Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Vad skulle ni vilja höra på Radio1? Tänkte att det är en jävla massa gnäll om skit här men om ni fick bestämma, hur skulle programmen se ut?
Självklart skulle jag vilja att flera programledar försvann och flera program försvann. Men jag antar att det är en omöjlighet. Det jag däremot i sådana fall skulle kunna efterlysa är mer variation på programmen.
Aschberg kan få köra varje dag, det programmet är vad det är. Men gärna med lite flera gäster från alla håll och kanter. Kanske slänga in något intressant repotage som blir mer djupgående. Tex om programmet handlar om prostitution så träffar man en som sysslar med sånt. Man träffar torsken, man träffar den prostituerade.
Morgonprogrammet kan dom slänga i papperskorgen med en gång. Visst det är en "åsiktsradio", men på morgonen behöver man inte ha inringare och diskussioner om artiklar ur tidningen Metro. Gert och Kim är (för min del) väldigt ointressanta att lyssna på.
Gert gnäller som en gammal gubbe som promt ska ha sin åsikt och ska stå för det oavsett om han blir bevisad motsatsen. Kim bidrar med ingenting. Totalt uddlös.
Där skulle jag vilja ha lite mer "skön" underhållning. Lite lättsamt prat, lite skoj, lite seriositet, någon gäst.
Inte allt för allvarligt (OBS: Inte på samma låga nivå som Morgonpasset i P3). Och byta ut programledarna mot några som är lite yngre. Eller i alla fall så att den ena är yngre.
Nu sitter två medelålders i studion. Det blir jävligt tråkigt. Mot vilka vet jag inte.
Ciss Wallin önskar jag att dom bara kastade bort från radion. Samma gnäll varenda gång. Om även hon måste vara kvar så kan hon väl gå från alla dagar till kanske en dag. Max två.
Eva Rusz är också förebannat ointressant och tråkigt. Det är väl förvisso bra för dom som behöver sin hjälp. Men hon onanerar lite för mycket åt sig själv. Väldigt mycket stjärnor och böcker hon jobbat med. Återigen, ta det här programmet en gång i veckan. Max två.
Sportvärlden tycker jag dom ska flytta tillbaka till den tiden som dom hade från början, nämligen klockan 12. Nu kör dom "best of Aschberg" vilket är totalt värdelöst. Och låt dom bli två igen. Kindmark och Lissoll, eller nån annan. Men dom ska vara två styckna och köra minst två timmar och alla dagar.
Ja, jag är lite partisk nu. Jag gillar sport.
Kort sagt tycker jag dom ska variera tablån lite. Olika program på olika dagar, med vissa program som är varje dag, som faktiskt behandlar akutella händelser. Nyhter, sport och morgonprogram.
Några program om humor, mat, TV, historia, kändisrunk, skitsnack. VAD SOM HELST egentligen.
Bara kasta om och variera tablån lite. Dagens tablå är så uttjatad och tråkig.
Det är FÖR mycket åsikter HELA tiden. Någon gång önskar jag att dom kunde spänna av lite grann i alla fall.
Fan, det finns inget program där dom bara har det lite skoj. Tre tjejer eller killar som sitter och pratar lite skit. Podcast liksom.
Allt är så seriöst och allt är så MYCKET åsikter.