Citat:
Ursprungligen postat av
irrbloss
Om ett par månader är hösten här. Har ni några nya köp som ska göras inför hösten? Jag har några kandidater som jag ännu inte äger, som jag gärna skulle äga/testa:
1. Puredistance M - måste bli ett köp helt enkelt
2. Tom Ford Tobacco Vanille - haft sample av den länge, men har aldrig riktigt fastnat 100% för den, dock väldigt trevlig och den växer
3. Or du Serail - inte hunnit testa än, men magkänslan säger att jag skulle älska den
Som vanligt finns det många dofter på önskelistan inför hösten. Höst/vinter är klart mina favoritårstider när det kommer till parfym.
Några dofter som det finns en väldigt stor chans att jag köper till hösten är bland andra:
Tom Ford - Oud Wood
Histoires de Parfums - 1899 (alternativt 1740 som också är riktigt vass)
Maison Francis Kurkdjian - Absolue pour le Soir
Naomi Goodsir - Bois d'Ascese (Om inte Or du Serail visar sig vara bättre när jag testat den)
Olivier Durbano - Black Tourmaline
Parfum d'Empire - Wazamba
Serge Lutens - Chene
Sonoma Scent Studio - Tabac Aurea (helt såld på denna, bästa tobaksdoft jag provat)
Slumberhouse - Jeke (en till riktigt bra tobaksdoft, lite sugen på att skaffa dem båda)
Sen blir det säkert ett par blindköp av några designers som Valentino Uomo, Versace Pour Homme Oud Noir och A*Men Pure Wood skulle jag tro.