2013-09-13, 22:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Well, beställde även från MFK efteråt och det fick jag i tisdags. Det kanske handlar om otur helt enkelt.

Och när nu IB kom på tal igen... grymt sugen på att dra en beställning på Ambre Topkapi. Testat av den länge nu, grym doft
Förstår inte hur du kan föredra Ambre Topkani över IB - för det priset, ska man punta ut närmare 2k ska det vara en doft som IB .. Jaaaaa smaken är som baken men jag blir alltid så förvånad.
Citera
2013-09-14, 01:21
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
När jag köpte min IB från frankrike i Maj var den på "center of export" i ca 2 veckor utan uppdatering, tog runt 3 veckor totalt... Trodde det var nån strike eller nåt först men vem vet, de kanske inte orkar jobba där nere, bara äta massa ostar och dricka vin och skumpa

Hellre sega och ostkäkare än idioter man hört skryta om när dom jobbade på Schenker och med flit förstörde mängder med paket. Släppt svintunga saker över ett helt lass med vanliga paket, kört truckgafflar genom saker, gungat glasrutor extra mycket så dom knäcks osv...och allt med ett leende som om det var coolt gjort. Jävla snorungar som verkar jobba på såna ställen.

Men att paketet fastnar i samma status ett tag kan inte det betyda att ett annat fraktbolag tagit över leveransen? Vet att nu när jag beställde min Musc Ravageur och skickades med DHL så såg jag bara att den gick till Hamburg eller nåt liknande sen såg jag inget mer utan fick ringa Posten som hade fått ta över leveransen och hade ett nytt kollinummer.
Citera
2013-09-14, 02:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Mycket fin gourmand i mina ögon. Kan rekommendera att du försöker skaffa dig ett prov, ingen doft man blindköper för det priset direkt. Jag känner av kanel i kompositionen, men det är ingen huvudaktör. Personligen får jag mest ut rom, honung och karamel på min hud. Ibland får man en uns kanel som tillsammans med äpple ger en den där härliga nybakade äppelpajs-doften.

Tjusig beskrivning,du kan det där med marknadsföring. På sättet du förklarar låter det nästan som Att du kan sälja Sand till en arab i Sahara.

Den ska samplas.
Citera
2013-09-14, 02:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Gillar man gourmand kan den klart vara värd att sampla. Var förbi Hermès i Bangkok och tog ett spray på armen, inte helt rätt i den värmen men jag skulle aldrig klara av att gå runt och lukta så nånsin.

Fantastiskt att man kan tycka så olika.
Du har skrivit tidigare att du inte är så förtjust i gourmander
Och som du säger så kanske det något varmare och fuktigare klimatet gjorde sitt också.
Citera
2013-09-14, 02:49
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Fick hem samples från Dueto idag. Tycker personligen inte att Golden Boy var så mycket att hänga i gran, so to speak. City oud doftade som en bättre version av Atelier Cologne's Rose Anonyme. Den tredje jag testat idag var Citiver, vilken jag gillar. En av de bättre vetiver jag testat faktiskt, Mycket trevlig

Ja allt är väl en fråga om tycke och smak i vanlig ordning. Golden Boy gillar jag stark men Citiver fastnade jag inte alls för. Vill minnas att jag tycke den doften blev väldig "medicinsk" på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tjusig beskrivning,du kan det där med marknadsföring. På sättet du förklarar låter det nästan som Att du kan sälja Sand till en arab i Sahara.

Den ska samplas.

Det gör du rätt i. Gillar du gourmander kan jag nästan garantera att du kommer att gilla den.
Citera
2013-09-14, 06:32
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Förstår inte hur du kan föredra Ambre Topkani över IB - för det priset, ska man punta ut närmare 2k ska det vara en doft som IB .. Jaaaaa smaken är som baken men jag blir alltid så förvånad.
Jag har aldrig påstått att jag föredrar varken den ena eller den andra. Tycker AT är en bra doft helt enkelt, och en bra doft vill man ju gärna ha mer av
Citera
2013-09-14, 11:32
Medlem
vanwilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanwilder
Tänkte beställa hem en dagtid och en kvällstid parfym.
Kvällstid har jag valt Calvin Klein Euphoria Intense, luktar gudomligt!
Någon som säger emot ?

Som "dagparfym" har jag tänkt mig "Rocky Mountain Wood DSQUARED²", verkar riktig bra enligt de flesta på basenotes och fragrantica.
Men har inte testat/luktat den än.
Tycker ni att den passar att användas dagligen för skolan/jobb osv. (18år f.ö) ?
ingen som testat Rocky Mountain Wood?
Citera
2013-09-14, 19:24
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanwilder
ingen som testat Rocky Mountain Wood?

Jag har den själv och tycker det är en bra allround parfym som mest används på kontoret för egen del. Även om den är mångsidig så tycker jag personligen att den gör sig mest rättvisa i lite kallare förhållanden så jag använder den mest under höst och vinter. Den skulle säkert kunna passa bra för att använda i skolan med, så länge du gillar doften.
Citera
2013-09-15, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hellre sega och ostkäkare än idioter man hört skryta om när dom jobbade på Schenker och med flit förstörde mängder med paket. Släppt svintunga saker över ett helt lass med vanliga paket, kört truckgafflar genom saker, gungat glasrutor extra mycket så dom knäcks osv...och allt med ett leende som om det var coolt gjort. Jävla snorungar som verkar jobba på såna ställen.

Men att paketet fastnar i samma status ett tag kan inte det betyda att ett annat fraktbolag tagit över leveransen? Vet att nu när jag beställde min Musc Ravageur och skickades med DHL så såg jag bara att den gick till Hamburg eller nåt liknande sen såg jag inget mer utan fick ringa Posten som hade fått ta över leveransen och hade ett nytt kollinummer.

Att paketen får ett nytt kollinummer fick jag erfara precis då jag beställde en Aventus från Holland, och satt _varje_ dag och höll mig uppdaterad. Till slut hade posten försökt skicka ut den dagtid när man inte var hemma, och fick en avi dagen efter. Kontaktade posten och fick reda på info via dom, som om de kan söka på kollinummer även utanför deras egna system!
Citera
2013-09-15, 09:08
Medlem
Testade Burberry Brit Rhythm igår och kan säga att den doftade som skurmedel, ungefär. Kanske inte så förvånande, vilket är tråkigt, då Burberry har pengarna att skapa något mycket bättre, men det gäller att tilltala den stora massan först. London är fortfarande ohotad etta.
Citera
2013-09-15, 10:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Testade Burberry Brit Rhythm igår och kan säga att den doftade som skurmedel, ungefär. Kanske inte så förvånande, vilket är tråkigt, då Burberry har pengarna att skapa något mycket bättre, men det gäller att tilltala den stora massan först. London är fortfarande ohotad etta.
Gillade du originalet då? Burberry Brit alltså? Jag tyckte den var ganska vidrig och sliskig vill jag minnas. Mina två favoriter från Burberry är London och Touch.
Citera
2013-09-15, 11:04
Medlem
Ska beställa en parfym från taxfreen idag då föräldrarna åker utomlands. Tips? Svårt då man inte vet hur någon luktar..

Roberto Cavalli Just Cavalli Men testade jag dock här i veckan och gillade, vad tror ni om den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in