2013-08-16, 19:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Är den "nya" betydligt sämre? Vad är skillnaderna?
Ja jag grät nästan första gången jag kände den. Den är inte alls lika rökig och djup som originalet och ganska blaskig. Ungefär som Coca Cola vs utspädd avslagen Coca Cola Light. Det skulle kunna ha varit en flanker som hette Michael for Men eau Fraiche eller Michael for Men Sport.
Citera
2013-08-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja jag grät nästan första gången jag kände den. Den är inte alls lika rökig och djup som originalet och ganska blaskig. Ungefär som Coca Cola vs utspädd avslagen Coca Cola Light. Det skulle kunna ha varit en flanker som hette Michael for Men eau Fraiche eller Michael for Men Sport.
Okej, låter inget vidare. Väldigt tråkigt. Speciellt om man skulle vilja beställa MfM i framtiden igen och sedan få nitlotten iform av den nya versionen.
Citera
2013-08-16, 19:57
Medlem
pocahontas väns avatar
Är sugen att testa VC&A Midnight in paris som för övrigt har ett väldigt rimligt pris eftersom jag tror den skiljer sig ifrån de parfymerna jag har. När jag skummade igenom kommentarerna på Fragrantica var det någon som sa att han inte kunde tänka sig den på någon under 25. Undrar vad flashback tycker om Midnight in paris
Citera
2013-08-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Är sugen att testa VC&A Midnight in paris som för övrigt har ett väldigt rimligt pris eftersom jag tror den skiljer sig ifrån de parfymerna jag har. När jag skummade igenom kommentarerna på Fragrantica var det någon som sa att han inte kunde tänka sig den på någon under 25. Undrar vad flashback tycker om Midnight in paris
Jag äger den. Jag gillar den, men använder den ändå inte speciellt ofta. Som en blandning mellan Dior Homme och Blvgari Black, skulle jag säga.

Önskar dock att den var kraftfullare än den initialt är, den lugnar nämligen ner sig avsevärt efter ett tag. Finns en EDP-version också, vilken är dyrare.

Åldern för denna tycker jag inte, ganska så enkel doft. Klarar man av att bära dofter som Egoiste, Michael Kors, GIT osv, klarar man denna. Du ägde ju även Tea for Two, den är mycket 'mognare' än MiP...
Senast redigerad av Ritinkin 2013-08-16 kl. 20:06.
Citera
2013-08-17, 17:42
Bannlyst
Hejsan, letar efter en parfym som luktar tjära, helst ekologisk men det spelar mindre roll. Vet redan om schampot på Lush som luktar just tjära men skulle vilja ha en parfym som luktar det med.
Citera
2013-08-18, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsing
Hejsan, letar efter en parfym som luktar tjära, helst ekologisk men det spelar mindre roll. Vet redan om schampot på Lush som luktar just tjära men skulle vilja ha en parfym som luktar det med.
Thierry Mugler's Angel Men (A*Men) är nog den ända doften med tjära som jag känner till. Värt ett försök, den innehåller lite smaskiga choklad & karamell noter
Citera
2013-08-18, 17:20
Bannlyst
Tja, har nån handlat på parfym-klick? Såg att dom hade bra priser o undrade bara, är parfymerna 100% äkta? Ja tänkte köpa porsche design sport
Citera
2013-08-18, 17:24
Medlem
iSees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krilleee127
Tja, har nån handlat på parfym-klick? Såg att dom hade bra priser o undrade bara, är parfymerna 100% äkta? Ja tänkte köpa porsche design sport

Svaret finns blott en enkel sökning bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Jag kan börja med mina egna erfarenheter som jag haft på sistone när jag beställt från utlandet.
Parfym-Klick.se (baserade i England). Spårbar order via Posten. Skickad 3/6, mottagen 7/6.
Citera
2013-08-18, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Thierry Mugler's Angel Men (A*Men) är nog den ända doften med tjära som jag känner till. Värt ett försök, den innehåller lite smaskiga choklad & karamell noter

Skall nog ta och beställa den, återkommer med resultat.
Citera
2013-08-18, 21:07
Medlem
Citat:
Skall nog ta och beställa den, återkommer med resultat.
Blindköp helst ingenting. Just A*Men är en doft man antingen älskar eller hatar.
Citera
2013-08-18, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Blindköp helst ingenting. Just A*Men är en doft man antingen älskar eller hatar.

I värsta fall har jag en julklapp till en hatad släkting, men finns den i sthlm eller måste man ta hem sample?
Citera
2013-08-18, 21:24
Medlem
Citat:
I värsta fall har jag en julklapp till en hatad släkting, men finns den i sthlm eller måste man ta hem sample?
Den ska finnas i butik. Inte sett den på ett tag nu, men har heller inte varit speciellt uppmärksam. Fråga i butik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in