2013-08-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Haha, det gick snabbt från kärlek till hat? Det är bara att lägga det i originalförpackningen, sedan kollar du om du har någon gammal passande låda liggandes, eller så köper du en. Brukar finnas hos välsorterade postombud, men även hos kontorshandel och vissa bokhandlar. Sedan virar du in och stoppar med bubbelplast, som säkert finns att köpa/få någonstans om man inte har liggandes.
Ja, tyvärr. Vet inte varför, men den doftar helt enkelt inte lika längre :P
En sista fråga bara... kommer dom att fråga vad som finns i paketet? Om jag fattat det rätt så är det olagligt att skicka utrikes.
Citera
2013-08-03, 08:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Ja, tyvärr. Vet inte varför, men den doftar helt enkelt inte lika längre :P
En sista fråga bara... kommer dom att fråga vad som finns i paketet? Om jag fattat det rätt så är det olagligt att skicka utrikes.
Jag tror inte det är olagligt. Det var väl bara i UK som de har lite speciella regler? Sedan tror jag inte du kommer behöva berätta för postombudet vad du skickar, det behöver man nog mest göra om man bor i Kina. Däremot tror jag du måste skriva innehållet på en tulldeklarationsetikett, men du behöver ju inte skriva hela sanningen. Skriv klassikern "cosmetic samples" och kryssa i "gift" så går det nog bra.
Citera
2013-08-03, 08:56
Medlem
Vilka är de bästa vardagsparfymerna som så att säga inte märks så mycket, är fräscha men på ett tillbakadraget sätt?
Citera
2013-08-03, 12:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vilka är de bästa vardagsparfymerna som så att säga inte märks så mycket, är fräscha men på ett tillbakadraget sätt?
Trådens mest överanvända ord, jag fattar inte............
Citera
2013-08-03, 13:27
Medlem
Nic78s avatar
Fick hem ett par parfymer igår som jag länge haft på min önskelista och nu känns det bra att äntligen kan stryka dem från den listan. Jag fick dem dessutom till ett väldigt bra pris, under 3 000 kr med frakt, vilket inte gör saken sämre. De är fantastiska dofter, och det visste jag ju redan sen jag testat dem ett flertal gånger innan, så detta köp kommer jag absolut inte att ångra.
Citera
2013-08-03, 13:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Fick hem ett par parfymer igår som jag länge haft på min önskelista och nu känns det bra att äntligen kan stryka dem från den listan. Jag fick dem dessutom till ett väldigt bra pris, under 3 000 kr med frakt, vilket inte gör saken sämre. De är fantastiska dofter, och det visste jag ju redan sen jag testat dem ett flertal gånger innan, så detta köp kommer jag absolut inte att ångra.
Fint! Reflection är rätt bra, drygt att Amouage kör med sånt överpris dock.
Var köpte du dom?
Citera
2013-08-03, 14:22
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fint! Reflection är rätt bra, drygt att Amouage kör med sånt överpris dock.
Var köpte du dom?

Nej det är synd att de är så högt prissatta. Tar emot att betala 1700-1800 kr för en Amouage men när jag hittade dessa med 20% rabatt på Escentual.com för någon vecka sedan och priset låg på 1300-1400 kr var det inte mycket att fundera på.
Citera
2013-08-03, 15:48
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nej det är synd att de är så högt prissatta. Tar emot att betala 1700-1800 kr för en Amouage men när jag hittade dessa med 20% rabatt på Escentual.com för någon vecka sedan och priset låg på 1300-1400 kr var det inte mycket att fundera på.

Antar att det är 100ml vi snackar där eller? Har ett par Amouage till att testa ordentligt då dom ofta håller sjukt bra klass på sina dofter. Lyric är iaf en jag inte hunnit testa alls.
Vad tycker du om Jubilation XXV, Epic, Memoir och Interlude om du hunnit testa?
Citera
2013-08-03, 17:42
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Antar att det är 100ml vi snackar där eller? Har ett par Amouage till att testa ordentligt då dom ofta håller sjukt bra klass på sina dofter. Lyric är iaf en jag inte hunnit testa alls.
Vad tycker du om Jubilation XXV, Epic, Memoir och Interlude om du hunnit testa?

