2014-06-04, 20:36
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns L'Humaniste endast som 100ml?

Alla Frapin's dofter kommer enbart som 100ml, ja.
Citera
2014-06-04, 20:46
Medlem
Jag föredrar Dior Homme över Intensen. Någon som håller med mig?

Har börjat använda Dior Homme ganska mycket på jobbet, faktiskt. Fungerar bra i kontorsmiljö. Max 2 spray.
Citera
2014-06-04, 21:24
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin

Har börjat använda Dior Homme ganska mycket på jobbet, faktiskt. Fungerar bra i kontorsmiljö. Max 2 spray.
Dior Homme var den första lite bättre parfym jag skaffade och det var med den som mitt parfymintresse inleddes så jag har ett lite speciellt förhållande till den, men som parfym tycker jag inte den är speciellt märkvärdig.
Citera
2014-06-04, 21:40
Medlem
irrblosss avatar
Jag gillar inte Dior Homme speciellt mycket heller. Den doftar för mycket sminkväska (läppstift?). Däremot är flaskan sjukt snygg, så den är trevlig att ha i sin samling, mest av den anledningen .
Citera
2014-06-04, 22:50
Medlem
mr.demons avatar
Lacoste Essential kom med posten idag. Luktade inte så som jag minns den från barndomen. Hade för mig att den skulle lukta mer citrus. Men den duger som sommardoft.

Och ett 100 procentigt blindköp som blev nästan som jag trodde. Det var Boss Orange. Luktar väldigt märkligt och ganska så omanligt. Som nån blandning av choklad och nåt jag inte känner igen. Ganska så roligt casual. Nåt man kan ta på sig om man bara ska iväg handla tidningen eller nåt. inget jag skulle ta på mig för finare tillställlningar då den luktar för ungt. Men ganska så kul doft.

Unisex enligt mig.
Citera
2014-06-05, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Dior Homme var den första lite bättre parfym jag skaffade och det var med den som mitt parfymintresse inleddes så jag har ett lite speciellt förhållande till den, men som parfym tycker jag inte den är speciellt märkvärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag gillar inte Dior Homme speciellt mycket heller. Den doftar för mycket sminkväska (läppstift?). Däremot är flaskan sjukt snygg, så den är trevlig att ha i sin samling, mest av den anledningen .

Ok, alla tycker vi olika. Jag tycker inte heller det är världens bästa parfym. Jag köpte en flaska när den första gången kom ut (typ 2005) eller om det var senare. Då gillade jag den otroligt mycket, minns att jag fick ett sample i någon tidning innan den lanserades och ville köpa den såfort den utkom på marknaden. Sagt och gjort. Tog upp den senare (efter inte ha använt den på ett bra tag) och började gilla den på nytt.
Citera
2014-06-05, 08:02
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin

Äger ingen flaska av någon av dem men av det jag testat så föredrar jag lätt DH före DHI.
Citera
2014-06-05, 19:10
Medlem
Cameltotems avatar
Även jag testa och layra idag.

Körde också TV och Aventus, rökig vanilj och karamell ungefär. Doftar rätt gott faktiskt haha
Citera
2014-06-05, 19:50
Medlem
irrblosss avatar
Någon som beställt direkt från Puredistance.com? Har återvänt till mina Puredistance M-samples och tycker den är riktigt trevlig. Har alltid gillat kvalitén, men inte alltid uppskattat alla noter. Nu känns den dock perfekt, trots värmen. Funderar på hur de levererar i Sverige, om det kommer på posten eller om det är budfirma. Står att det är nederländska posten som har hand om leveransen, borde väl vara svenska posten som tar över då? Annars kanske man skulle ta Essenza Nobile och få lite gratis samples på köpet.
Citera
2014-06-05, 19:54
Bannlyst
Jag köpte cool cotton by Clean, nästa parfym är bon bon av Victor & Rolf, den hade varit riktig smutt till sommaren, men har inte råd just nu. Men så fort jag får in lite pengar.
Citera
2014-06-05, 21:34
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Någon som beställt direkt från Puredistance.com? Har återvänt till mina Puredistance M-samples och tycker den är riktigt trevlig. Har alltid gillat kvalitén, men inte alltid uppskattat alla noter. Nu känns den dock perfekt, trots värmen. Funderar på hur de levererar i Sverige, om det kommer på posten eller om det är budfirma. Står att det är nederländska posten som har hand om leveransen, borde väl vara svenska posten som tar över då? Annars kanske man skulle ta Essenza Nobile och få lite gratis samples på köpet.

Jag fick ett paket levererat idag skickat från Nederländerna (via fraktbolaget DPD) och det togs över utav posten i Sverige.
Citera
2014-06-06, 08:00
Medlem
3rds avatar
Citat:
Inte från dom men från Skins.nl. Och som redan nämnts tar posten över i Sverige. Däremot bör du be om DPD-nummer för säkerhets skull. Imponerande snabb leverans fö jämfört med tex dhl. Grym doft också, tur man har 15ml . Har du testat Black också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in