Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Terre D'Hermès är speciell. Riktigt jordig. Skulle beskriva den torr, jordig och med inslag av torkat apelsinskal. Passar inte alla, men är grym i sin egna kategori. Vill minnas att Irrbloss sa att den doftar rutten apelsin med askfat, (eller något liknande

).
Ja, usch och fy. Jag äger ju en flaska själv. Gillade den första gången pga mineral/stendoften, men sedan gick det inte längre. Är man ute efter just den där mineraldoften måste jag säga att L'Artisan Passage d'Enfer är mycket trevligare, men fortfarande inget mästerverk.
Träiga fräscha dofter får mig genast att tänka på CdG Hinoki. Den är inte fräsch på samma sätt som citrusdofter och liknande, utan mer skogsfräsch, men även väldigt torr. En del tycker nog den passar bättre de kallare årstiderna, själv kan jag dock endast använda den heta sommardagar. En annan fräsch doft är Penhaligon's Castile - påminner ganska mycket om Acqua di Parma Colonia, men innehåller ingen örtighet, utan bara fräscha noter - mest utmärkande är nerolin och samma bulgariska ros som finns i AdP.
Edit: Förresten, vid närmare eftertanke, ska man bara ha en sommardoft så finns det inget bättre än AdP Colonia.