Ja det är 100ml flaskor.

Om du gillar rosdofter måste du testa Lyric, otroligt välkomponerad och lyxig doft. Jag tror jag kan ha ett sample av Lyric liggande någonstans sen tidigare, hittar jag den får du gärna ta den om du är intresserad?

Jag gillar verkligen Jubilation och Epic med och de är nog nästa Amouage dofter på inköpslistan för mig. Jag kunde egentligen lika gärna ha köpt dessa två men avgörandet som gjorde att jag valde Lyric och Reflection före dem är att de är lite mer mångsidiga i mina ögon. Memoir har jag testat en del och jag gillar även den. Interlude är väl den jag har minst erfarenhet utav och det är väl även den som verkar vara "svårast" av nämna dofter. Tycker det kan bli lite väl mycket rökelse för min smak av vad jag har upplevt hittills. Jag har inte hunnit testa den tillräckligt ännu för att avskriva den så vi får väl se om jag ändrar min uppfattning senare.

Vilka Amouage tycker du själv bäst om?
Citera
2013-08-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag tror inte det är olagligt. Det var väl bara i UK som de har lite speciella regler? Sedan tror jag inte du kommer behöva berätta för postombudet vad du skickar, det behöver man nog mest göra om man bor i Kina. Däremot tror jag du måste skriva innehållet på en tulldeklarationsetikett, men du behöver ju inte skriva hela sanningen. Skriv klassikern "cosmetic samples" och kryssa i "gift" så går det nog bra.
Okej. Irrbloss, tack så hemskt mycket för hjälpen! Du är KUNG! Trådens hjälte
Citera
2013-08-03, 19:48
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ja det är 100ml flaskor.

Om du gillar rosdofter måste du testa Lyric, otroligt välkomponerad och lyxig doft. Jag tror jag kan ha ett sample av Lyric liggande någonstans sen tidigare, hittar jag den får du gärna ta den om du är intresserad?

Jag gillar verkligen Jubilation och Epic med och de är nog nästa Amouage dofter på inköpslistan för mig. Jag kunde egentligen lika gärna ha köpt dessa två men avgörandet som gjorde att jag valde Lyric och Reflection före dem är att de är lite mer mångsidiga i mina ögon. Memoir har jag testat en del och jag gillar även den. Interlude är väl den jag har minst erfarenhet utav och det är väl även den som verkar vara "svårast" av nämna dofter. Tycker det kan bli lite väl mycket rökelse för min smak av vad jag har upplevt hittills. Jag har inte hunnit testa den tillräckligt ännu för att avskriva den så vi får väl se om jag ändrar min uppfattning senare.

Vilka Amouage tycker du själv bäst om?

Skulle givetvis vara väldigt intresserad av ett sample, har säkert något kul att kunna erbjuda tillbaka.

Reflection känns helt klart väldigt mångsidig och har planer på att skaffa den inför nästa vår/sommar. Måste bara testa jämföra brevid JPG Le Male en gång då jag fick "vibes" av likhet men jag hoppas verkligen jag hade fel och måste därför göra ett bättre test.
Äger en flaska av Memoir och har väl inte direkt kunnat använda den än då den känns lite för tung i värmen, valde egentligen mellan Jubilation och Epic men av nån anledning blev det Memoir. Vet inte riktigt om jag är helt 100 nöjd med valet än men får se när jag väl har börjat använda den lite.
Har en 25ml split av Interlude och den gillar jag skarpt, dock får man vara VÄLDIGT försiktig med mängden. 1 spray MAX annars blir det alldeles för mycket, plus att doften gärna sätter sig i kläderna och stannar kvar sjukt länge. Har givetvis ett par till och testa, Ciel är iaf den som jag tycker har varit klart sämst och tråkigast av de Amouage jag har testat.
Citera
2013-08-03, 20:40
Medlem
LikeAGloves avatar
Tips på vart Virgin Island Water från Creed inhandlas till bäst pris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in