ett proffs och har endast dåliga dagar då besserwisserfasoner uppstår. Karln har huvudet på skaft och behandlar alla lika hur knasiga personer som än ringer.

Cissi Wallin står för alla åsikter själv och det är enbart dom som gäller. Alla inringare ska hålla käften och hålla med människan annars läggs luren på fort som fan.Blabla bla blablabla...........
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-02-13 kl. 01:36.
Citera
2013-02-13, 01:36
Medlem
Glömde Eva ja... varför måste hon avsluta alla inringare med 2-3 st "hej"? Jävligt forcerad i sitt prat f.ö.
Citera
2013-02-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Glömde Eva ja... varför måste hon avsluta alla inringare med 2-3 st "hej"? Jävligt forcerad i sitt prat f.ö.
Eva har svårt att ta till sig kritik då folk ringt och påpekat att hon forcerar. Märkligt att man inte lyssnar på andra då man är så välutbildad psykoterapirelationstexpert. Det borde ingå i utbildningen att just ta till sig saker och ting.Sen att hon säger hej 3 gånger beror nog på att hon haft 3 patienter i taget och det är gammal vana. Hur skulle hon annars hunnit med så vansinnigt många som påstås?
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-02-13 kl. 01:52.
Citera
2013-02-13, 11:15
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Konceptet för Radio1 när det lanserades var bra! (...) Nu.. Jag ska ärligt säga att jag inte lyssnar på Radio1 längre. Varför? Alltid samma människor som ringer in och det blir tröttsamt att skämmas varje J*vla gång. (...) Tror inte heller med tanke på de fåtaliga andelar Radio1 har, att det är helt omöjligt.
Radio1 vann nåt pris va? Hur.. är det möjligt. Med den löjligt dålia tekniken "piip.. nähä.. orka inte vänta..piip.. va faan .. piip.. prova igen osv osv. Radio1 har en lång väg att gå för att bli viktig. Efterlyssning är att rekomendera, om ej helt lätt att göra alltid
Citera
2013-02-13, 11:26
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Radio1 vann nåt pris va? Hur.. är det möjligt. Med den löjligt dålia tekniken "piip.. nähä.. orka inte vänta..piip.. va faan .. piip.. prova igen osv osv. Radio1 har en lång väg att gå för att bli viktig. Efterlyssning är att rekomendera, om ej helt lätt att göra alltid

Det kan väl knappast skyllas på tekniken att inringarna lägger på.

Priset fick RAdio 1 för sitt innehåll och inte tekniken..
Citera
2013-02-13, 15:51
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det kan väl knappast skyllas på tekniken att inringarna lägger på.
Priset fick RAdio 1 för sitt innehåll och inte tekniken..

Tänk dig en radiokanal som öppnar med en timmes `höjdpunkter´.
Börjar på riktigt 07,00. Har 5-6 mediaprofiler samt ev någon gäst. Emellanåt känd.
Önskar intensivt kontakt med folk men kopplar frekvent bort dessa.
Fyra nyhetspauser o reklamavbrott i timmen. En betydande del av de tio minuters segment som ligger mellan reklam o nyheter används till att berätta vad man egentligen talar om.
Den sista av mediaprofilerna slutar 19,00. Radiokanalen repriserar sedan dagens sändningar till 00,00 då Voice of America får ta över fram till 06,00 nästa dag.
Helger läser någon ur en bok. Ibland en av radioprofilerna som anser sig särskilt lämpad.
Sedan repriser.
Detta pågår fram tills bokläsningen repriseras 23,00. Från 00,00 VoA.
Låter det som en ok utmanare till titeln Sveriges bästa radiokanal?
Citera
2013-02-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Tänk dig en radiokanal som öppnar med en timmes `höjdpunkter´.
Börjar på riktigt 07,00. Har 5-6 mediaprofiler samt ev någon gäst. Emellanåt känd.
Önskar intensivt kontakt med folk men kopplar frekvent bort dessa.
Fyra nyhetspauser o reklamavbrott i timmen. En betydande del av de tio minuters segment som ligger mellan reklam o nyheter används till att berätta vad man egentligen talar om.
Den sista av mediaprofilerna slutar 19,00. Radiokanalen repriserar sedan dagens sändningar till 00,00 då Voice of America får ta över fram till 06,00 nästa dag.
Helger läser någon ur en bok. Ibland en av radioprofilerna som anser sig särskilt lämpad.
Sedan repriser.
Detta pågår fram tills bokläsningen repriseras 23,00. Från 00,00 VoA.
Låter det som en ok utmanare till titeln Sveriges bästa radiokanal?

Håller faktiskt med, jag köpte det i början men samtidigt så tycker jag att allt var bättre i början. Tiderna, helgprogram och annat. Nu har dom fastnat i samma spår och jag förstår inte varför de inte har fyllt tider från 19.00 samt helgerna mycket bättre. Väldigt ofta repriser också.
Citera
2013-02-13, 17:23
Bannlyst
Han gjorde tydligen ett nytt försök i går:
http://www.youtube.com/watch?v=463d6KTqQyI
Idiot
Citera
2013-02-13, 18:17
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djapet
Idiot
Hahaha hatar det där men det gör sig rätt bra på youtube så här efter en lång dag när man nattat hjärncellerna
Citera
2013-02-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djapet
Idiot

Underbart! Mer sånt. Kvällens garv framför datorn, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in