2013-05-20, 16:43
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ett spray Acqua di Parma Colonia Essenza på bröstet håller nog 10-12 timmar på mig i värmen.

Jag gillar inte om dom är så starka att man inte kan duscha bort doften riktigt.
Citera
2013-05-20, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
asså hur länge brukar parfymer hålla på er ungefär nu på sommaren?, för mig så håller dem typ bara 1h+, inte de minsta kul, har testat typ alla parfymer jag har...

och då brukar jag ta 2 på hals, en på bröstet och 2 på framsidan av tröjan och ibland lite i ansiktet.
blir galen!
Beror på doften. Skiftar från 3-4 timmar till galna tider på 8+ för mig. Generellt håller dem flesta ganska länge. Men såklart att den avtar med tidens gång.
Citera
2013-05-20, 17:55
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Jag gillar inte om dom är så starka att man inte kan duscha bort doften riktigt.
AdP anses visserligen vara en väldigt kortlivad och lätt doft, så jag tog den som ett exempel på hur även en sådan kan sitta kvar länge. Den går definitivt bort av en dusch.
Citera
2013-05-20, 21:30
Medlem
3rds avatar
Läste precis en intervju med Claude Marchal (Parfums MDCI). Det kommer en ny doft för män i september . Spännande!
Citera
2013-05-20, 22:15
Medlem
Nic78s avatar
Fick idag hem en 100ml flaska av Versaces Man Eau Fraîche beställd från Moodelle.se till ett bra pris.
Eftersom det var min första beställning från nämnda företag och de på Prisjakt.se bara har ett fåtal omdömen (de har dessutom nyligen bytt namn från Parfymrea.com vilket alltid kan få en att börja fundera...) så var jag lite extra reserverad och skeptisk när jag fått min parfym.
Allt verkar ok till en början, parfymen är fortfarande inplastad och ser ut som jag minns den från förut. Jag märker dock efter en stund att när jag kollar på serienumret på flaskan så skiljer det sig från serienumret som är etsad på förpackningen. Min erfarenhet när jag köpt parfymer tillbaka i tiden är att serienumren vid 100 procent av mina inköp har matchat varandra och detta gör mig naturligtvis misstänksam.

Vad tror ni, bör jag bli orolig att serienumren inte överensstämmer eller kan det finnas en bra förklaring till detta?
Har ni själva någon erfarenhet från Moodelle.se?

Sägas ska att det finns ingenting annat som tyder på att denna parfym på något vis skulle vara oäkta.
Jag sprayade på mig parfymen för 4 timmar sedan och har därefter duschat och jag kan fortfarande tydligen känna lukten av den när jag luktar nära huden.
Citera
2013-05-21, 08:26
Medlem
Är Acqua di Parma Colonia Essenza en bra sommarparfym som passar båda på dagtid och kvälltid?
Citera
2013-05-21, 08:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelover
Är Acqua di Parma Colonia Essenza en bra sommarparfym som passar båda på dagtid och kvälltid?
En smaksak men jag svarar ja på den frågan. Tycker den passar nästan året runt. På sommaren kör jag iofs personligen hellre Colonia Assoluta.
Citera
2013-05-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
En smaksak men jag svarar ja på den frågan. Tycker den passar nästan året runt. På sommaren kör jag iofs personligen hellre Colonia Assoluta.

Okej då ska jag åka och lukta på den i någon parfymbutik nu. Om den luktar gott blir det köp direkt.
Citera
2013-05-21, 09:15
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelover
Okej då ska jag åka och lukta på den i någon parfymbutik nu. Om den luktar gott blir det köp direkt.
Köp båda så du kan variera
Citera
2013-05-21, 14:39
Medlem
tror inte aqcua di parma säljs i butik, finns nog bara på nätet!
Citera
2013-05-21, 15:03
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
tror inte aqcua di parma säljs i butik, finns nog bara på nätet!
Finns i vissa butiker, t.ex. NK, vissa Åhléns och även i vissa parfymbutiker.
Citera
2013-05-21, 18:06
Medlem
Niteclubs avatar
Jag drog iväg en beställning på surrendertochance.com Igår. Någon som har erfarenhet av dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in