2009-06-02, 18:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vilken tycker ni är den absolut bästa utgångs/kvälls doften? Lite tyngre doft kanske, lite mer elegans. Vilka/vilken brukar ni köra? Ingen omöjlig som man inte kan finna i affärerna, man vill ju gärna testa de ni rekommenderar.
Montale Black Aoud, jag vet att den bryter mot dina kriterier - men den är väldigt trevlig - rosor och oud i en tung kombination . Finns att beställa som prov hos luckyscent.com för typ $5 eller $7 nånting + frakt, det är det värt. Ett prov räcker minst en vecka (iaf för mig). Själv köpte jag en 50 ml-flaska av den .
Citera
2009-06-02, 23:33
Medlem
Den är säkert god, irrbloss - men jag vill inte köpa grisen i säcken. Även om det är en strunsumma... huhu.

Ehm.. någon som provat Bvlgari Pour Homme Extreme?
Citera
2009-06-05, 18:15
Medlem
EzZn0s avatar
Ge tips på en vår/sommrig doft som damerna gillar och en för hösten och vintern.
Citera
2009-06-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroteknikern
Är det någon som har erfarenhet av Comme des Garcons parfymer?

Ja,
CdG 2 är hemsk (den är patchoulibaserad, och jag är inte så jätteförtjust i patchouli). CdG 2Man är en av mina favoriter just nu, en ganska torr doft. Även Cdg Incense Kyoto är helt OK om man gillar cederträ.

I övrigt alternerar jag mellan Bvlgari Black, Bvlgari Blv och Escada Magnetism beroende på humör.

Två dofter som jag skall beställa så fort jag får råd är Divines L'homme de Coeur samt Oliban från Keiko Mecheri.
Citera
2009-06-06, 18:50
Medlem
ButtiBoys avatar
Tips på nån "omanlig" parfym..?
Ja gillar hur damparfym luktar.. mysk o Armani får ja fan huvudvärk av

..men vill helst inte duscha på mig damparfym
Citera
2009-06-07, 11:11
Medlem
Dignitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtiBoy
Tips på nån "omanlig" parfym..?
Ja gillar hur damparfym luktar.. mysk o Armani får ja fan huvudvärk av

..men vill helst inte duscha på mig damparfym

Dra ner på Åhlens någon dag om du har möjlighet och testa, då ser du ju snabbt vilka parfymer som du tycker är okej.
Citera
2009-06-15, 10:17
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
invandrar och äldreman parfym

hej

finns en parfym som luktar väldigt starkt och gott som används mest av invandrare och äldre svenska män, ledsen för denna extremt dåliga beskrivning.

är det någon som vet vilken jag menar?
Citera
2009-06-15, 16:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyBoardSamurai
hej

finns en parfym som luktar väldigt starkt och gott som används mest av invandrare och äldre svenska män, ledsen för denna extremt dåliga beskrivning.

är det någon som vet vilken jag menar?
AXE eller godtycklig Armani brukar ligga invandrarna varmt om hjärtat. Äldre kör väl med Old Spice eller Tabac...
Citera
2009-06-16, 17:41
Medlem
Fan, Burberry London är ju underbar - dock märker jag nu att dens "hållbarhet" inte alls är speciellt länge. Väldigt tråkigt! Max 4-5 timmar, sedan är den obefintlig. =(

Vill ha en parfym som håller riktigt länge, provade Dolce & Gabbanas "The One" och den höll fan riktigt länge, tyckte mig kunna känna den efter 24h...
Citera
2009-06-16, 19:33
Medlem
EzZn0s avatar
Finns det några bra parfymer som man kan ha på sommaren?

Jag vill inte stå där och prova runt 10 st parfymer som jag gjorde förra gången.

Och sen skulle jag också vilja ha några tips på dofter man kan ha när det är höst/vinter.

Provade den där burberry:n som hade brun nova check på sig. Den var ok fast doften höll inte så länge.
Citera
2009-06-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Finns det några bra parfymer som man kan ha på sommaren?

Jag vill inte stå där och prova runt 10 st parfymer som jag gjorde förra gången.

Och sen skulle jag också vilja ha några tips på dofter man kan ha när det är höst/vinter.

Provade den där burberry:n som hade brun nova check på sig. Den var ok fast doften höll inte så länge.

Burberry London menar du ja. Håller inte länge men den är dock grym!
Citera
2009-06-16, 22:56
Medlem
hundensårs avatar
Håller med om att "London" är jävligt cool.
Köpte f ö Burberrys "The Beat" igår. Tycker verkligen mkt om den. Nån som prövat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in