2012-05-01, 14:26
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Där håller jag inte med dig alls. Nog verkar han kunna sin historia allt.
Håller med dig, jag tycker han påminner mycket om stockholssporthistorie-experten Claes G Bengtsson, ett tag trodde jag att det var han som var Lennart:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=36&grupp=3837&artikel=325 0112
Citera
2012-05-01, 16:39
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Där håller jag inte med dig alls. Nog verkar han kunna sin historia allt.

Nej särskilt kunnig är han inte. Han har en del gamla minnen, men mestadels kommer hans uppfattingar från tidningsartiklar. Tydligen har han inte ens dator. Det mesta av det han säger är allmängods i vilket fall. Kan du nämna ett enda citat av honom som inte antingen är en klyscha eller sånt som folk i allmänhet vet.
Citera
2012-05-01, 17:01
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nej särskilt kunnig är han inte. Han har en del gamla minnen, men mestadels kommer hans uppfattingar från tidningsartiklar. Tydligen har han inte ens dator. Det mesta av det han säger är allmängods i vilket fall. Kan du nämna ett enda citat av honom som inte antingen är en klyscha eller sånt som folk i allmänhet vet.

Undrar om vi lyssnar på samma program...Men då jag själv är intresserad av historia hör jag ju att han inte är tappad bakom en vagn på området, även om han som sagt är lite omständlig.

Så jo, jag vidhåller att han har en del kunskap, mer än gemene man.
Citera
2012-05-02, 09:16
Medlem
Har de slutat lägga upp Aschberg på iTunes? Jag får bara fram avsnitt fram till 20/3. Går det att ta hem avsnitten som mp3r någonstans? Jag har en gammal iPod som jag lyssnar på så jag kan inte lyssna via hemsidan.
Citera
2012-05-02, 14:51
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atarn
Har de slutat lägga upp Aschberg på iTunes? Jag får bara fram avsnitt fram till 20/3. Går det att ta hem avsnitten som mp3r någonstans? Jag har en gammal iPod som jag lyssnar på så jag kan inte lyssna via hemsidan.

Kolla mitt andra inlägg högst upp på denna sida.
Citera
2012-05-02, 17:08
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atarn

Det blev nått strul med deras podcaster, så ta och "ladda om" själva grejen.

Vet inte hur det funkar med itunes för ja har köpt en app för att hantera podcaster och där var jag tvungen att avsluta prenumerationen och sen starta den igen.
Citera
2012-05-03, 15:51
Medlem
nattbushcitys avatar
Re: Lennart.

Han verkar helt klart kunnig men jag känner på mig att han är en enstöring som inte är bra på det sociala samspelet. Nämligen när han ringer in ångar han på och håller sina föredrag men verkar ha svårt att föra ett samtal när någon avbryter eller vill ställa en motfråga, då verkar han komma av sig och låter väldigt obekväm med situationen. Men kunnig, det tror jag verkligen han är! Och han är aldrig otrevlig!

Jari är en stjärna, även om jag tror han trollar.

Birgitta från Östermalm verkar vara en halvalkis som aldrig vill något vettigt när hon ringer.

Ingegerd har en förmåga att tycka precis tvärtemot mig precis hela tiden. Irriterande kärring som aldrig lyssnar.

Lisa =

Karim är kungen av självklarheter men jag skrattade högt när han i ett program hävdade att sanna muslimer samlar kiss och smetar in husen i kobajs. I något senare program ringde en muslimsk kärring och sa att han snackade i nattmössan eftersom muslimer inte gör sådant och i nästa andetag halvskrek hon att Karim skulle låta muslimer samla sitt kiss och bajs om de ville!

Hur var det nu, samlade de på kiss och bajs eller inte?
Citera
2012-05-03, 20:59
Medlem
sigurts avatar
Det är en kille som kallar sig Jerker tror jag, sån jävla skön ironi över invandringen.

