2012-01-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanGustav
Eller vad tjejerna tycker luktar gott.
Men tack så mycket för tipsen, ska höra med lite vänner som jag vet är parfymintresserade med!
Parfym är individuellt. Som allting annat. Vissa gillar rött andra blått. Se till att ta med dig själv och din näsa ut till närmaste varuhus för att gå loss lite på olika dofter, prova dem på din hud för att se hur de utvecklar sig. Men se till att inte prova för många åt gången - tillslut kommer din näsa att inte känna skillnaden på något. Lycka till!
Citera
2012-01-09, 21:46
Medlem
SimpleTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Så det är lugnt ändå?

Google translate:
"Observera att även Guernsey inte är en del av Europeiska unionen är en del av tullområdet Europeiska gemenskapen och därför beställer skickas till länder inom EU är inte ansvarig för tullavgifter. När tullar har betalats för import till Europeiska unionen (EU), baserat på tullvärdet av varor denna felaktiga avgiften inte kommer att återbetalas."

De är typ med i frihandelsområdet men inte EU eller något liknande?

Ja, det är relativt lungt. Större risk att åka på moms om du beställer från staterna eller asien, vilket i princip aldrig heller sker när det gäller små belopp.

Kanalöarna (guernsey) tillhör EU:s tullunion (ingen tull tillkommer), men dock inte i EU:s skatteområde (moms tillkommer).

http://www.tullverket.se/innehallao/s/skatteomraden/skatteomraden.4.4ab1598c11632f3ba9280005978.html
Citera
2012-01-10, 08:13
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimpleTimes
Ja, det är relativt lungt. Större risk att åka på moms om du beställer från staterna eller asien, vilket i princip aldrig heller sker när det gäller små belopp.

Kanalöarna (guernsey) tillhör EU:s tullunion (ingen tull tillkommer), men dock inte i EU:s skatteområde (moms tillkommer).

http://www.tullverket.se/innehallao/s/skatteomraden/skatteomraden.4.4ab1598c11632f3ba9280005978.html
Ok, men det är ju lika pissigt.

Jag hade velat handla för minst 100 £ eller vad det är så att det blev fraktfritt.

Fast blir det svensk moms på det så blir det ju dyrare än att betala frakten.
Citera
2012-01-12, 12:40
Medlem
Tänkte tjacka 2-3 flaskor parfym och har fastnat lite i beslutandet. Har beställt hem en hel del prover och testat men det är få jag fastnar för.
Den enda jag är 100 på är Burberry London. Utöver den tänkte jag beställa en lite somrigare doft och kanske någon till, ett mellanting?
Hursom, bland de lättare/friskare dofterna står valet mellan fyra stycken:
Issey Miyake - L'Eau D'Issey pour Homme,
Bulgari Aqua,
L'Eau par Kenzo pour Homme och
Davidoff Cool Water.

Jag har testat de två sista och tycker båda är bra. Någon som har något att säga?
Citera
2012-01-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koskmx
Tänkte tjacka 2-3 flaskor parfym och har fastnat lite i beslutandet. Har beställt hem en hel del prover och testat men det är få jag fastnar för.
Den enda jag är 100 på är Burberry London. Utöver den tänkte jag beställa en lite somrigare doft och kanske någon till, ett mellanting?
Hursom, bland de lättare/friskare dofterna står valet mellan fyra stycken:
Issey Miyake - L'Eau D'Issey pour Homme,
Bulgari Aqua,
L'Eau par Kenzo pour Homme och
Davidoff Cool Water.

Jag har testat de två sista och tycker båda är bra. Någon som har något att säga?
Har haft alla 4, Issey luktar alltid gott håller doften länge. Bulgari är också bra men är dyr om du ska ha stor flaska. Har de senaste åren alltid haft davidoff cool water och sen finns det Freez me som den heter sommar edition tycker den luktar godast och får alltid beröm för den av både killar och tjejer helt klart min favorit, sen är den prisvärd har en 150 ml som ja köpte för 249.
En från davidoff som också gott är Davidoff Adventure.
Kan även rekommendera parfymer från YSL, Pierre Cardin och Escada. för den odödliga är YSL Kouros ett måste även parfymen Chic från Carolina herrera är underbar.
Senast redigerad av R.R.R 2012-01-12 kl. 13:17.
Citera
2012-01-12, 23:23
Medlem
TheBoots avatar
Jag tror att min fråga kan platsa i denna tråden. Kändes meningslöst att starta en ny tråd för frågan;

Hur fixar man till spraymojängen på en parfymflaska om den fått en däng i marken? Har provat att dra loss den från röret och sätta på igen. Även att dra upp röret så långt det går igen. Men nu mera är den intryckt och vill bara ge ifrån sig ett jättelitet sprut. Hyfsat impotent dvs.

Hjälp? Den är helt ny.
Citera
2012-01-14, 19:34
Medlem
hrons avatar
Någon som vet om det är någon större skillnad på YSL L'Homme och YSL Pour Homme?
Senast redigerad av hron 2012-01-14 kl. 19:37.
Citera
2012-01-14, 19:49
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hron
Någon som vet om det är någon större skillnad på YSL L'Homme och YSL Pour Homme?
Ja helt olika dofter. Är du yngre tror jag att L'Homme passar bättre.
Citera
2012-01-14, 22:48
Medlem
KaptenStenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hron

I grunden är dem väldigt lika varandra men L´homme har lite choklad i sig, om du redan har en av dem så strunt i att köpe den andra. Enligt mig så är båda bra men L´homme kanske lämpar sig för höst, vinter. Känner faktiskt att de är lite för dyra då dem känns lite kemiska efter ett tag man använt dem, tyvärr för första intrycket är galet bra enligt mig.
Citera
2012-01-14, 22:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenStenad
I grunden är dem väldigt lika varandra men L´homme har lite choklad i sig, om du redan har en av dem så strunt i att köpe den andra. Enligt mig så är båda bra men L´homme kanske lämpar sig för höst, vinter. Känner faktiskt att de är lite för dyra då dem känns lite kemiska efter ett tag man använt dem, tyvärr för första intrycket är galet bra enligt mig.
Pour Homme är ju väldigt 70/80-talig av sig med sin lavendel och citrus, medan L'Homme känns mer modern och har ingefära som framträdande not (iaf enligt min näsa).
Citera
2012-01-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenStenad
Verkligen? Äger du båda? Tycker att Pour Homme ger en direkta "farfars-vibbar". Om jag inte misstar mig själv helt kom den ut i början på 70-talet, över 40 år gammal. Men den behöver inte vara dålig för det, men den kräver sin rätta. L'Homme är helt klart "ungdomligare" och mycket enklare att bära upp.
Citera
2012-01-17, 17:03
Medlem
hrons avatar
Tack så mycket för svaren! Det blir nog L'Homme, då jag vill ha en lättare och fräschare doft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in