2012-10-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brur
Den skulle tydligen heta något likt "eau de cavarje" (Utalet? :S)
Är du helt säker på att doften är ifrån CK?

Vad jag vet så finns det ingen doft idag ifrån CK som heter något liknande, men när jag läser det du skriver så kanske det skulle kunna vara Eau de Sauvage ifrån Dior? Liknar ju lite det du skriver, om hur man skulle uttala det.
Citera
2012-10-12, 15:26
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brur
Den skulle tydligen heta något likt "eau de cavarje" (Utalet? :S)
http://www.parfym.se/Product.aspx?ProductID=96 kanske?
Citera
2012-10-13, 12:03
Medlem
Är det någon som vet hur "James Bond 007" luktar? Vad tycker tjejer om den?
Citera
2012-10-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daddyshome
Är det någon som vet hur "James Bond 007" luktar? Vad tycker tjejer om den?

Jag gillar inte den
Citera
2012-10-13, 12:54
Medlem
varnerhurs avatar
Söker doft nu till vintern 2012/2013, letar efter något som luktar fräscht men som samtidigt är tungt och som innehåller och mysk. Vill ju självklart ha något som gillas av tjejer.

Är 21 och har tidigare i sommar använt emporio armani diamonds men är ganska less på den och vill ha något som passar mer till vinterhalvåret.

Är INTE intresserad av armani code, aqua di gio och jean paul..och orientaliska dofter

Nån som har något tips?

Tacksam för svar
Citera
2012-10-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varnerhur
Söker doft nu till vintern 2012/2013, letar efter något som luktar fräscht men som samtidigt är tungt och som innehåller och mysk. Vill ju självklart ha något som gillas av tjejer.

Är 21 och har tidigare i sommar använt emporio armani diamonds men är ganska less på den och vill ha något som passar mer till vinterhalvåret.

Är INTE intresserad av armani code, aqua di gio och jean paul..och orientaliska dofter

Nån som har något tips?

Tacksam för svar

Diptyque och Comme Des Garcons har några trevliga höst/vinter-dofter. Finns på NK om du bor i Stockholm. Eau Duelle från Diptyque är en av mina nya favoriter, mycket trevlig.
Senast redigerad av clarre2 2012-10-13 kl. 13:15.
Citera
2012-10-13, 13:32
Medlem
varnerhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clarre2
Diptyque och Comme Des Garcons har några trevliga höst/vinter-dofter. Finns på NK om du bor i Stockholm. Eau Duelle från Diptyque är en av mina nya favoriter, mycket trevlig.

Tack, ska kolla in dom!

Vill klargöra att jag söker efter maskulin doft, i första hand en EDT men jag är öppen för EDP också.
Citera
2012-10-13, 18:42
Medlem
3rds avatar
Citat:
Tack, ska kolla in dom!

Vill klargöra att jag söker efter maskulin doft, i första hand en EDT men jag är öppen för EDP också.
Finns ju hur många tips som helst i tråden

Men kolla in L'occitane eau des bavx. Fantastisk doft till grymt pris.
Citera
2012-10-13, 21:06
Medlem
Citat:
Tack, ska kolla in dom!

YSL - La nuit de l'homme. Rekommenderas starkt!
Citera
2012-10-14, 09:28
Medlem
Var och handlade en fuktkräm på Kicks och då fick man två testers tillsammans med köpet. En som heter 007 by James Bond som jag ännu inte provat och en som heter Dior Homme. Fy helvete vad gott Dior Homme luktade!

Jag har aldrig tidigare fått komplimanger för en parfym jag haft på mig. Igår fick jag det. Och inte bara en eller två, nej, det var fler än så! Och dessutom så var lukten en harmoni för min näsa.

Men jag tycker att den höll lite för lite, men sen har jag märkt att alla parfymer som ska hålla jättelänge för alla inte håller länge för mig, typ bara 1-2 timmar och sen måste man sniffa riktigt hårt på handleden för att ens känna en aning.

Vad tycker ni om doften Dior Homme? Ska jag köpa den eller kanske Dior Homme Intense (som ska hålla längre och är en EdP för killar)? Passar det nu under vintern?
Citera
2012-10-14, 09:39
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxirius
Vad tycker ni om doften Dior Homme? Ska jag köpa den eller kanske Dior Homme Intense (som ska hålla längre och är en EdP för killar)? Passar det nu under vintern?
Jag gillar inte Dior Homme speciellt mycket. Tycker den doftar gammal sminkväska/läppstift och är lite för söt. Vill att parfymer med irisnoter ska vara lite fräschare och mindre söta. EdP-versionen har jag inte testat.
Citera
2012-10-14, 09:46
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxirius
Var och handlade en fuktkräm på Kicks och då fick man två testers tillsammans med köpet. En som heter 007 by James Bond som jag ännu inte provat och en som heter Dior Homme. Fy helvete vad gott Dior Homme luktade!

Jag har aldrig tidigare fått komplimanger för en parfym jag haft på mig. Igår fick jag det. Och inte bara en eller två, nej, det var fler än så! Och dessutom så var lukten en harmoni för min näsa.

Men jag tycker att den höll lite för lite, men sen har jag märkt att alla parfymer som ska hålla jättelänge för alla inte håller länge för mig, typ bara 1-2 timmar och sen måste man sniffa riktigt hårt på handleden för att ens känna en aning.

Smaken är ju som baken
Personligen föredrar jag vanliga versionen framför intense. Tycker den sistnämda får en alldeles för söt botten. På mig håller vanliga Dior Homme mycket bra. Men det kan ju såklart variera från person till person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in