Han tjatade om de nya sedlarna, ringde in under flera dagar och ville hitta nån person som ej var född i Sverige men som ändå hade påverkat Sverige såpass mycket att personen ifråga kunde få komma på våra nya svenska sedlar

Sen så är det nån gammal gubbe som bor ute i nacka, han är så sjukt pessimistisk hela tiden, även när det gäller invandringen. Riktigt rolig att lyssna på, skrattade länge när han en gång sa att allt är försent, det har gått så långt att det går inte att rädda det svenska samhället... han säger det på sånt sätt och med sån uppriktighet att det blir roligt, även om jag på sätt och vis håller med honom.

Tror han heter Uffe eller Bosse, blandar ihop alla namn ibland.
Citera
2012-05-04, 00:27
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Det är en kille som kallar sig Jerker tror jag, sån jävla skön ironi över invandringen.

Han tjatade om de nya sedlarna, ringde in under flera dagar och ville hitta nån person som ej var född i Sverige men som ändå hade påverkat Sverige såpass mycket att personen ifråga kunde få komma på våra nya svenska sedlar

Sen så är det nån gammal gubbe som bor ute i nacka, han är så sjukt pessimistisk hela tiden, även när det gäller invandringen. Riktigt rolig att lyssna på, skrattade länge när han en gång sa att allt är försent, det har gått så långt att det går inte att rädda det svenska samhället... han säger det på sånt sätt och med sån uppriktighet att det blir roligt, även om jag på sätt och vis håller med honom.

Tror han heter Uffe eller Bosse, blandar ihop alla namn ibland.
"Hus-sdaren" kenta, som robban kallar eller kallade honom, bor väl i fiskis? ^^

Jag undrar om den där sedelkillen är seriös? Kom att tänka på cornelis direkt. Det skulle säkert väcka en intressant debatt om man satte en sån person på slantarna, från kristna tokar eller några andra roliga typer
Citera
2012-05-04, 01:13
Medlem
zapatistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
/../Tror han heter Uffe eller Bosse, blandar ihop alla namn ibland.

Tror bestämt att det är Uffe (han hade väl en son som dog i krig - eller som åtminstone tjänstgjorde i Afghanistan?).

Den andra är Bosse på Ljusterö, som har jordfel. Han har gått ner sig rejält, i början så hade han något att komma med, men nu försöker han bara imitera andra inringare. Eller, trollar rent allmänt, typ.

Saknar "Jesus-killen" från Malmö, det var länge sedan han ringde in!
Citera
2012-05-04, 16:17
Medlem
LoveChelseaFCs avatar
Mycket bra program idag med Betnér! Många som satt och titta snett på mig när jag asgarva på bussen
Citera
2012-05-05, 18:09
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Undrar om vi lyssnar på samma program...Men då jag själv är intresserad av historia hör jag ju att han inte är tappad bakom en vagn på området, även om han som sagt är lite omständlig.

Så jo, jag vidhåller att han har en del kunskap, mer än gemene man.

"Lite omständig" Han yrar ju osammanhängande och allt han säger är mer eller mindre allmängods, eller något han precis läst (vilket han ofta säger själv också) Kan du peka på ett enda tillfälle när han har givit prov på imponerande kunskaper?

Exempelvis låter det " Ja hej jag läste i DN i dag " Robban avbryter "Det är alltstå historieLennart" " ja ja just det, alltså det är himla intressant det här med företagare, Förut hade man ju inte kvartalsrapporter som nu, utan möjligen årsrapporter. (Här försöker gästen göra en invändning) "Jovisst hörrru det finns ju ingen långsiktighet i dag etc etc"

Eller yrar han om något annat. Vid enstaka tillfällen har Robban en gäst som kan något och faktiskt säger emot honom och då tystnar han, fast ringer oftast tillbaka en timme senare efter att ha läst något annat. Fast hela programmet är ju en freakshow, men just Lennart får ju många att tappa livslusten av kommentarer att döma på twitter och annorstädes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in