2012-11-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nej, tyvärr. Hade hoppats på att den skulle komma fram idag. Kanske imorgon. Återkommer med ett utlåtande senare.
Hur har det gått? Har du fått doften nu?
Citera
2012-11-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Hur har det gått? Har du fått doften nu?
Nej! Verkar gå långsamt... Nästa vecka måste den anlända.
Citera
2012-11-23, 18:46
Medlem
Hej alla parfymälskare!

Jag är helt ny här på flashback men har kikat lite i den här tråden då och då. Har kommit på att jag tycker det är roligt med dofter från att ha varit en sån person som i princip aldrig använder parfym. Efter att ha lallat runt i doftdjungeln har jag fastnat för några stycken dofter:

Thierry Mugler - Alien Essence Absolue
Prada - Candy
Armani - Code Luna
Chanel - Chance
Dior - Escale Aux Marquises

Finns det någon röd tråd här som kan hjälpa mig framåt i mitt sökande efter dofter jag tycker om? Tack för hjälpen
Citera
2012-11-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gramnegativ
Hej alla parfymälskare!

Jag är helt ny här på flashback men har kikat lite i den här tråden då och då. Har kommit på att jag tycker det är roligt med dofter från att ha varit en sån person som i princip aldrig använder parfym. Efter att ha lallat runt i doftdjungeln har jag fastnat för några stycken dofter:

Prada - Candy
Armani - Code Luna
Chanel - Chance

Finns det någon röd tråd här som kan hjälpa mig framåt i mitt sökande efter dofter jag tycker om? Tack för hjälpen
Antar att du är tjej? Nu är inte just tjejparfym min starkaste sida, men några riktiga vinnare är:

• Viktor&Rolf - Flowerbomb
  • Christian Dior - Midnight Poison
  • Christian Dior - Hypnotic Poison
Citera
2012-11-23, 21:12
Medlem
Hejsan.

Har aldrig använt parfym kontinuerligt utan bara lite olika till och från och söker nu tips! (kille)

Skulle vilja ha något som luktar "klassiskt manligt" men inte så överdrivet mycket farfar över det. Inget överdrivet starkt och inget sött. Något som doftar lite trä tror jag att jag skulle gilla.
Citera
2012-11-23, 22:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumulv
Hejsan.

Har aldrig använt parfym kontinuerligt utan bara lite olika till och från och söker nu tips! (kille)

Skulle vilja ha något som luktar "klassiskt manligt" men inte så överdrivet mycket farfar över det. Inget överdrivet starkt och inget sött. Något som doftar lite trä tror jag att jag skulle gilla.
Jag har inte luktat på tonvis av parfym men jag tycker iaf att Michael for Men räknas in som "klassisk manlig" doft.
Citera
2012-11-24, 00:58
Medlem
Citat:
Hejsan.

Jag är en sådan person som verkligen hatar manliga trä dofter. Men, jag tror att Boss Bottled från Hugo Boss passar dig perfekt. Den är inte stark, den är manlig som bara den, doftar av väldigt mycket trä med en gnutta vanilj i bakgrunden. En simpel, billig, manlig doft! Det är det bästa jag kommer på, det finns säkert flera personer här på tråden som kan hjälpa dig hitta den doften du söker. Manliga dofter är helt enkelt inte min grej
Citera
2012-11-24, 10:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Hejsan.

CdG Hinoki är en frisk trädoft som du kanske skulle gilla.
Citera
2012-11-24, 10:06
Medlem
birgetts avatar
älskar parfym,,,men vågar inte,,alla är så allergiska nu för tiden,,''

dras till Parfymmänniska,,såå
Citera
2012-11-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgett

Du menar att du inte vågar använda parfym pga av att många människor är allergiska? Såklart många är det, men ens egna liv och vad man gör kan inte sluta upp pga av det.
Citera
2012-11-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gramnegativ
Hej alla parfymälskare!

Prada - Candy
Armani - Code Luna
Chanel - Chance

Christian Dior - Hypnotic Poison är en riktig vinnare i alla lägen.
Senast redigerad av JS- 2012-11-24 kl. 13:24.
Citera
2012-11-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgett

Så länge som du applicerar med måtta kommer ingen till skada. Problemet är när folk överapplicerar så att du känner stanken på flera meters avstånd. Lite lagom är när man behöver kommer nära för att känna av en trevlig doft. Men det är iaf. min åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in