Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
De gjorde helt fel typer av program. Det var aldrig intressant att lyssna. De borde istället försökt surfa på vågen med DIY-poddar och försökt hitta intressanta människor som pratat om intressanta saker. Försökt hitta sin Alex & Sigge eller Värvet istället för att ha gjort meningslösa ring-in-program. Det kändes hela vägen väldigt som väldigt lågbudget, omodern och gammalmodig radio.
Det var också väldigt 08-centrerat. Det funkar inte att vara så geografiskt begränsad om man ska göra denna form av radio. Man måste söka sig till hela landet.
Tja jag vet inte. Jag tycker att det var ett riktigt bra koncept att folk ringde in och tjatade. När jag väl hittade kanalen för några månader sedan blev jag hooked direkt. Och jag vill lägga emfas på ordet "hitta". Jag bor inte i Stockholm, jag hade ingen aning om att kanalen fanns innan jag ramlade över en länk.
MTG:s problem var snarare 1) bristande marknadsförning 2) att kanalen inte var rikstäckande. De satsade för fegt, och nådde därför inte ut. Hade de gått ut stenhårt nationellt för att sälja in konceptet, är jag övertygad om att de hade lyckats. Sen kan jag hålla med om att vissa programledare skulle kunna ha bytts ut. Jag tror Aschberg, Wallin och Fylking hade funkat att ha kvar, men resten borde ha bytts ut - de är inte färgstarka nog.