Citat:
Ursprungligen postat av RaiderNation
Jo men jag känner att jag saknar verktygen för att utforska och upptäcka. Jag drar mig lite för att gå till en välsorterad butik eftersom det blir så mycket fokus på att man ska köpa. Så jag undrar om det finns några andra vägar? Känner tyvärr ingen som delar detta intresse.
På Kicks t.ex kan du ofta lukta utan att be om hjälp, testa på en pappers remsa först och är det så att du gillar den så testa den på handen och vänta ett par timmar och lukta på den om och om igen.
Är det en butik där du får be om att få lukta så be om ett par olika typer av dofter.
T.ex en citrus eller sportig, en lite tyngre eller med någon ingrediens du gillar doften av.
Gillar du någon där så be om ett prov på handen och säg att du återkommer om den faller dig i smaken.
Doften på papper och den som varit på huden ett tag kan vara mil ifrån varandra.
Om det är bra personal i butiken så har dom garanterat förståelse för att du vill prova parfymen innan köp.
Köpte själv Issey Miyake - Absolu Noir utan att testat den tillräckligt länge på huden,
det slutade med att jag gick tillbaka efter 2h och bytte mot en annan doft.
Basnoterna passade mig inte.