2013-08-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Tips på vart Virgin Island Water från Creed inhandlas till bäst pris?
Cheapsmells.com
Citera
2013-08-03, 21:15
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Cheapsmells.com

Tack så mycket men runt tusenlappen som den kostar där är aningen för dyrt för den tveksamma kvaliteten som är Virgin Island

Finns inte billigare någonstans?
Citera
2013-08-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Tack så mycket men runt tusenlappen som den kostar där är aningen för dyrt för den tveksamma kvaliteten som är Virgin Island

Finns inte billigare någonstans?
1000 kr för 120ml får anses som bra.
Citera
2013-08-04, 01:30
Medlem
iSees avatar
Invigde min Virgin Island Water idag och är väldigt nöjd med doften men hållbarheten känns dålig... Fler som har känt samma?
Senast redigerad av iSee 2013-08-04 kl. 01:32.
Citera
2013-08-04, 03:48
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Skulle givetvis vara väldigt intresserad av ett sample, har säkert något kul att kunna erbjuda tillbaka.

Reflection känns helt klart väldigt mångsidig och har planer på att skaffa den inför nästa vår/sommar. Måste bara testa jämföra brevid JPG Le Male en gång då jag fick "vibes" av likhet men jag hoppas verkligen jag hade fel och måste därför göra ett bättre test.
Äger en flaska av Memoir och har väl inte direkt kunnat använda den än då den känns lite för tung i värmen, valde egentligen mellan Jubilation och Epic men av nån anledning blev det Memoir. Vet inte riktigt om jag är helt 100 nöjd med valet än men får se när jag väl har börjat använda den lite.
Har en 25ml split av Interlude och den gillar jag skarpt, dock får man vara VÄLDIGT försiktig med mängden. 1 spray MAX annars blir det alldeles för mycket, plus att doften gärna sätter sig i kläderna och stannar kvar sjukt länge. Har givetvis ett par till och testa, Ciel är iaf den som jag tycker har varit klart sämst och tråkigast av de Amouage jag har testat.

Då ska jag försöka hitta mitt sample och hör av mig så fort jag lyckats med det.

Ja jämförelsen med Le Male har jag hört tidigare men personligen kan jag inte se den. Möjligen att de båda luktar lite vanilj men det gör å andra sidan 3 000 andra parfymer med...
Kan hålla med om att Ciel är en tämligen misslyckad doft jämfört med de andra. Känns som man försökt att ge sig på ett område man inte riktigt behärskat (en sommardoft) och det blev bara pannkaka av det hela. Bättre att Amouage håller sig till det de kan bäst istället.
Citera
2013-08-04, 03:55
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Invigde min Virgin Island Water idag och är väldigt nöjd med doften men hållbarheten känns dålig... Fler som har känt samma?

Beror alldeles på vad man menar med dålig. Personligen får jag oftast ut 5-7 timmar med VIW. Brukar i regel inte räkna med mer från en typisk sommardoft som denna.
Citera
2013-08-04, 09:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Då ska jag försöka hitta mitt sample och hör av mig så fort jag lyckats med det.

Ja jämförelsen med Le Male har jag hört tidigare men personligen kan jag inte se den. Möjligen att de båda luktar lite vanilj men det gör å andra sidan 3 000 andra parfymer med...
Kan hålla med om att Ciel är en tämligen misslyckad doft jämfört med de andra. Känns som man försökt att ge sig på ett område man inte riktigt behärskat (en sommardoft) och det blev bara pannkaka av det hela. Bättre att Amouage håller sig till det de kan bäst istället.
Tycker heller inte att Reflection påminner om Le Male, däremot tycker jag den är extremt lik MFK APOM. Hur som helst är jag inte längre så förtjust i den som jag var i början. Ett spray blir för mycket. Funkar absolut inte på jobbet när man t.ex. kan tvingas sitta på möte i ett trångt rum, eller överhuvudtaget tvingas sitta nära andra människor som kanske inte uppskattar parfymer överhuvudtaget.

