2008-03-06, 22:38
Medlem
Rakiis avatar
Tänkte införskaffa mig ett par nya flaskor med dofter inom en snar framtid och undrar mest vad man bör ha i dom mer alldaliga avseenden såväl då man är ute på krogen alternativt nattklubben? Har ingen koll på dofter överhuvudtaget och skulle behöva tips, helst någon vanlig form av citrusaktig doft att ha på dagen då man fikar, träffar vänner och är ute, medans jag skulle behöva en lite "sportigare form" man kan ha på sig efter man duschat i samband med träning. Och helst någon utstickare att ha på kvällarna ute då man är på restaurang/krogen, något som är lite anonymt men ändå exklusivt?

Kom med förslag!
Citera
2008-03-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tänkte införskaffa mig ett par nya flaskor med dofter inom en snar framtid och undrar mest vad man bör ha i dom mer alldaliga avseenden såväl då man är ute på krogen alternativt nattklubben? Har ingen koll på dofter överhuvudtaget och skulle behöva tips, helst någon vanlig form av citrusaktig doft att ha på dagen då man fikar, träffar vänner och är ute, medans jag skulle behöva en lite "sportigare form" man kan ha på sig efter man duschat i samband med träning. Och helst någon utstickare att ha på kvällarna ute då man är på restaurang/krogen, något som är lite anonymt men ändå exklusivt?

Kom med förslag!
Gå och lukta på Chanel Allure Sport, tror den passar din "sportiga form" du är ute efter, samt till vardags!
Citera
2008-03-07, 19:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvspecial
Gå och lukta på Chanel Allure Sport, tror den passar din "sportiga form" du är ute efter, samt till vardags!

Hm, den låter som ett bra alternativ till "efter-träningsduschen-doft", vet du var man kan köpa den? På NK eller någon annanstans?

Ingen annan som har tips på kvälls/utelivsdofter, har kollat runt lite på b.la Hugo Boss, Jean-Paul Gaultier, Burberry och lite andra, fast Boss känns ju mer som en alldaglig parfym och ingen direkt utstickare, samma gäller nog även Burberry.
Citera
2008-03-09, 19:43
Avstängd
nidhoogens avatar
Giorgio Armani eller Armani Code skulle jag tippsa om Rakii. Dom aer stora haer i London iallafall.
Citera
2008-03-16, 22:49
Medlem
Shambolics avatar
Tycker personligen att det är intressantare med en parfym som få personer har.
Comme des Garçons har en serie som heter insence, den e trevlig.
Gucci rush och pour homme samt Tierry Mugler(Angel) är ganska sköna också.

Själv har jag Hermés - Terre d´hermes
Citera
2008-03-17, 00:21
Medlem
Kör själv på Gant Liquid.
Citera
2008-03-18, 01:43
Bannlyst
Ingen som vet hur den nya ralph lauren polo explorer är?

nån som kanske kan jämföra den med nått?
Citera
2008-03-18, 02:03
Medlem
elevators avatar
någon som rekommenderar clinique happy for men?
nosade på den idag och gillade den.
Citera
2008-03-18, 15:39
Medlem
Great Gargamels avatar
vad tycker ni om "shaun paul" parfymen? och vad tycker ni om "wood disquared"? vilken luktar godast?
Citera
2008-03-18, 20:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Great Gargamel
vad tycker ni om "shaun paul" parfymen?

Är det P. Diddys parfym? I så fall borde det väl vara turkvarning på den med tanke på alla förortskids som lär dra till Kicks och snatta fickorna fulla med den, Armani och Diors Fahrenheit.
Citera
2008-03-18, 21:06
Medlem
shishas avatar
Någon här som rekommenderar Armani City Glam?
Citera
2008-03-19, 14:30
Medlem
king hippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krappen
Hur är den nya Ralph lauren polo explorer?

inget specielt enligt mig i alla fall.

jag är inte världs bäst på att beskriva dofter men hälften krydig hälften fräch ungefär.

jil sander har släpt en doft jag är lite nyfiken på kommer ej ihåg namnet nån som vet och har provat??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in