Citat:
Ursprungligen postat av
Nic78
Ja det är 100ml flaskor.
Om du gillar rosdofter måste du testa Lyric, otroligt välkomponerad och lyxig doft. Jag tror jag kan ha ett sample av Lyric liggande någonstans sen tidigare, hittar jag den får du gärna ta den om du är intresserad?
Jag gillar verkligen Jubilation och Epic med och de är nog nästa Amouage dofter på inköpslistan för mig. Jag kunde egentligen lika gärna ha köpt dessa två men avgörandet som gjorde att jag valde Lyric och Reflection före dem är att de är lite mer mångsidiga i mina ögon. Memoir har jag testat en del och jag gillar även den. Interlude är väl den jag har minst erfarenhet utav och det är väl även den som verkar vara "svårast" av nämna dofter. Tycker det kan bli lite väl mycket rökelse för min smak av vad jag har upplevt hittills. Jag har inte hunnit testa den tillräckligt ännu för att avskriva den så vi får väl se om jag ändrar min uppfattning senare.
Vilka Amouage tycker du själv bäst om?
Skulle givetvis vara väldigt intresserad av ett sample, har säkert något kul att kunna erbjuda tillbaka.
Reflection känns helt klart väldigt mångsidig och har planer på att skaffa den inför nästa vår/sommar. Måste bara testa jämföra brevid JPG Le Male en gång då jag fick "vibes" av likhet men jag hoppas verkligen jag hade fel och måste därför göra ett bättre test.
Äger en flaska av Memoir och har väl inte direkt kunnat använda den än då den känns lite för tung i värmen, valde egentligen mellan Jubilation och Epic men av nån anledning blev det Memoir. Vet inte riktigt om jag är helt 100 nöjd med valet än men får se när jag väl har börjat använda den lite.
Har en 25ml split av Interlude och den gillar jag skarpt, dock får man vara VÄLDIGT försiktig med mängden. 1 spray MAX annars blir det alldeles för mycket, plus att doften gärna sätter sig i kläderna och stannar kvar sjukt länge. Har givetvis ett par till och testa, Ciel är iaf den som jag tycker har varit klart sämst och tråkigast av de Amouage jag har testat.