2014-07-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zycore
Beställde från Parfuma.com , får med 3 valfria samples för varje order.
Hur mycket kostar frakt/moms när man beställer därifrån?
Citera
2014-07-28, 01:09
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Om ett par månader är hösten här. Har ni några nya köp som ska göras inför hösten? Jag har några kandidater som jag ännu inte äger, som jag gärna skulle äga/testa:

1. Puredistance M - måste bli ett köp helt enkelt
2. Tom Ford Tobacco Vanille - haft sample av den länge, men har aldrig riktigt fastnat 100% för den, dock väldigt trevlig och den växer
3. Or du Serail - inte hunnit testa än, men magkänslan säger att jag skulle älska den

Som vanligt finns det många dofter på önskelistan inför hösten. Höst/vinter är klart mina favoritårstider när det kommer till parfym.
Några dofter som det finns en väldigt stor chans att jag köper till hösten är bland andra:

Tom Ford - Oud Wood
Histoires de Parfums - 1899 (alternativt 1740 som också är riktigt vass)
Maison Francis Kurkdjian - Absolue pour le Soir
Naomi Goodsir - Bois d'Ascese (Om inte Or du Serail visar sig vara bättre när jag testat den)
Olivier Durbano - Black Tourmaline
Parfum d'Empire - Wazamba
Serge Lutens - Chene
Sonoma Scent Studio - Tabac Aurea (helt såld på denna, bästa tobaksdoft jag provat)
Slumberhouse - Jeke (en till riktigt bra tobaksdoft, lite sugen på att skaffa dem båda)

Sen blir det säkert ett par blindköp av några designers som Valentino Uomo, Versace Pour Homme Oud Noir och A*Men Pure Wood skulle jag tro.
Citera
2014-07-28, 10:22
Medlem
Zycores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
Hur mycket kostar frakt/moms när man beställer därifrån?

Fri frakt över 161 euro, annars 16 eller 8 euro beroende på hur mycket man handlar för, ända avgifterna som tillkommer. Ca 4-5 dagars leveranstid
Citera
2014-07-28, 10:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Om ett par månader är hösten här. Har ni några nya köp som ska göras inför hösten? Jag har några kandidater som jag ännu inte äger, som jag gärna skulle äga/testa:

1. Puredistance M - måste bli ett köp helt enkelt
2. Tom Ford Tobacco Vanille - haft sample av den länge, men har aldrig riktigt fastnat 100% för den, dock väldigt trevlig och den växer
3. Or du Serail - inte hunnit testa än, men magkänslan säger att jag skulle älska den

Var precis i staterna och har väl egentligen redan handlat en stor del av min höst/vinterkvot.

Har ett sample av Or du Serail påväg hem så jag har också höga förväntningar på den.
Annars är Tauer Lonestar Memories lite lockande även om kanske Puredistance M täcker upp lädersegmentet med all prakt och som jag dessutom redan har.
Annars står Pozzo di Borgo - 1764 alternativt Tom Ford for Men Extreme på köplistan
Citera
2014-07-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har bägge och de passar överallt, däremot uppskattas tobacco vanille betydligt mer av omgivningen, har aldrig hört någon säga nåt om BtB men får alltid kommentarer när man dressar tobacco vanille.

Kanske lutar mer åt en TV-split i så fall! Egentligen skulle det väl kanske vara trevligt att köpa en originalflaska men 700 kr extra bara för en snygg flaska känns kanske lite onödigt.

Såg förresten att By Kilian hade en bespoketjänst. Har ni någon dröm om en parfym som idag inte finns?
Citera
2014-07-28, 11:58
Medlem
happyjoys avatar
Idag landade två nya bekantskaper: Lalique Encre Noir och Acqua di Parma Colonia Oud.

Omdömena från hushållets kvinnliga del blev "det luktar som en rökare" respektive "nystädat hotellrum". Oförtjänt onyanserat tycker jag.
Citera
2014-07-28, 14:48
Medlem
Kvinnor har överlag ingen som helst koll på vad god lukt innebär.
Citera
2014-07-28, 15:05
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Kvinnor har överlag ingen som helst koll på vad god lukt innebär.
Är benägen att hålla med där, Acqua di Gio, One Million och Le Male är vad de går och trånar efter.
Citera
2014-07-28, 15:12
Medlem
tankers avatar
Hösten närmar sig. Några tips på en kvällsparfym till de mörka dagarna. Prisklass Max 700
Citera
2014-07-28, 15:45
Medlem
Är Givenchy Play och Givenchy Play Sport exakt likadana?

Min håller nämligen på att ta slut och funderar om jag ska köpa en ny Play eller Play Intense? Tillägnar frågan till er som har koll på dessa.

Tillägger väl att dofterna är för honom

Mvh!
Citera
2014-07-28, 16:03
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ban-Arne
Är Givenchy Play och Givenchy Play Sport exakt likadana?

Min håller nämligen på att ta slut och funderar om jag ska köpa en ny Play eller Play Intense? Tillägnar frågan till er som har koll på dessa.

Tillägger väl att dofterna är för honom

Mvh!

Snarare inte alls likadana.

Play är allround och kan användas året runt om man så vill. Play Sport är väl en ren vår och sommardoft. Play Intense passar bäst för höst och vinter. Play och Play Intense är ganska lik varandra vill jag minnas medans Play Sport inte är speciellt lik nån av dessa.
Citera
2014-07-28, 17:25
Medlem
Någon som vet om http://www.parfym.se/ är en säker sida att beställa ifrån?
De har ju bra priser men har aldrig sett någon nämna den här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in