2012-07-16, 22:27
Medlem
AnCa89s avatar
Är det någon här som har beställt från theperfumedcourt.com? I så fall undrar jag hur deras "flaskor" ser ut? Ser dom ut som vanliga parfym prover, alltså med ingraverat namn på glaset osv, eller är det en pappers lapp med doftens namn som sitter på?
Citera
2012-07-17, 02:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Är det någon här som har beställt från theperfumedcourt.com? I så fall undrar jag hur deras "flaskor" ser ut? Ser dom ut som vanliga parfym prover, alltså med ingraverat namn på glaset osv, eller är det en pappers lapp med doftens namn som sitter på?
Det brukar sitta en liten transparent etikett, typ tape, med namnet utskrivet på någon typ av skrivare. I vissa fall skickar de även originalsamples, men det händer inte ofta.
Citera
2012-07-17, 21:17
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det brukar sitta en liten transparent etikett, typ tape, med namnet utskrivet på någon typ av skrivare. I vissa fall skickar de även originalsamples, men det händer inte ofta.
Tack för svaret
Vet du vad frakten ligger på och hur snabbleveransen är? Jag hittade inget, eller så kollade jag dåligt...
Citera
2012-07-17, 21:22
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Tack för svaret
Vet du vad frakten ligger på och hur snabbleveransen är? Jag hittade inget, eller så kollade jag dåligt...
Senaste proverna jag beställde kostade $5.95 i frakt. För mig har det nog tagit mellan 1-3 veckor från det att jag gjort beställningen till att de nått fram till mitt postombud.
Citera
2012-07-18, 08:27
Medlem
Kaffeskums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Acqua di Parma Colonia Intensa Oud (2012)
Kan helt klart bli intressant...

http://www.mimifroufrou.com/scentedsalamander/images/Acqua_di_Parma_Oud.jpg
Hur luktar "oud", som ett Mesopotamiskt stränginstrument?
Håller på att få slut på storfavoriten intensa, är denna något att slänga ett öga på? Eller ska jag satsa på en storflaska med vanlig intensa? Dessa dofter är rätt dyra så för min del får det räcka med en flarra i taget.
Citera
2012-07-18, 09:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeskum
Håller på att få slut på storfavoriten intensa, är denna något att slänga ett öga på? Eller ska jag satsa på en storflaska med vanlig intensa? Dessa dofter är rätt dyra så för min del får det räcka med en flarra i taget.
Jag tror oud eller oodh som det också stavas ibland betyder typ trä. Hur som helst framställs oud ur en speciell sorts träd som drabbats av någon typ av svampangrepp. När trädet drabbas av detta börjar det producera en slags kåda som motangrepp. Det är denna kåda som destilleras fram och är oud. Oud kan dofta väldigt olika. Ganska svårt att förklara doften. Oftast är den söt, träig, lite jordig, ibland kan det dofta hö och hästskit om den . Rika sheiker brukar parfymera sig med rena oudoljor som kan kosta typ 30000:- för en liten flaska om några ml, beroende på kvalité och hur den förpackas. Beställde en oudolja från Indien, den gick på ca 2000:- för 6 ml. Den doftar lite som en cirkus. Typ sockervadd och svagt i bakgrunden av hö, häst och hästskit . Den har även en doft som påminner om en doft som uppstår om man öppnar en gammal träkista eller antikt skåp som stått i något uthus och inte öppnats på 60-70 år. Är inte så förtjust i ren oud, men om den används i liten mängd tillsammans med andra noter så kan det bli trevligt.
Citera
2012-07-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeskum
Det är som irrbloss skriver. Oud kan dofta väldigt olika. Vissa oud's kan vara rikigt nässtickande medans andra märker man knappat av. Vissa oudbaserade parfymer är riktig hårdingar, medans andra är riktigt släta och enkla.
Citera
2012-07-19, 14:56
Avstängd
Daniel501s avatar
Hejsan alla!

Jag är på jakt efter Dior Homme Intense EDT och undrar om den finns i mindre än 50ml (har en 5 andra parfymer som jag använder ibland så behöver inte speciellt stora) och till ett rimligt pris?

Kollade in Kicks och dom har bara 50ml flaskan.

Mvh,
Citera
2012-07-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Hejsan alla!

Jag är på jakt efter Dior Homme Intense EDT och undrar om den finns i mindre än 50ml (har en 5 andra parfymer som jag använder ibland så behöver inte speciellt stora) och till ett rimligt pris?

Kollade in Kicks och dom har bara 50ml flaskan.

Mvh,
Finns inte mindre än 50 ml.
Citera
2012-07-20, 01:30
Medlem
Undrar om någon kan rekommendera någon/några herrparfymer som inte används utav alla. Inte direkt kul att lukta som många andra (Jean Paul Gaultier - Le Male eller Boss Bottled?).

Har nyligen kört med Versace - The Dreamer men vill helst prova på något nytt som inte är alltför populär i just Sverige . Helst inga sommar dofter. Körde nyligen Versace - The Dreamer.
Senast redigerad av Oxytocin93 2012-07-20 kl. 01:33.
Citera
2012-07-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocin93
Undrar om någon kan rekommendera någon/några herrparfymer som inte används utav alla. Inte direkt kul att lukta som många andra (Jean Paul Gaultier - Le Male eller Boss Bottled?).

Har nyligen kört med Versace - The Dreamer men vill helst prova på något nytt som inte är alltför populär i just Sverige . Helst inga sommar dofter. Körde nyligen Versace - The Dreamer.
  • Burberry London
  • Michael Kors for Men
  • Chanel Egoiste
  • Chanel Egoiste Platinum
  • Hermès Poivre Samarcande
  • Hermès Terre d'Hermès
  • Creed Aventus
  • Creed Royal Oud
Citera
2012-07-20, 23:26
Medlem
Någon som har erfarenhet av Abercrombie & Fitch Fierce?

Hittar den ingenstans i Sverige.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in