2013-08-16, 07:17
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Du kan ju alltid framföra det till någon som arbetar på NK Parfym i GBG.
Vet inte om den är värd 1300:-. Doftade inte som jag trodde den skulle göra, får prova den lite mer senare.

Den bör ju vara av tillräckligt bra kvalité om man ska betala 1300:- helt klart.
Vill minnas att den inte var lika mörk och träig som t.ex Tom Ford's Oud Wood.
Citera
2013-08-16, 12:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
7 arbetsdagar. Inte så farligt.
Beställde förra onsdagen, fick leveransen igår torsdag.

Vad ska du beställa?
Amouage Reflection, om nu inte irrbloss tänker annat ()
Citera
2013-08-16, 12:24
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Amouage Reflection, om nu inte irrbloss tänker annat ()

Dom hade ändå hyfsade priser där på Amouage måste jag säga. 100ml beställer du förmodar jag?
Siktar själv in mig på en flaska tills nästa vår. Nu känns det lite sent.
Citera
2013-08-16, 13:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Dom hade ändå hyfsade priser där på Amouage måste jag säga. 100ml beställer du förmodar jag?
Siktar själv in mig på en flaska tills nästa vår. Nu känns det lite sent.
Ja med tanke på att det är fraktfritt så tjänar man runt 150:- att beställa från vivamondo istället för escentual..
Blir nog 50ml flaska isf, har aldrig varit fan av större flaskor, 50ml tar ju 'aldrig' slut om man har ett stort urval man varierar emellan
Citera
2013-08-16, 14:08
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ja med tanke på att det är fraktfritt så tjänar man runt 150:- att beställa från vivamondo istället för escentual..
Blir nog 50ml flaska isf, har aldrig varit fan av större flaskor, 50ml tar ju 'aldrig' slut om man har ett stort urval man varierar emellan

Sant, skulle också helst vilja att många dofter säljs i mindre flaskor. Problemet är ju att priset aldrig är därefter. I detta fallet så får du väl dubbla mängden för drygt 300:- till eller?
Citera
2013-08-16, 14:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Sant, skulle också helst vilja att många dofter säljs i mindre flaskor. Problemet är ju att priset aldrig är därefter. I detta fallet så får du väl dubbla mängden för drygt 300:- till eller?
Japp, men vad ska du med dubbla mängden om den ändå aldrig kommer gå åt? Det är så jag resonerar. Tråkigt att behöva slänga om ~10år. Jag gillar Reflection mycket, men den åker nog inte in på top5 listan (top 5 parfymerna kommer man nog behöva köpa nya av om några år) så den kommer räcka oerhört länge.
Citera
2013-08-16, 18:26
Medlem
Citat:
Just det. NK Sthlm säljer Versace Oud Noir nu, 100 ml ~ 1300:-

Doftade ganska så intressant, men applicerade ingenting på huden. Doftade bara ifrån provstickan man kan spraya på, men slängde den av misstag senare.

Åker förbi Stockholm på måndag, får passa på att sniffa på den då! Vad finns det för andra intressanta dofthus på NK?
Senast redigerad av chillamore 2013-08-16 kl. 18:31.
Citera
2013-08-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Åker förbi Stockholm på fredag så får passa på att sniffa på den då! Vad finns det för intressanta dofthus på NK?
Typ Creed och Bond no 9, men är inget fan av Bond no 9. Hermès har du också.
Profumum Roma, L'Artisan osv, kolla damsidan av parfym där hittar du mycket mer än den Manliga Depån. Bara att fråga.
Citera
2013-08-16, 19:14
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Japp, men vad ska du med dubbla mängden om den ändå aldrig kommer gå åt? Det är så jag resonerar. Tråkigt att behöva slänga om ~10år. Jag gillar Reflection mycket, men den åker nog inte in på top5 listan (top 5 parfymerna kommer man nog behöva köpa nya av om några år) så den kommer räcka oerhört länge.

Nä, givetvis är det så att den i stort sett aldrig kommer ta slut men då kan man ju slösa lite också.
Tycker fortfarande prissättningen är nästan extremt dålig i detta fallet på mindre flaskan. Kollar man på t.ex Frederic Malle så kostar 100ml ca 1500:- och 50ml 1000:- vilket känns mer rimligt.

Citat:
Typ Creed och Bond no 9, men är inget fan av Bond no 9. Hermès har du också.
Profumum Roma, L'Artisan osv, kolla damsidan av parfym där hittar du mycket mer än den Manliga Depån. Bara att fråga.

Antar att det finns Comme des Garcons också? Det är lite samma sak här i gbg, just Profumum Roma, L'Artisan, Agonist och Byredo för att nämna några står enbart på damsidan.

New York Oud kan vara värt att sniffa på när det kommer till Bond no 9. Dock sjukt överprisade på NK.
Citera
2013-08-16, 19:29
Medlem
Vivamondo verkar ha höjt priset nu på Michael Kors for Men. Är det för att den har sålts så bra på sistone, tro?

http://www.vivamondo.se/man/dofter-man/michael-kors-michael-for-men-eau-de-toilette-spray-1.html
Citera
2013-08-16, 19:36
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Vivamondo verkar ha höjt priset nu på Michael Kors for Men. Är det för att den har sålts så bra på sistone, tro?

http://www.vivamondo.se/man/dofter-man/michael-kors-michael-for-men-eau-de-toilette-spray-1.html
Eller så är deras antika lager slut och de har börjat sälja den nya versionen, ovetandes om dess underlägsenhet.
Citera
2013-08-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Eller så är deras antika lager slut och de har börjat sälja den nya versionen, ovetandes om dess underlägsenhet.
Är den "nya" betydligt sämre? Vad är skillnaderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in