2012-12-11, 12:37
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beavertand
Vad har detta med klockor att göra? Måste finnas en bättre forumsdel.
Uppenbarligen så syftas det mer som en accessoar än en klocka...
Parfymer hör hemma vid det kosmetika och det kan anses som en accessoar då det har en påverkan på ens utstyrsel, även om det är en doft. För utstyrseln spelar inte så stor roll om man inte luktar gott
Citera
2012-12-11, 12:41
Medlem
Bokmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Uppenbarligen så syftas det mer som en accessoar än en klocka...
Parfymer hör hemma vid det kosmetika och det kan anses som en accessoar då det har en påverkan på ens utstyrsel, även om det är en doft. För utstyrseln spelar inte så stor roll om man inte luktar gott

Accessoarer, eller accessoirer, från franskans Accessoire de mode (ung. tillbehör till modet), betecknar inom modet tillbehör som handskar, skärp, skor, väskor, scarfar, smycken eller hattar som i form och färg överensstämmer med resten av klädseln och på så sätt skapar en enhetlig modeform.
Citera
2012-12-11, 12:47
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Accessoarer, eller accessoirer, från franskans Accessoire de mode (ung. tillbehör till modet), betecknar inom modet tillbehör som handskar, skärp, skor, väskor, scarfar, smycken eller hattar som i form och färg överensstämmer med resten av klädseln och på så sätt skapar en enhetlig modeform.
Intressant.
Citera
2012-12-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
För er pizza älskare som vill gå omkring och lukta som en pizza så har nu drömmen blivit sann.

Enligt Pizza Hut så släpps deras nya "pizza parfym" som lyckligtvis ska få dig att lukta som ny bakad pizza deg.
Är detta något som lockar? Eller kommer folk bara undra om man härstamma från Italien baserat på ens lukt?

Pizza Hut fick tusentals positiva feedback efter uttalandet så trots att en liten del av världens befolkning vill lukta som en varm och god pizza så vill jag nu veta vad ni tycker.

http://www.latinospost.com/articles/8001/20121210/women-love-guys-dough-pizza-hut-perfume.htm

folk köper ju allt, så det blir säkert en hit
Citera
2012-12-11, 16:50
Medlem
ShogunAssasins avatar
Inlägg sammanfogade.

/Mod.
Citera
2012-12-11, 19:38
Medlem
Nu har jag tömt en 100 ml flaska av Blue Sugar!

Vad tycker ni om den? Jag älskar riktigt söta dofter, så denna passade mig perfekt!
Otrolig bra hållbarhet (12 h) och grym projection. Med tanke på priset så är jag ganska förvånad.
Det blir helt klart en till flaska.
Låter lakritssnören doppade i vanilj och kola något ni skulle vilja lukta som?
Senast redigerad av fragsforyou 2012-12-11 kl. 19:40.
Citera
2012-12-13, 10:35
Medlem
NirvanAs avatar
Irish Green Tweed doftar riktigt bra måste jag säga, 120ml för 1100kr var inte så överjävligt heller.

EdP...var det den sorten som satt bättre på hud än på te.x kläder? Kör just nu 2 sprayar på hals sen på handlederna, hoppas det inte blir för mycket. Svårt att känna sånt själv tycker jag.
Citera
2012-12-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Irish Green Tweed doftar riktigt bra måste jag säga, 120ml för 1100kr var inte så överjävligt heller.

EdP...var det den sorten som satt bättre på hud än på te.x kläder? Kör just nu 2 sprayar på hals sen på handlederna, hoppas det inte blir för mycket. Svårt att känna sånt själv tycker jag.
EDP är ju egentligen en beteckning över hur hög koncentration av parfymoljor det är i doften, det reglerar inte hur bra doften skulle sitta på en hud. Det finns EDT-parfymer som sitter "längre" eller "bättre" på huden än en EDP. Mycket har att göra med ens egna hudtyp också. Skulle avråda till att spraya parfym direkt på kläder då missfärgningar kan uppstå.
Citera
2012-12-13, 12:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
EDP är ju egentligen en beteckning över hur hög koncentration av parfymoljor det är i doften, det reglerar inte hur bra doften skulle sitta på en hud. Det finns EDT-parfymer som sitter "längre" eller "bättre" på huden än en EDP. Mycket har att göra med ens egna hudtyp också. Skulle avråda till att spraya parfym direkt på kläder då missfärgningar kan uppstå.
Ok, läste det på internet nånstans men det är väl en skröna då.
Citera
2012-12-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ok, läste det på internet nånstans men det är väl en skröna då.
Ja alltså, helt fel är det inte. EDP är som sagt av starkare koncentration, så visst har det absolut en inverkan på hur länge doften kommer vara på din hud.
Citera
2012-12-13, 20:28
Medlem
Hade tidigare en shower gel som hette Alessandro Dell'Acqua Man.
Länk: http://eleven.se/alessandro-dellacqua-man-edt-9674.html

Tyckte att denna luktade riktigt fräscht och skulle nu vilja ha den som parfym.
Nu kan jag dock inte hitta den någonstans, någon som vet var den finns?
Är det någon som vet om parfymen liknar dushkrämen, eller skiljer de sig åt?

Tack på förhand!
Citera
2012-12-14, 09:55
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayney
Hade tidigare en shower gel som hette Alessandro Dell'Acqua Man.
Länk: http://eleven.se/alessandro-dellacqua-man-edt-9674.html

Tyckte att denna luktade riktigt fräscht och skulle nu vilja ha den som parfym.
Nu kan jag dock inte hitta den någonstans, någon som vet var den finns?
Är det någon som vet om parfymen liknar dushkrämen, eller skiljer de sig åt?

Tack på förhand!
Den är ganska lik ja. Dessvärre har den blivit väldigt svår att hitta nuförtiden. Jag ser den på Tradera ibland så det är tyvärr mitt enda tips just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in