2009-07-18, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Nu har jag prövat både Burberry London och The One. Måste säga att The One hade mycket fräschare eftertoner. Får gå och pröva igen någon mer dag.

Jag har BURBERRY THE BEAT och kan säga att jag är helt nöjd med den, fast jag skulle nog inte köpt den igen. Jag tycker burberry ger allt för "åldrig" doft, känns som när man går förbi random gubbe på stan, tyvärr:/
Citera
2009-07-24, 14:46
Medlem
Xayas avatar
Vad tycker folk om Hugo Boss - Boss Soul? Jag funderar starkt på att köpa den.
Citera
2009-07-24, 14:54
Medlem
Någon som provat Dior Homme Intense? Det är en EdP. Är det mycket skillnad från Dior Homme EdT? Jag antar att "longivety" är mycket bättre på Intensen då den är EdP.
Citera
2009-07-24, 15:13
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaya
Vad tycker folk om Hugo Boss - Boss Soul? Jag funderar starkt på att köpa den.

Svårt att säga. Parfym luktar väldigt olika på folk. Testa den lite och känn efter hur den känns på din hud, doften alltså. Kan säkert bli mkt god eller så inte alls.
Citera
2009-07-31, 19:16
Medlem
mrsecretagents avatar
Tänkte köpa lite ny parfym, har en bit till närmaste affären med hyffsat parfym utbud så tänkte köpa på internet kollade lite i tråden Burberry london verkar populär.
Är den något att satsa på eller ska man köpa någon annan?
Citera
2009-08-01, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsecretagent
Tänkte köpa lite ny parfym, har en bit till närmaste affären med hyffsat parfym utbud så tänkte köpa på internet kollade lite i tråden Burberry london verkar populär.
Är den något att satsa på eller ska man köpa någon annan?
Varför köpa den populäraste vill du gå runt och lukta som alla andra kottar?

Satsa på något unik tex YSL Kouros eller Chic
Citera
2009-08-01, 02:47
Medlem
giroufs avatar
http://www.zegnaintenso.com/

Zegna intenso, alternativt samt lätt och underbart.
nya Aqua di gio om du frågar mig.
Citera
2009-08-03, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av es6pack
Jag kör med Björn Borg Deo-Stick parfymen, brudar säger jag luktar gott

Björn Borg 109 som luktar massa citrus? Klassikern? Björn Borg Deostick-parfymen hehe

Kör CK One Summer, får många positiva kommentarer http://www.eleven.se/calvin-klein-ck-one-summer-2009-edt-7902.html

Riktigt fräsch!
Citera
2009-08-05, 02:29
Medlem
Personligen så kör jag på:

MEXX Berlin Summer Edition, under sommardagarna när man vill lukta lite fräscht.

Dolce & Gabbana The One, under kvällar och nätter ute på stan, krogen, fester, när man träffar damer... ganska tung, kryddig och "vuxen" doft så man bör vara lite försiktig med den här.

Bruno Banani About Men, fick den här i present och använder den ytterst sporadiskt... som omväxling då och då liksom. Luktar, hmmm, "speciellt".

I framtiden kommer jag defenitivt prova fler varianter från MEXX, klara favoriten än så länge. Gillar även JPG Le Male skarpt, men har inte tagit tag i saken och införskaffat någon ännu.
Citera
2009-08-05, 07:17
Medlem
irrblosss avatar
Min personliga sommarfavorit i år blir Bvlgari Eau Parfumée Au Thé Rouge. En unisexdoft som kanske lutar lite mer åt det feminina hållet. Mycket fräsch och lätt doft. Oficiella doftnoter: Pink Pepper, Orange, Bergamot, Red Tea Accord, Fig Pulp, Walnut & Musk.

En annan (för mig) ny favorit är Costume National Scent Intense. Både tung och fräsch på samma gång. Doftar jasminte med hibiskus. Dessutom är den väldigt... vet inte hur man ska uttrycka det på svenska - bubblig? Engelska ord som beskriver det bra är "fizzy" och "sparkling". Även denna är unisex.
Citera
2009-08-07, 23:06
Medlem
pirates avatar
På tal om Bvlgari så fick jag här om dagen Bvlgari Homme och måste säga att den är faktiskt väldigt god. Ända nackdelen är att doften håller inte så jättelänge. Men rekommenderas varmt.

Ps. irrbloss, jag har letat som fan och äntligen funnit Cacharel - Nemo. Inte avis längre
Citera
2009-08-07, 23:17
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
På tal om Bvlgari så fick jag här om dagen Bvlgari Homme och måste säga att den är faktiskt väldigt god. Ända nackdelen är att doften håller inte så jättelänge. Men rekommenderas varmt.

Ps. irrbloss, jag har letat som fan och äntligen funnit Cacharel - Nemo. Inte avis längre
Grattis . Tycker den påminner ganska mycket om Chanel Allure, så den kan vara värd att testa också . Själv slog jag till på L'artisan Tea For Two idag. Har funderat på att köpa den vid ett antal tillfällen under säkert två år, och idag blev det alltså av. Kommer att passa perfekt till hösten. Doftar rökigt te med mjölk och lite honung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in