2009-08-07, 23:29
Medlem
pirates avatar
Kanske man borde ta detta genom pm men ifall andra vill höra din åsikt så kan vi ta det här lika väl.
irrbloss, vad tycker du om Rochas - Man?
Jag köpte den första ggn när jag var i Italien (år 2000) och tyckte den var så himla god. Funderar faktiskt på att skaffa den igen.

Förresten, vart köpte du den parfymen du införskaffade idag ?
Citera
2009-08-07, 23:33
Medlem
irrblosss avatar
Tyckte den var ganska ok när jag testade den, men alldeles för söt. Folk kan tro att man går runt och smaskar godis 24/7 när man bär den. Tror dessutom man tröttnar på den ganska snabbt .
Citera
2009-08-09, 18:25
Medlem
Köpte mig Dior Homme Intense idag. (50 ml.)
Synd att det är en limited edition. Är ju EdP med och det får man se som något bra.
Citera
2009-08-10, 10:48
Bannlyst
Parfym till flickvännen

Tjenare! Hade tänkt att köpa en parfym till flickvännen för runt 400-500kr men har ingen aning om vilken jag ska köpa - vill heller inte fråga vad för typ av parfym hon gillar eftersom jag vill överaska henne.

Några tips på en väldigt god märkesparfym till en tjej?
Citera
2009-08-10, 10:50
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Tjenare! Hade tänkt att köpa en parfym till flickvännen för runt 400-500kr men har ingen aning om vilken jag ska köpa - vill heller inte fråga vad för typ av parfym hon gillar eftersom jag vill överaska henne.

Köp något du tycker luktar gott. Det är ju du som ska lukta på henne.
Citera
2009-08-10, 10:52
Medlem
Paris Hiltons parfym luktar annars jävligt gott http://www.beautyplanet.se/ProductSheet.aspx?prd=2051
Citera
2009-08-10, 11:03
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:

Hoppa in på www.parfym.se och kolla! och har hon någon parfym stående i badrummet lukta på den och köp något likvärdigt, det är det bästa tipset jag kan ge.
Citera
2009-08-10, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FRA-mannen
Hoppa in på www.parfym.se och kolla! och har hon någon parfym stående i badrummet lukta på den och köp något likvärdigt, det är det bästa tipset jag kan ge.

Just nu har hon Lancome Hypnose men jag vet ju inte vilken parfym som är lik doften på den
Citera
2009-08-10, 11:19
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Just nu har hon Lancome Hypnose men jag vet ju inte vilken parfym som är lik doften på den

Det står annars lite info till höger om parfymen

"Doftfamilj - Orientalisk/Kryddig
Rekommenderad användning - Casual

En varm och sensuell doft av vanilj, passionsblomma och vetiver.
"

Så det är bara att slå en parfym som verkar intressant och jämföra,
annars kan du köra ett "safe" kort och köpa samma parfym som hon
har, att köpa parfym till en tjej kan likställas som rysk roulette om
man har otur, hehe
Citera
2009-08-10, 11:19
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:

Huvudnoten i den parfymen är sandelträ. Hon gillar alltså relativt tunga dofter. Köp något med sandelträ, musk eller och/eller möjligtvis något med vetiver även om det sistnämnda inte är så vanligt i damparfymer.

Exempel:

Opium Perfume av Yves Saint Laurent - mörk doft. Tydligt sandelträ.
XOXO Perfume av Victory International - massor med härliga djupa toner. Vanilj och sandelträ!
Bond no. 9 Chez Bond Eau de Parfum - luktar te och sandelträ.

Exempel på fräschare varianter, som jag själv inte gillar:

Marilyn Miglin Sensual Amber - har en sandelträton, dock inte som huvudnot.
DKNY - Be Delicious - en fräsch äppeldoft med en liten ton av sandelträ.

Sist men inte minst kan jag ju tipsa dig om att främst provdofta på flaskor som är mörka. Gärna rentav svarta. Färgkombinationen på flaskor är inte slumpmässig. Parfymtillverkare försöker matcha flaskan till doften. Det är därför man ofta kan avgöra färgen på flaskan utifrån att känna lukten. Man prickar inte alltid rätt, men tillräckligt ofta för att det ska gå hem bland tjejerna på krogen. :-D
Citera
2009-08-10, 12:59
Medlem
csts avatar
Gör istället så att du tar dina fötter och bladar ner till ett parfymeri där du själv kan lukta på massa olika dofter. Lägger du bara ner lite tid så kommer du nog hitta något som luktar gott och det blir då dessutom mer personligt.

Min favoritdoft på damer är Marc Jacobs Daisy.
Citera
2009-08-12, 03:06
Medlem
yodawgs avatar
När jag läser många personers parfymkunskaper ska jag redan nu säga att jag är dålig på dofter osv, men jag har testat Dsquared HeWood, den är ju inte allt för fruktig/sommrig,den kanske kan passa såhär till höst/vinter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in