2013-09-06, 22:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Om jag inte missminner mig så sa väl du för knappt en månad sedan att GIT och MI var väldigt lik varandra och att det var onödigt att äga båda två? Lustigt att den luktar skurmedel helt plötsligt...
Snarare ganska vanligt, första intrycket kan skilja sig mycket efter andra, tredje, fjärde samplingen osv.
Citera
2013-09-07, 15:38
Medlem
Favoriten när det kommer till desginerdoft? Vilka är era/eran?
Citera
2013-09-07, 16:38
Medlem
Fick mina samples i förrgår. Har än så länge testat Musc Ravageur, Straight to Heaven och Back to Black.

Inget som jag fastnat för än, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin

Har egentligen inte testat så många men Chanel Allure tyckte jag luktade gott dom gångerna jag har testat den på sticka. Inget jag äger själv dock.
Citera
2013-09-07, 17:56
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Personligen kommer jag nog definitivt att använda Pure Malt mer i höst men vi får se om Havana växer på mig.

Ja MI är en väldigt lätt doft att gilla, har nog inte hört någon påstå att de tycker illa om den.

Gillar man gourmand så är säkert Pure Malt riktigt bra vid rätt klimat, själv avskyr jag ju gourmand så jag vet egentligen inte varför jag chansade och köpte den.

MI är kung när det är varmt ute, känns sofistikerad fast ändå casual. Grym att bara slänga på sig närsom.

Citat:

Just nu så är nog Michael for Men ohotad favorit, gillar den sjukt mycket.
Annars så gillar jag Chanel Egoiste Platinum, Burberry London, Aramis Havana, Dior Homme och idag hittade jag Aramis Tuscany Per Oumo som jag ska köpa om 15 år drygt.

Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Fick mina samples i förrgår. Har än så länge testat Musc Ravageur, Straight to Heaven och Back to Black.

Inget som jag fastnat för än, tyvärr.

Hoppas Incense Oud faller i smaken då, sen kanske du ändrar åsikt när du testat fler gånger.
Citera
2013-09-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Just nu så är nog Michael for Men ohotad favorit, gillar den sjukt mycket.
Annars så gillar jag Chanel Egoiste Platinum, Burberry London, Aramis Havana, Dior Homme och idag hittade jag Aramis Tuscany Per Oumo som jag ska köpa om 15 år drygt.

Var det inte du som köpte en till flaska av Michael for Men, eller blandar jag ihop mig nu? Vivamondo har ju höjt priset på den nu (undrar varför ) - men blev lite skeptisk till om det är den äldre versionen man får fortfarande. Annars håller jag med dig. MfM är riktigt, riktigt bra. Önskar bara att jag fick ute lite bättre hållbarhet ifrån den.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-09-07 kl. 18:20.
Citera
2013-09-07, 20:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Var det inte du som köpte en till flaska av Michael for Men, eller blandar jag ihop mig nu? Vivamondo har ju höjt priset på den nu (undrar varför ) - men blev lite skeptisk till om det är den äldre versionen man får fortfarande. Annars håller jag med dig. MfM är riktigt, riktigt bra. Önskar bara att jag fick ute lite bättre hållbarhet ifrån den.

Jo, jag beställde en till från wowhd den här gången. Även där hade dom höjt priset med nästan en hundring, har iofs inte fått den än men jag räknar med gamla versionen.
Citera
2013-09-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jo, jag beställde en till från wowhd den här gången. Även där hade dom höjt priset med nästan en hundring, har iofs inte fått den än men jag räknar med gamla versionen.
Okej, är wowHD och Vivamondo samma filial? Säg gärna vad du fick för version sedan.
Citera
2013-09-07, 22:04
Medlem
vanwilders avatar
Någon som testat Dsquared2 Hewood Rocky mountains?
Vad tycker ni om den? Något att bära nu till hösten under dagtid?
Har endast läst positivt om den så skulle vilja höra vad ni har för åsikter
Citera
2013-09-07, 22:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Om vi ska ta tre måste det nog bli Michael for Men, Fahrenheit Absolute och Burberry London. De två första skulle nästan kunna vara nisch.
Citera
2013-09-07, 22:28
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Om jag bara fick välja en skulle det nog bli Dior Homme Intense.
Andra favoriter är bland annat L'Instant de Guerlain Extreme, A*Men Pure Malt, Allure Homme, Narciso Rodriguez och La Nuit de L'Homme.

Citat:
Okej, är wowHD och Vivamondo samma filial? Säg gärna vad du fick för version sedan.

Det finns ingen koppling mellan Wowhd och Vivamondo vad jag vet. Jag beställde min MfM från Wowhd och fick originalformulan.
Citera
2013-09-07, 22:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Om jag bara fick välja en skulle det nog bli Dior Homme Intense.
Andra favoriter är bland annat L'Instant de Guerlain Extreme, A*Men Pure Malt, Allure Homme, Narciso Rodriguez och La Nuit de L'Homme.

Har den någon likhet med Hermes Terre D'Hermes?
Citera
2013-09-08, 00:03
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har den någon likhet med Hermes Terre D'Hermes?

Inte enligt mitt tyckte. LIDGE är en varm och lite kryddig doft med kakao och patchouli som jag personligen bara använder under höst/vinter och kvällstid medans Terre d'Hermès fokuserar på apelsin/citrus och vetiver och är mer mångsidig då den kan användas året runt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in