2013-08-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsing
I värsta fall har jag en julklapp till en hatad släkting, men finns den i sthlm eller måste man ta hem sample?
Den finns på Åhléns om du bor i Stockholm
Citera
2013-08-19, 08:36
Medlem
3rds avatar
Citat:
Hejsan, letar efter en parfym som luktar tjära, helst ekologisk men det spelar mindre roll. Vet redan om schampot på Lush som luktar just tjära men skulle vilja ha en parfym som luktar det med.
Kanske lite svår att hitta men jag tyckte Mona di Orio - Les Nombres d’Or Cuir luktade bla tjära. Bisarr doft.
Citera
2013-08-19, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Kanske lite svår att hitta men jag tyckte Mona di Orio - Les Nombres d’Or Cuir luktade bla tjära. Bisarr doft.

Låter kul, skall låta tjejen åka in idag och lukta sig igenom dessa 2 och några till.
Citera
2013-08-19, 13:50
Medlem
Citat:
Låter kul, skall låta tjejen åka in idag och lukta sig igenom dessa 2 och några till.
Den ena (A*Men) finns på Åhléns och den andra (Mona Di Orio) på NK
Citera
2013-08-19, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Den ena (A*Men) finns på Åhléns och den andra (Mona Di Orio) på NK

På väg hem samples, tjejen som har en supernäsa säger dock att A*Men inte luktade i närheten av tjära. Så vi får helt enkelt se.
Citera
2013-08-19, 15:30
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
På väg hem samples, tjejen som har en supernäsa säger dock att A*Men inte luktade i närheten av tjära. Så vi får helt enkelt se.

Tjära är väl lite rökigt? A*Men känns överlag väldigt o-rökig. Den Mona Di Orio som det tipsades om kan jag ställa mig bakom, den är jävligt starkt rökig och udda iaf
Citera
2013-08-19, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tjära är väl lite rökigt? A*Men känns överlag väldigt o-rökig. Den Mona Di Orio som det tipsades om kan jag ställa mig bakom, den är jävligt starkt rökig och udda iaf

Hon kommer hem med 7 samples nu där A*men, Mona di Orio, Lonestar Memories är 3 iaf. Återkommet med rapport, de skall ju gifta sig med min egna doft också.
Citera
2013-08-19, 15:50
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Hon kommer hem med 7 samples nu där A*men, Mona di Orio, Lonestar Memories är 3 iaf. Återkommet med rapport, de skall ju gifta sig med min egna doft också.

Är dom så givmilda med prover? Här i Gbg verkar dom vara väldigt ovilliga att dela ut prover. Enda gången jag fick prover var på Grands Parfymeri här och då var det bara skräp.

Snygg avatar btw
Citera
2013-08-19, 16:09
Medlem
Sitter på tåget på väg hem från NK nu men jag vet inte hur mycket det gav egentligen. Blev halvt påslängd en jäkla massa provstickor (frågade om alla egentligen) så det slutade i att jag glömde bort vilken som var vilken. Alla doftade väl gott egentligen förutom L'Artisan vanilla absolument. Den stack på något vis i näsan så det känns nästan som om jag fick fel eller att den utgjorde sig dåligt på papper. Inte alls som förväntat.
Citera
2013-08-19, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Är dom så givmilda med prover? Här i Gbg verkar dom vara väldigt ovilliga att dela ut prover. Enda gången jag fick prover var på Grands Parfymeri här och då var det bara skräp.

Snygg avatar btw

Det hjälper att ha en brud som är en 9-10 antar jag haha. http://www.giorgioarmanibeauty-usa.com/cuir-amethyste/A454,default,pd.html?dwvar_A454_size=3%2e4%20oz&st art=14&cgid=armani-prive den där ville hon helst ha, får ett sample sedan också. Återkommer.
Citera
2013-08-19, 17:22
Medlem
Citat:
Oj! Har aldrig varit med om att dem ger ut samples. Har faktiskt frågat ett antal gånger, fått nej varje jävla gång (eller att dom inte har samples tillgängliga)
Citera
2013-08-19, 17:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Oj! Har aldrig varit med om att dem ger ut samples. Har faktiskt frågat ett antal gånger, fått nej varje jävla gång (eller att dom inte har samples tillgängliga)
Hur ska man annars testa? Eller får man ta testflaskor och spraya på sin hud på plats? (aldrig varit på något exklusivare parfymställe)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in