2013-02-16, 17:03
Medlem
NirvanAs avatar
Jag har iaf ett dokumenterat fall där en sändning med 3 parfymer från cheapsmells aldrig dök upp. Så jag personligen har drabbats av detta skit.
Citera
2013-02-16, 17:08
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har iaf ett dokumenterat fall där en sändning med 3 parfymer från cheapsmells aldrig dök upp. Så jag personligen har drabbats av detta skit.

Det är likadant här, en sänding från Cheapsmells har inte dykt upp och kommer den inte fram på måndag så skulle jag maila dem igen så kommer de skicka ett nytt paket eller betala tillbaka pengarna.
Ska fråga dem då om de hört talas om den nya lagen.
Synd, eftersom jag tyckt bra om Cheapsmells.
Citera
2013-02-16, 17:14
Medlem
irrblosss avatar
Jag kan förresten tillägga att jag fick en beställning jag gjorde i slutet av januari från Vivamondo. Den skickades via UK och kom fram på en vecka utan några problem. Vet inte om den skickades via Royal Mail. Direct Link står det när man spårar den på Postens hemsida. Kanske det bara är Royal Mail som blivit så nitiska? Lucky Scent skriver inget om detta på sin sida, det verkar som det är helt ok att skicka parfymer från US så länge man väljer att skicka dem som priority mail.
Citera
2013-02-16, 17:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är likadant här, en sänding från Cheapsmells har inte dykt upp och kommer den inte fram på måndag så skulle jag maila dem igen så kommer de skicka ett nytt paket eller betala tillbaka pengarna.
Ska fråga dem då om de hört talas om den nya lagen.
Synd, eftersom jag tyckt bra om Cheapsmells.
Det konstiga är att de är fullt medvetna om detta, flera kunder har skrivit på deras facebook om detta och att de undersöker alternativ, samtidigt står det inget på deras hemsida om detta. Som tur är är de hjälpsamma och återbetalar varenda krona men att bli tvungen att vänta 14 arbetsdagar på det är drygt.

Ang nicolai, skrev nån sida längre bak, hur fick du spårningsnummer, mailade och frågade eller? enda jag fick automatiskt var orderbekräftelse. Vilket transportföretag använde dem?
Senast redigerad av NirvanA 2013-02-16 kl. 17:17.
Citera
2013-02-16, 17:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag kan förresten tillägga att jag fick en beställning jag gjorde i slutet av januari från Vivamondo. Den skickades via UK och kom fram på en vecka utan några problem. Vet inte om den skickades via Royal Mail. Direct Link står det när man spårar den på Postens hemsida. Kanske det bara är Royal Mail som blivit så nitiska? Lucky Scent skriver inget om detta på sin sida, det verkar som det är helt ok att skicka parfymer från US så länge man väljer att skicka dem som priority mail.
Ja antagligen, det dryga är ju att det blir tull+moms+extra lång leveranstid, när du köper hela flaskor dvs.
Citera
2013-02-16, 18:45
Medlem
3rds avatar
Jag la en beställning till MDCI 5/2 och fick hem allt 11/2. Det var iofs innan denna märkliga lag trädde i kraft men eftersom Mr.Claude skickade allt som rek gick ju allt bra. Så man kanske kan skriva att man vill ha det som just rek om man beställer nåt? Borde man inte frångå detta idiotiska påhitt då?
Citera
2013-02-16, 18:55
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Min kärlek för Back To Black by Kilian är obeskrivlig. Honung, tobak och hallon. Perfektion som varar upp till 24 timmar på min hud. Men, projektion är ganska svag på mig...

Så, min fråga är hur bra projektionen är för er som testat den?
Den är väl sådär. På mig kanske några få timmar. Jag har nån form av hatkärlek till den. Älskar doften i början men efter ett tag tycker jag den blir lite bitter och en aning sur.

edit: förbannade mobil
Senast redigerad av 3rd 2013-02-16 kl. 18:59.
Citera
2013-02-16, 19:32
Medlem
3rds avatar
Nu har jag testat av Chypre Palatin från tidigare nämnda MDCI. Oj, vilken luring. I början tänkte jag på gubbe men nu... den är ju fantastisk. Som att äta en god fruktsallad framför en öppen eld. Ska testa Ambre Topkapi ordentligt också
Citera
2013-02-16, 19:35
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Nu har jag testat av Chypre Palatin från tidigare nämnda MDCI. Oj, vilken luring. I början tänkte jag på gubbe men nu... den är ju fantastisk. Som att äta en god fruktsallad framför en öppen eld. Ska testa Ambre Topkapi ordentligt också
Precis, Chypre Palatin kräver lite tid innan man uppskattar skönheten i den .
Citera
2013-02-16, 19:39
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fick du något trackingnummer på dessa? Har du i så fall sett hur långt de kom?
Citera
2013-02-16, 19:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Fick du något trackingnummer på dessa? Har du i så fall sett hur långt de kom?
Det är inget tracking nummer på standard air mail.
Citera
2013-02-16, 19:42
Medlem
3rds avatar
Citat:
Precis, Chypre Palatin kräver lite tid innan man uppskattar skönheten i den .
Helt klart! Körde på den imorse och i eftermiddag verkligen njöt jag av den. Känner på mig att jag även kommer uppskatta ambre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in