2013-02-13, 21:56
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagles
Tänk dig en radiokanal som öppnar med en timmes `höjdpunkter´.
Börjar på riktigt 07,00. Har 5-6 mediaprofiler samt ev någon gäst. Emellanåt känd.
Önskar intensivt kontakt med folk men kopplar frekvent bort dessa.
Fyra nyhetspauser o reklamavbrott i timmen. En betydande del av de tio minuters segment som ligger mellan reklam o nyheter används till att berätta vad man egentligen talar om.
Den sista av mediaprofilerna slutar 19,00. Radiokanalen repriserar sedan dagens sändningar till 00,00 då Voice of America får ta över fram till 06,00 nästa dag.
Helger läser någon ur en bok. Ibland en av radioprofilerna som anser sig särskilt lämpad.
Sedan repriser.
Detta pågår fram tills bokläsningen repriseras 23,00. Från 00,00 VoA.
Låter det som en ok utmanare till titeln Sveriges bästa radiokanal?

Nu lyssnar jag endast på Aschberg och känner inte riktigt igen mig i din beskrivning. Intressanta gäster och ämnen. Viktiga ämnen och ofta bra diskussioner. Tyvärr alltför många pannskott som ringer in. Ett exempel är psykfallet som låtsas pissa. Fattar inte hur ni här ovan kan garva till det där..kass humor mina herrar..

Jämför jag med annan radio så är Radio1 sju resor bättre. Endast P1 är bättre.
Men jag håller med, bäst är att ta hem poddarna och slippa reklamen och nyheterna.
Citera
2013-02-14, 06:29
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Tänk dig en radiokanal som öppnar med en timmes `höjdpunkter´.
Börjar på riktigt 07,00. Har 5-6 mediaprofiler samt ev någon gäst. Emellanåt känd.
Önskar intensivt kontakt med folk men kopplar frekvent bort dessa.
Fyra nyhetspauser o reklamavbrott i timmen. En betydande del av de tio minuters segment som ligger mellan reklam o nyheter används till att berätta vad man egentligen talar om.
Den sista av mediaprofilerna slutar 19,00. Radiokanalen repriserar sedan dagens sändningar till 00,00 då Voice of America får ta över fram till 06,00 nästa dag.
Helger läser någon ur en bok. Ibland en av radioprofilerna som anser sig särskilt lämpad.
Sedan repriser.
Detta pågår fram tills bokläsningen repriseras 23,00. Från 00,00 VoA.
Låter det som en ok utmanare till titeln Sveriges bästa radiokanal?

Det ligger väldigt mycket i en beskrivningen och det säger rätt mycket om Sverige i dag. SR är ju lika hemskt, men av andra skäl.
Citera
2013-02-15, 11:16
Medlem
urgianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan

Sen kommer katastrofen själv och det är den vidriga dampmänniskan Cissi Wallin. Står inte ut med att höra hennes röst och någon med oförskämd person i radio får man leta efter. Hon tål ingen som säger emot och skriker att nu är det många som ringer eller att det är reklampaus. Håller någon med henne så kan hon snacka hur länge som helst och skrattar gällt. Fy fan vilken monsterkvinna och jag hoppas hon aldrig får något barn som inte får veta vilket kön hen har. Så djävla sjuk och narccistisk kärring som borde försvinna ur etern.

Kim tjatar också om sitt genus-skit och ska vara så djävla politisk korrekt i allting. Vad pengarna ska tas ifrån då alla ska typ ha exakt lika mycket av allting framgår inte.

Gert är lite gubbsjuk och tror sig ha rätt i allting och vet bäst. Tröttsamt.

Cissi Wallin står för alla åsikter själv och det är enbart dom som gäller. Alla inringare ska hålla käften och hålla med människan annars läggs luren på fort som fan.Blabla bla blablabla...........

Ganska träffsäkert, men ändå lyssnar man ju gärna! :-)

Eva Rusz är otroligt självcentrerad, definitivt kbt-skadad, men har en mysig ton i rösten. Jag älskar när hon använder ordet "duttar", och hennes skratt är som en porlande bäck. Intressant människa, helt enkelt.