Ciel har jag också, men använder den väldigt sällan. För det mesta doftar den kattpiss, men det finns tillfällen när det blir riktigt bra. Jag köpte den efter att haft på mig ett prov av den. Vaknade mitt i natten av att det doftade helt underbart. Det är första och enda gången jag har vaknat av att det doftar gott . Har även märkt att andra verkar uppskatta den mer än jag själv när jag burit den. Den kräver nog lite avstånd och mycket "luft" för att komma till sin rätt.
Citera
2013-08-04, 12:26
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fint! Reflection är rätt bra, drygt att Amouage kör med sånt överpris dock.
Var köpte du dom?

Precis som Tom Ford och sina private blend's
Skillnaden är dock att Amouage går att få tag på enklare och ibland då billigare dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av Nic78

Hade varit super

Det var också efter jag hade läst någonstans att Reflection påminde om Le Male jag var tvungen att spraya lite Le Male på en sticka när jag ändå var på en båt med tax free. Hade ju iofs inte Reflection helt färskt i minnet men fick nog för mig att det fanns nån likhet.
Tänkte man ska ta och sampla den nya Fate nästa gång jag beställer lite prover iaf och se om den är något att ha. Har ändå Gold, Dia, Honour, och Beloved kvar av de vanliga att testa också. Har du testat några av dessa också?
Citera
2013-08-04, 12:31
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Det var också efter jag hade läst någonstans att Reflection påminde om Le Male jag var tvungen att spraya lite Le Male på en sticka när jag ändå var på en båt med tax free. Hade ju iofs inte Reflection helt färskt i minnet men fick nog för mig att det fanns nån likhet.
Tänkte man ska ta och sampla den nya Fate nästa gång jag beställer lite prover iaf och se om den är något att ha. Har ändå Gold, Dia, Honour, och Beloved kvar av de vanliga att testa också. Har du testat några av dessa också?
Gold hatar jag. Det doftar död och gammal tant om den . Dia är sådär... Doftar typ flottigt och lite som jordnöt. Ungefär som händerna doftar när man ätit jordnötsringar. Honour och Beloved har jag inte testat än.
Citera
2013-08-04, 12:39
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Gold hatar jag. Det doftar död och gammal tant om den . Dia är sådär... Doftar typ flottigt och lite som jordnöt. Ungefär som händerna doftar när man ätit jordnötsringar. Honour och Beloved har jag inte testat än.

Haha fy fan! Död och gammal tant-noter alltså
Citera
2013-08-04, 13:32
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tycker heller inte att Reflection påminner om Le Male, däremot tycker jag den är extremt lik MFK APOM. Hur som helst är jag inte längre så förtjust i den som jag var i början. Ett spray blir för mycket. Funkar absolut inte på jobbet när man t.ex. kan tvingas sitta på möte i ett trångt rum, eller överhuvudtaget tvingas sitta nära andra människor som kanske inte uppskattar parfymer överhuvudtaget.

Ciel har jag också, men använder den väldigt sällan. För det mesta doftar den kattpiss, men det finns tillfällen när det blir riktigt bra. Jag köpte den efter att haft på mig ett prov av den. Vaknade mitt i natten av att det doftade helt underbart. Det är första och enda gången jag har vaknat av att det doftar gott . Har även märkt att andra verkar uppskatta den mer än jag själv när jag burit den. Den kräver nog lite avstånd och mycket "luft" för att komma till sin rätt.

Har faktiskt inte tänkt på kopplingen till APOM själv. Får testa dessa sida vid sida nån gång och se om jag kan hålla med. Personligen får jag inte den där tunga känslan av Reflection utan tycker den är rätt så lättburen.

Ciel kanske är en sån där doft som funkar var femte gång man använder den om hudkemin är rätt för dagen. Kan bli svårt att planera in.

Citat:

Kan hålla med det irrbloss säger om Gold, den luktar verkligen gammal tantparfym. Fate och Beloved har jag inte hunnit testa. Honour tycker jag är ganska bra och den skulle kunna tänka mig att köpa nån gång framöver. Dia känns som en väldigt "säker" doft för att komma från Amouage, lite tråkig helt enkelt. Kan tänka mig att de som har svårt för övriga parfymer från Amouage skulle nog kunna gilla Dia eftersom den är så pass annorlunda och enkel jämfört med den andra dofterna.
Citera
2013-08-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
En syntetisk katastrof. Men alla gillar vi olika, tur är det.

Yes, smaken är som baken! Vad gillar du då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in