2013-04-02, 12:53
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Nej alltså jag har aldrig hört något illa när jag har haft på HeWood eller Homme, tvärtom. Men fick höra att det bara är designersparfymer av någon här. Så då undrar jag om det finns något bättre än dom, för då vill jag gärna ha dom istället. Men hittar jag inget så kommer jag stå kvar vid dom här då jag gillar dom skarpt!
Det är ju "bara designerparfymer" men om du gillar dom ser jag ingen anledning till att du ska sluta använda dom. Det finns alltid bättre dofter men det är så individuellt om vad man själv tycker är en bra doft så man kan egentligen leta hur länge som helst. Det är min åsikt.
Citera
2013-04-02, 14:36
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Det är ju "bara designerparfymer" men om du gillar dom ser jag ingen anledning till att du ska sluta använda dom. Det finns alltid bättre dofter men det är så individuellt om vad man själv tycker är en bra doft så man kan egentligen leta hur länge som helst. Det är min åsikt.

Jo det är ju sant. Absolut. Men tänkte att det finns kunskap inom parfymområdet här inne än i mitt huvud. Så om ni skulle kunna hjälpa mig hitta någon typ för förbättring av dom parfymerna så hade det ju vart toppen. Fattar att det är rätt svårt dock. Men man vill ju ha det bästa, såklart!
Citera
2013-04-02, 16:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Tänkte kolla igen med dig då du testat en som jag varit sugen på ett tag nu

Står du fast vid att obsession night for men har en tydlig kokosdoft och sitter kvar ett hyfsat tag iaf och blir ett bra köp om man vill åt just kokosnot utan att betala ockerpriser för andra märken och nischparfymer med denna not?

Var nämligen nere på åhlens och kicks men denna hade de inte så man kunde prova, den har ju några år på nacken nu, så lär behöva blindköpa för runt 300kr (skiljer för övrigt knappt något i pris på 30ml 279 och 125ml 319)
Senast redigerad av NirvanA 2013-04-02 kl. 16:37.
Citera
2013-04-02, 20:02
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tänkte kolla igen med dig då du testat en som jag varit sugen på ett tag nu

Står du fast vid att obsession night for men har en tydlig kokosdoft och sitter kvar ett hyfsat tag iaf och blir ett bra köp om man vill åt just kokosnot utan att betala ockerpriser för andra märken och nischparfymer med denna not?

Var nämligen nere på åhlens och kicks men denna hade de inte så man kunde prova, den har ju några år på nacken nu, så lär behöva blindköpa för runt 300kr (skiljer för övrigt knappt något i pris på 30ml 279 och 125ml 319)
Det är vad jag tycker. Det står ju dock att päron ska vara en toppnot. Av den känner jag ingenting, däremot kanske den i kombination med fikon skapa noten av kokos i min näsa. Är du osäker kan du ju skicka ett PM så kan vi säkert hitta en lösning på det.
Citera
2013-04-03, 13:58
Medlem
NirvanAs avatar
Blindköpte L'Occitane Eau des Bavx efter tips från 3rd. Får ses som lyckat. Vaniljen som jag sökte efter känns ganska tydligt redan från början och priset var desto trevligare jämfört med TF TV. Däremot vet jag inte riktigt hur projektion och hållbarheten är, kändes aningen svag, men å andra sidan kan det vara en bra grej då man kan ha den överallt och inte tillfällesspecifik.

Nu när den legat på ett tag känns det som den har likheter med Dior Homme.
Senast redigerad av NirvanA 2013-04-03 kl. 14:30.
Citera
2013-04-03, 20:05
Medlem
Någon som haft problem med beställning från theperfumedcourt? Mina samples har skickats men inte kommit fram och senaste infon jag har är

Processed through USPS Sort Facility
March 24, 2013, 5:19 pm
MIAMI, FL 33112
International Letter

Tycker att det borde ha kommit fram nu :\
Citera
2013-04-03, 20:06
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Någon som haft problem med beställning från theperfumedcourt? Mina samples har skickats men inte kommit fram och senaste infon jag har är

Processed through USPS Sort Facility
March 24, 2013, 5:19 pm
MIAMI, FL 33112
International Letter

Tycker att det borde ha kommit fram nu :\
Det kan ta ett tag, skulle inte börja oroa mig än.
Citera
2013-04-03, 20:28
Medlem
NirvanAs avatar
Dessutom har det ju varit 2 extra helgdagar nyligen
Citera
2013-04-03, 20:43
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Kolla beautyplanet.se också. Där finns 120ml GIT för 1399:-. Svensk sida dessutom.
Tack! Beställd där ifrån nu, fick då en 10% studentrabatt och en souvenir.
Citera
2013-04-03, 23:40
Medlem
Kan man få en liten update om Cheapsmells från er som beställt nyligen? Tänker nämligen beställa ett par Comptoir Sud Pacifique dofter.
Vad har ni för tankar om Vanille Extreme?
Citera
2013-04-03, 23:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Kan man få en liten update om Cheapsmells från er som beställt nyligen? Tänker nämligen beställa ett par Comptoir Sud Pacifique dofter.
Vad har ni för tankar om Vanille Extreme?
Är inte det damparfym?
Citera
2013-04-03, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är inte det damparfym?
Ja det stämmer, det är en doft riktad mot tjejer/damer. Men det betyder inte att män inte kan bära den? Det beror ju på hur feminint den doftar. Därför så frågade jag här vad ni som provat den tycker om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in