2014-04-24, 17:00
Medlem
mr.demons avatar
Vilken Lacoste är det som är originalet? Är det den gröna flaskan eller essential?
Citera
2014-04-24, 18:07
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Terre de Sarment fick jag med mitt sampleset. Testade den lite snabbt nu på en bit papper men tycker inte den luktar speciellt gott. Du kanske är intresserad av ett byte? Annars kan säkert irrbloss göra en utförligare recension senare.

Om inte 3rd, som jag har lite samröre med sen tidigare, hittar på sitt sample är jag intresserad av ditt erbjudande, tack.
Citera
2014-04-24, 18:38
Medlem
irrblosss avatar
Ni som har fulla flaskor av Frapin, hur är flaskorna? Tycker de ser ganska trevliga ut på bild, och med träkork - eller är det plast som ser ut som trä?
Citera
2014-04-24, 19:35
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ni som har fulla flaskor av Frapin, hur är flaskorna? Tycker de ser ganska trevliga ut på bild, och med träkork - eller är det plast som ser ut som trä?

Jodå, det är riktigt trä såvitt jag kan bedöma. Jag tycker flaskorna är riktig smakfulla. Gillar detaljer så som att varumärket är ingraverat på toppen av korken och de avrundade hörnen på flaskan. Flaskan är dessutom rejält tung och solid vilket ger lite extra känsla. Helt klart en snygg presentation, speciellt med tanke på priset. Man får ju ändå tänka på att Frapin är väldigt prisvärda, hittade min L'Humaniste för under 900 kr.
Citera
2014-04-24, 19:41
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Om inte 3rd, som jag har lite samröre med sen tidigare, hittar på sitt sample är jag intresserad av ditt erbjudande, tack.
Hittade
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Jodå, det är riktigt trä såvitt jag kan bedöma. Jag tycker flaskorna är riktig smakfulla. Gillar detaljer så som att varumärket är ingraverat på toppen av korken och de avrundade hörnen på flaskan. Flaskan är dessutom rejält tung och solid vilket ger lite extra känsla. Helt klart en snygg presentation, speciellt med tanke på priset. Man får ju ändå tänka på att Frapin är väldigt prisvärda, hittade min L'Humaniste för under 900 kr.
Instämmer. Riktigt fina och solida flaskor. Väger gött i handen
Citera
2014-04-24, 19:58
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet hur samples ser ut från Essenza-Nobile?

Är lite sugen att pröva L'Humaniste och 8 Mars 1764 efter allt snack i tråden
Citera
2014-04-24, 20:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Ganska stora spraysamples helt i plast.
Citera
2014-04-24, 20:16
Medlem
3rds avatar
Citat:

Som irrbloss säger. Stora och välfyllda 2ml rör med spray. Om du tänker beställa och är ute efter en grym sommardoft kan jag även tipsa om Oranges and Lemons Say The Bells of St. Clements från Heeley.
Citera
2014-04-24, 20:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Som irrbloss säger. Stora och välfyllda 2ml rör med spray. Om du tänker beställa och är ute efter en grym sommardoft kan jag även tipsa om Oranges and Lemons Say The Bells of St. Clements från Heeley.
Okej tack, hittills har jag lagt till:
-Pozzo di Borgo - 8 MARS 1764
-Frapin - L'Humaniste
-Frapin - Speakeasy
-Creed - Silver Mountain Water

Men samplen är billiga och man tjänar på att beställa mer, så ös på med förslag
Citera
2014-04-24, 20:26
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Hittade

Gött mos!
Citera
2014-04-24, 20:33
Medlem
3rds avatar
Citat:
Okej tack, hittills har jag lagt till:
-Pozzo di Borgo - 8 MARS 1764
-Frapin - L'Humaniste
-Frapin - Speakeasy
-Creed - Silver Mountain Water

Men samplen är billiga och man tjänar på att beställa mer, så ös på med förslag
Ser inte Heeley i din lista . Men det beror på vilken/vilka typer av dofter du är ute efter också...
Citera
2014-04-24, 20:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ser inte Heeley i din lista . Men det beror på vilken/vilka typer av dofter du är ute efter också...
Alla med kvalité, är inte ute efter nån särskilt säsong... La till Heeleyn + Floris Santal ni snackade om tidigare... De har ju hyfsat utbud men inte allt... lägger gärna till nån fler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in