2014-10-18, 23:39
Medlem
Vad tycker ni om Byredos baudelaire samt bullion?
Citera
2014-10-19, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannilowa
Tack för det snabba svaret. Skulle inte ni kunna lista era bästa köpställen för samples?
Har testat skinscosmetics, och är oerhört nöjd. Är speciellt ute efter Serge Lutens samples.

Jag har bara testat http://surrendertochance.com/. Har fungerat bra varje gång men kan vara lång leveranstid ibland, om jag inte missminner mig.
Citera
2014-10-19, 14:11
Medlem
Afrolovers avatar
Har blivit något av en tradition att jag köper med mig en flaska parfym vid utlandsresor. Använder det ganska sällan, endast vid bättre middagar, fester, när jag går på teatern och så.

"Förrådet" börjar bli lite för stort och jag tänkte bara fråga den som vet hur länge en öppnad flaska/aerosol kan förvaras innan lukten försämras. Flaskan är alltså i princip tillsluten.

Livslängden på parfym m a o.
Citera
2014-10-20, 14:51
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordrory
Tjenare!

Älskar YSL L'Homme men problemet är att den håller i 5 min på mig tyvärr.
Tänkte höra om det blir en stor skillnad om jag köper L'Homme intense istället? Luktar den "starkare" enligt er?

Tänkte även testa på Fan di Fendi Extreme EdP, vad tycker ni om den?

Intense är en Parfum istället för Eau de Toilette så den bör absolut sitta kvar längre. L'Homme är nog lite friskare tycker jag och Intense är sötare, så lite skillnad i "styrka" blir det ju. Det bästa vore väl att gå till en butik och testa på handleden. Parfymer doftar olika och sitter olika länge på olika människor, L'Homme intense kan upplevas som citrusfrisk på vissa medan de sötare och kryddigare noterna kommer fram på andra.
Citera
2014-10-20, 19:07
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrolover
Har blivit något av en tradition att jag köper med mig en flaska parfym vid utlandsresor. Använder det ganska sällan, endast vid bättre middagar, fester, när jag går på teatern och så.

"Förrådet" börjar bli lite för stort och jag tänkte bara fråga den som vet hur länge en öppnad flaska/aerosol kan förvaras innan lukten försämras. Flaskan är alltså i princip tillsluten.

Livslängden på parfym m a o.
Jag har en flaska Dior - Fahrenheit från 1987 ( jag vet att den släpptes -88 ) den är det inget fel på vad jag kan tycka.
Citera
2014-10-21, 21:24
Medlem
Hur är resten av Hermès dofterna?, då jag förstått att Terre d'Hermès luktar som rutten apelsin och askkopp.
Citera
2014-10-21, 21:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Hur är resten av Hermès dofterna?, då jag förstått att Terre d'Hermès luktar som rutten apelsin och askkopp.
De säger att Ambre Narguile ska vara en av de bästa gourmanddofterna där ute, lite nybakt äppelpaj å dom bitarna då va, aldrig haft chansen att dofta på den dock.
Citera
2014-10-22, 11:10
Medlem
J.Bergs avatar
Är det någon som har doftat på nya Dior Homme Parfum eller Armani Eau D’Arômes? Gillar verkligen Dior Homme samt Armani De Nuit så skulle vart kul om dom var lika bra, om inte bättre!
Citera
2014-10-22, 11:20
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Är det någon som har doftat på nya Dior Homme Parfum eller Armani Eau D’Arômes? Gillar verkligen Dior Homme samt Armani De Nuit så skulle vart kul om dom var lika bra, om inte bättre!

Har testat nya dior homme parfum. Luktar lite likt DHI men med mycket mer ros, mycket mognare doft. Inget speciellt tyckte jag.
Citera
2014-10-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Har testat nya dior homme parfum. Luktar lite likt DHI men med mycket mer ros, mycket mognare doft. Inget speciellt tyckte jag.
Läder är riktigt dominant i den. Jag gillade den inte.
Citera
2014-10-22, 19:28
Medlem
irrblosss avatar
Har kört Tom Ford Extreme varje dag nu sedan jag fick den. Den blir bara bättre och bättre. Tycker faktiskt den påminner lite om Le Labo Iris 39. Inte noterna kanske, men själva helheten och upplevelsen.
Citera
2014-10-23, 16:34
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har kört Tom Ford Extreme varje dag nu sedan jag fick den. Den blir bara bättre och bättre. Tycker faktiskt den påminner lite om Le Labo Iris 39. Inte noterna kanske, men själva helheten och upplevelsen.

Funderar själv på att smyga ner till NK och köpa den i helgen. Kanske den bästa doften TF har i sitt sortiment imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in