Cissi har spårat ur. Jag får mensvärk av att lyssna på hennes aggressiva pk-het och hur hon anklagar inringare som inte tycker likadant för att använda "härskarteknik", men gör exakt likadant mot nästa inringare.
När Cimon är med blir det tonårsdisco och larvigt fnitter. Kanske fröken Wallin är lite smygkär i Cimon. Hon känns bara ostadig just nu.

Kim är pk-sliskig som en prästdotter, men har en bra röst och en trevlig ton. Hennes skratt är också guld!
Citera
2013-02-15, 22:32
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Radio1 vann nåt pris va? Hur.. är det möjligt. Med den löjligt dålia tekniken "piip.. nähä.. orka inte vänta..piip.. va faan .. piip.. prova igen osv osv. Radio1 har en lång väg att gå för att bli viktig. Efterlyssning är att rekomendera, om ej helt lätt att göra alltid

Ja det hade varit skönare om de hade haft en försluss, men samtidigt är det väl inte allt för många som ringer in heller..men håller med om att det är trist att lyssna på när Aschberg trycker bort 4-5 stycken för att få höra en röst tillslut.
Citera
2013-02-17, 16:00
Medlem
Birabackens avatar
Vad krävs det för att bli radiopratare på Radio 1? Är lite sugen.
Citera
2013-02-17, 16:03
Bannlyst
Från torsdagens sändning

"Ricin, du är ett fördöme för svensk ungdom"
/Robert Aschberg

Man kanske borde ha detta i sitt CV?
Citera
2013-02-17, 17:30
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Från torsdagens sändning

"Ricin, du är ett fördöme för svensk ungdom"
/Robert Aschberg

Man kanske borde ha detta i sitt CV?

Länka till klippet för helvete!
Citera
2013-02-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-02-17 kl. 19:57.
Citera
2013-02-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Du ska kunna be folk dra åt helvete som inte har samma åsikter som dig själv, skrika att det är många som ringer eller att det är dags för reklam ifall dom inte har samma åsikter som dig, tycka att alla ska gå klädda i långbyxor men gärna i kjol om du är en gosse. Du ska tycka att alla ska tjäna lika mycket och vara jämlika ut i fingerspetsarna. Du ska vara så politiskt korrekt och helst vänsterpartist. Gilla att ha en kvinnomördare som gäst och gärna avbryta så många inringare som det bara går. Gärna tala så mycket gott om dig själv och framhålla hur djävla duktig och präktig du är i alla sammanhang.Tala jättemycket om hur perfekt du är i alla lägen. Gärna tala om att du är sugen på dig själv och så förbannat intelligent.
Jobbet är ditt om du uppfylller dessa krav.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-02-17 kl. 19:38.
Citera
2013-02-17, 19:36
Medlem
Niders avatar
Klassiska fraser som ständigt man hör i Aschbergs program,

"Jag är världens sämsta ljudtekniker"
"Äsch nu orkar jag inte höra mer, jag fimpar dig"
"[Gäst] har lämnat byggnaden"
"En stammis, ... Jari"
"Kom igen du är i radio! om det är du som heter ... så så prata!!"
"Nu räcker det, hej då!"
"Sänk volymen för fan, du är i radio!"

Någon som kommer på fler?
Citera
2013-02-17, 20:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Klassiska fraser som ständigt man hör i Aschbergs program,

"Jag är världens sämsta ljudtekniker"
"Äsch nu orkar jag inte höra mer, jag fimpar dig"
"[Gäst] har lämnat byggnaden"
"En stammis, ... Jari"
"Kom igen du är i radio! om det är du som heter ... så så prata!!"
"Nu räcker det, hej då!"
"Sänk volymen för fan, du är i radio!"

Någon som kommer på fler?
Finns massor i tråden, bland annat "Det där internet", eller varianten "Det där goggel" (stavat som han uttalar det). Sök och du skall finna.
Citera
2013-02-17, 21:37
Medlem
Skulle jag basa över Radio1 skulle jag sparka ut Kim, Gert och Eva Rusz med huvudet före.

Aschberg skulle jag behålla så länge som han tog in mer intressanta gäster samt skaffade sig en riktig sidekick.

Cissi får också vara kvar, med minskad sändningstid, typ 45 min. Vidriga åsikter men ändå underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in