Den är ganska lik ja. Dessvärre har den blivit väldigt svår att hitta nuförtiden. Jag ser den på Tradera ibland så det är tyvärr mitt enda tips just nu.
Okej, någon som vet nån utländsk sida som har den och som är tillförlitlig?
Jag har inte beställt nåt från Amazon men de verkar ha de flesta olika märken. Någon som beställt därifrån? Priserna verkar ju bra och de är ju tillförlitliga.
Fick ju som sagt hem Creed GIT, men köpte som sagt 120ml för 1100kr på cheapsmells, det var nån som skrev att den var mest förfalskade någonsin, kan man på nåt sätt se på flaskan, förpackningen mm om den är falsk? Hur ser man om det är gammal batch?
Tycker den doftar helt underbart så egentligen spelar det ingen roll men vore ju tråkigt om man inte har "riktiga".
Fick ju som sagt hem Creed GIT, men köpte som sagt 120ml för 1100kr på cheapsmells, det var nån som skrev att den var mest förfalskade någonsin, kan man på nåt sätt se på flaskan, förpackningen mm om den är falsk? Hur ser man om det är gammal batch?
Tycker den doftar helt underbart så egentligen spelar det ingen roll men vore ju tråkigt om man inte har "riktiga".
Batch kan du se på vilken "kod" den har. Den ska stå på baksidan av flaskan, längst ner. Sedan kan du skriva in siffrorna och söka. Antagligen kommer du till någon Basenotes-tråd.
Batch kan du se på vilken "kod" den har. Den ska stå på baksidan av flaskan, längst ner. Sedan kan du såg på siffrorna där och antagligen kommer du till någon Basenotes-tråd.
Har precis tröttnat på mitt livs andra signaturdoft, Chanel Allure edition blanche, hade Boss Bottled innan. Älskade Alluren men hade lite (betoning på lite) problem med projection och longetivity, det verkar som min hud suger i sig parfym.
Söker nu en ny liknande doft.
Gillar bergamott, blommiga noter, te-iga noter, en skvätt vanilj, citrus, ambra, kanske mysk men vet faktiskt inte, sandelwood, cedarwood och andra friska, rena, halvmjuka träiga dofter.
Några tips?
Kände en doft för ca 2 år sen som jag aldrig kunnat släppa.
Den liknade Allure Blanche edition väldigt mycket men var renare och kallare i doften, inte lika varmt och blommigt. Den doftade väldigt mycket som man tänker sig att te luktar (vilket jag tror är bergamott för den påminde mycket om Boss toppnoter, fast renare)
Det fanns inslag av citrus och vatten som gav den en speciell friskhet.
Tror det fanns friska, mjuka träslag, sandelwood?
Samt även en antydan till någon slags blomma?
Den hade ingen utmärkande doft mer än den extremt rena och friska bergamotten men den luktade förhållandevis dyrt, iaf samma eller högre prisklass som Alluren.
Några förslag?
Har precis blindköpt dessa två dofter:
Penhaligon's Endymion
Acqua di Parma Colonia
Kanske inga vinterdofter men kommer väl ha dem något år så varför inte. Vad tycker ni? Framförallt vad tycker ni om den första?
Ursäkta att jag citerar mig själv men har kommit lite närmre att hitta "min" doft.
Det här är nästan exakt det jag söker. Mycket te tillsammans med bergamott i toppen, varmt hjärta.
Den här doften är dock för söt, mjuk och rund. Vill ha exakt den här starka tenoten och den
skarpa earl-greyiga doften den skapar tillsammans med bergamotten i "ytterkanten",
och exakt den här värmen som lyfter earl grey-doften en dimension och ger den ett varmt, aningens kryddigt(peppar?) och insugande hjärta.
Fast, jag vill inte ha lika mjuka "kanter" runt den väldoftande ytterkanten och det insugande hjärtat som här,
utan något med skarpare mer träiga kanter. Cederträ, gissar jag att jag söker.
Gärna något lite tyngre och jordigare träslag i bakgrunden
som avrundare tillsammans med en skvätt vanilj och kanske
några tonka bönor, istället för den enbart söta, gulliga och florala(?) avrundningen som är nu.
Har blindköpt en flaska Bvlgari pour homme extreme för att se hur tenoten där
är eftersom jag hört mycket om den på senare tid men faktiskt aldrig testat
någon av deras parfymer tidigare pga fördomar.
Men har ni fler bättre tips, vilken prisklass som helst men främst mellan 300-2500,
tar jag gärna emot dem! tack på förhand.
Senast redigerad av Facebook 2012-12-15 kl. 09:21.
Dior släpper tydligen en ny doft i början på mars 2013, "Dior Homme Cologne" ämnad för sommaren och är ska således också vara en lättare och fräschare version av orginalet. Trött på dessa "flankers" nu. Men men.
Dior släpper tydligen en ny doft i början på mars 2013, "Dior Homme Cologne" ämnad för sommaren och är ska således också vara en lättare och fräschare version av orginalet. Trött på dessa "flankers" nu. Men men.
Hade helt klart varit roligare med en helt ny doft, dock. Nu känns det som alltid att de bara kör vidare på en redan storsäljare och förändrar den lite.
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Fick komplimang av min (kvinnliga) frisör idag, "vad gott du doftar!" - Creed Aventus var doften .
Aventus är alltid en vinnare och en komplimang är alltid trevligt .