2011-04-09, 04:14
Medlem
Meloveyoulongtimes avatar
Jag väljer SR P1 och deras kulturmarxism alla dagar i veckan framför den här skiten. Allvarligt talat, vilka tror de kommer lyssna? Sveriges radio har åtminstone någon form av objektivitet och opartiskhet hur otroligt det än kan tänkas låta.

De som är totalt hjärndöda (den målgrupp som MTG inriktar sig på) klarar inte av att lyssna på "pratradio". Deras uppfattning om vad radio är begränsar sig till årstidens 10-20 låtar spelandes om och om igen, dag ut och dag in med regelbundna avbrott i form av antingen reklam eller diskussioner mellan "kändisar" och lustigkurrar till programledare. Diskussionerna saknar helt syfte utöver att få enfaldiga människor att garva åt korkade saker, en slags inverterad folkbildning.
Senast redigerad av Meloveyoulongtime 2011-04-09 kl. 04:19.
Citera
2011-04-09, 12:43
Medlem
konstigkonsts avatar
Kan även nämnas att Alsing inte är klar för Radio1 på något sätt, han har bara bytt mediahus. Främst ska han väl göra tv i TV3.
Citera
2011-04-11, 17:14
Medlem
Intressant, lyssnade på Aschberg nu (11/4-inslaget) där de raljerade om SDs festande också vidare där det kommer in en tjej som påpekar en hel del intressanta saker. Aschberg blir totalt till sig och gör bort sig och bemöter inte hennes punkter samt förnekar att dem inte håller varandra om ryggen.

Tråkigt, annars tycker jag att Aschberg är ganska kul att lyssna på i övriga frågor. Själva upplägget är ganska intressant men relativt smalt, sedan hjälper det ju inte precis att de har kvoterat in Cissi Wallin bara för att. Vet inte egentligen vad för relevans hon har. Hon gjorde bort sig totalt när Per Ström var inbjuden.
Citera
2011-04-12, 01:41
Avslutad
Önskar att de hade nån nattshow.
Citera
2011-04-12, 19:41
Medlem
Jag har aldrig lyssnat på Radio 1 och kommer aldrig lyssna på Radio 1, men ändå betalar jag för Radio 1
Citera
2011-04-12, 22:55
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Jag har aldrig lyssnat på Radio 1 och kommer aldrig lyssna på Radio 1, men ändå betalar jag för Radio 1

Gör du? Hur då menar du?
Citera
2011-04-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Intressant, lyssnade på Aschberg nu (11/4-inslaget) där de raljerade om SDs festande också vidare där det kommer in en tjej som påpekar en hel del intressanta saker. Aschberg blir totalt till sig och gör bort sig och bemöter inte hennes punkter samt förnekar att dem inte håller varandra om ryggen.

Tråkigt, annars tycker jag att Aschberg är ganska kul att lyssna på i övriga frågor. Själva upplägget är ganska intressant men relativt smalt, sedan hjälper det ju inte precis att de har kvoterat in Cissi Wallin bara för att. Vet inte egentligen vad för relevans hon har. Hon gjorde bort sig totalt när Per Ström var inbjuden.

jepp, det var kul, Achberg var riktigt irriterad på tjejen och frågade om hon jobbade för SD, varpå hon svarade att hon bara sympatiserade med SD.
Efteråt när hon lagt på grymtade Aschberg nåt i stil med det där var riggat från sd och att dom jävlarna nästlade sig in överallt.

: ))
Citera
2011-04-13, 13:07
Medlem
Sepiritzs avatar
Aro och GW var inte en debatt på något vis.. Den annonserades som ett bråk, i media, men det var inget bråk någonstans.

Jag vill beskriva debatten som att Aro presenterar programmet, stationen, sponsorn, ett argument, varpå GW mumlar något obestämt och säger att det är svårt att veta, sen blir det reklam, sen presenterar dom programmet, argumentet och stationen igen, tar ett samtal, som dom avbryter för reklam.. Allt medans Aro fumlar med knappar och pratar långt ifrån microfonen medans han grejar i bakgrunden, för dom hade ingen tekniker?

Det var det menlösaste skit jag lyssnat på på länge. Jag kommer aldrig slå på den kanalen igen, det kan jag garantera.
Citera
2011-04-13, 13:37
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det var det menlösaste skit jag lyssnat på på länge. Jag kommer aldrig slå på den kanalen igen, det kan jag garantera.

Det tycker jag är synd, för jag tycker den har mycket roliga debatter med Aschberg och Aro/GW var förmodligen ett måndagsexemplar.
Citera
2011-04-13, 18:04
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laplacian
Här är radioprogrammet: http://politisktinkorrekt.info/2011/04/07/leif-gw-persson-vs-hasse-aro/

Länken verkar inte fungera.
Citera
2011-04-14, 18:27
Moderator
skunkensunes avatar
//M&J-►Radio

mod
Citera
2011-04-14, 18:35
Medlem
cheeffs avatar
... och sammanfogat med liknande tråd.