Citat:
Ursprungligen postat av
Nic78
Då ska jag försöka hitta mitt sample och hör av mig så fort jag lyckats med det.
Ja jämförelsen med Le Male har jag hört tidigare men personligen kan jag inte se den. Möjligen att de båda luktar lite vanilj men det gör å andra sidan 3 000 andra parfymer med...
Kan hålla med om att Ciel är en tämligen misslyckad doft jämfört med de andra. Känns som man försökt att ge sig på ett område man inte riktigt behärskat (en sommardoft) och det blev bara pannkaka av det hela. Bättre att Amouage håller sig till det de kan bäst istället.
Tycker heller inte att Reflection påminner om Le Male, däremot tycker jag den är extremt lik MFK APOM. Hur som helst är jag inte längre så förtjust i den som jag var i början. Ett spray blir för mycket. Funkar absolut inte på jobbet när man t.ex. kan tvingas sitta på möte i ett trångt rum, eller överhuvudtaget tvingas sitta nära andra människor som kanske inte uppskattar parfymer överhuvudtaget.
Ciel har jag också, men använder den väldigt sällan. För det mesta doftar den kattpiss, men det finns tillfällen när det blir riktigt bra. Jag köpte den efter att haft på mig ett prov av den. Vaknade mitt i natten av att det doftade helt underbart. Det är första och enda gången jag har vaknat av att det doftar gott

. Har även märkt att andra verkar uppskatta den mer än jag själv när jag burit den. Den kräver nog lite avstånd och mycket "luft" för att komma till sin rätt.