2011-09-28, 07:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
Många tycker den är superb. Här har du en kille på YouTube som ger den 10/10: http://www.youtube.com/watch?v=1eEAbwuR52k. Han har för övrigt gjort massvis med recensioner av parfymer och är ganska känd inom gebitet.
Smaken är ju som baken. Jag älskade den ett tag, men sedan plötsligt en dag tålde jag den inte längre. Mådde illa så jag höll på att spy. Sedan den dagen får jag spykänslor varje gång jag känner att någon bär Fahrenheit. Tycker den är sur och blommig på ett obehagligt vis, plus den där jobbiga bensinnoten som man inte kan släppa. Har man Fahrenheit Absolute tycker jag man ska nöja sig med den, det är egentligen en helt annan doft, men man kan lite då och då ana det sämsta från Fahrenheit originalet.
Citera
2011-09-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
Rekommenderas alltså? Tycker du den ger inslag av vanilj?
Jag gillar personligen inte någon doft i Farenheitserien, alla tycker olika. Värd att prova i alla fall eftersom den ändå är såpass annorlunda!
Citera
2011-09-28, 13:24
Medlem
IPIMPs avatar
Hallå i stugan!

Skulle ni rekommendera Armani Code, förstår att många verkar bära den. Jag har dock aldrig haft den i min ägo. Jag är 25+, bär vanligtvis dessa dofter: Burberry London, CK Truth, Paul Smith Men, CD Homme sport (den övergår till att lukta kattpiss ).

Känner att en höstig doft skulle passa mig. Har haft Paco Rabanne Black xs och är sugen på att skaffa den igen, gillar lite söta dofter. Annars tycker jag att Code påminner om Paco Rabanne One million, håller ni med om det?

Kan även sakna Acqua Di Gio ibland, hehe förstår att den är använd av många men jag tänker att i takt med att nya dofter släpps så lär merparten av användarna gå över till annat också. Så kanske är det trots allt inte så många som har den?

Så vad tycker ni: Armani Code eller Paco Black XS?
Citera
2011-09-28, 14:56
Medlem
Mathematics1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPIMP
Hallå i stugan!

Skulle ni rekommendera Armani Code, förstår att många verkar bära den. Jag har dock aldrig haft den i min ägo. Jag är 25+, bär vanligtvis dessa dofter: Burberry London, CK Truth, Paul Smith Men, CD Homme sport (den övergår till att lukta kattpiss ).

Känner att en höstig doft skulle passa mig. Har haft Paco Rabanne Black xs och är sugen på att skaffa den igen, gillar lite söta dofter. Annars tycker jag att Code påminner om Paco Rabanne One million, håller ni med om det?

Kan även sakna Acqua Di Gio ibland, hehe förstår att den är använd av många men jag tänker att i takt med att nya dofter släpps så lär merparten av användarna gå över till annat också. Så kanske är det trots allt inte så många som har den?

Så vad tycker ni: Armani Code eller Paco Black XS?
Älskar Code men den är typ världens mest använda parfym. Ska du inte till någon avlägsen by i Afrika avråder jag dig från denna - visst är den härlig, men många tröttnar på den när de ständigt exponeras för den vart de än går. Den senare, Paco Black XS, är aningen mindre förekommande och kanske ett bättre val?
Citera
2011-09-28, 16:33
Avslutad
Okej dags för en trevlig höst/vinterparfym.

Vad tror ni om Prada amber? luktar den så mycket tvål som vissa säger?

Passar den i kyligt väder?

Mvh
Citera
2011-09-28, 16:34
Medlem
Acquadigios avatar
< - - - - -Acquadigio
Citera
2011-09-28, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Acquadigio
< - - - - -Acquadigio

Antar du skrev till mig, det är väll en sommar parfym.
Gillar dock ej den, då den är alldeles för vanlig och sliskig
Citera
2011-09-28, 22:44
Medlem
Någon som kan rekommendera en trevlig parfym för en kille i 20-25årsåldern?
Aldrig ägt nåt annat än halvkassa parfymerade deos så tänkte det kunde vara kul att ha .

Hur gör ni när ni använder parfym + deo förresten? En oparfymerad deo då för att inte störa parfymen?
Citera
2011-09-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pytonpadda
Någon som kan rekommendera en trevlig parfym för en kille i 20-25årsåldern?
Aldrig ägt nåt annat än halvkassa parfymerade deos så tänkte det kunde vara kul att ha .

Hur gör ni när ni använder parfym + deo förresten? En oparfymerad deo då för att inte störa parfymen?
Precis så. Oftast använder jag en helt doftfri deo för att inte störa min parfyms doft. Alt. använda samma deo som parfym. Men jag köper sällan tillhörande deo till själva parfymen.

Ja du, parfym. Som är så individuellt. Det enklaste vore väl egentligen om du kanske kunde säga vad du är intresserad av för typ av doft så kanske jag kan ge dig några tips. Hur vill du dofta så att säga. Nu börjar ju kylan krypa in i landet, så något tyngre doft vore att rekomendera då det passar kyla/vinter bäst.

Men här är några jag tänkt köra lite med nu på hösten/vintern:
  • Hermès - Terre D'Hermès
  • Burberry - London
  • Michael Kors for Men
  • Tom Ford - Tobacco Vanille
  • Creed - Green Irish Tweed (egentligen bättre för våren men jag älskar doften)
  • Gucci Envy
  • Guerlain L'instant
Senast redigerad av Ritinkin 2011-09-29 kl. 00:17.
Citera
2011-09-29, 00:21
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Creed - Green Irish Tweed (egentligen bättre för våren men jag älskar doften)
Tycker det är en utmärkt höst och vinterdoft också (den passar ju året runt, utom kanske de allra varmaste sommardagarna). Den får en helt annan karaktär i kyla som du säkert vet. Mer av den där lite lätt rökiga (inte som rökt bacon eller en brasa, utan mer en slags esoterisk rök) viollövsdoften. Ah underbart.
Citera
2011-09-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tycker det är en utmärkt höst och vinterdoft också (den passar ju året runt, utom kanske de allra varmaste sommardagarna). Den får en helt annan karaktär i kyla som du säkert vet. Mer av den där lite lätt rökiga (inte som rökt bacon eller en brasa, utan mer en slags esoterisk rök) viollövsdoften. Ah underbart.

Jag vet vad du menar!

Nu är GIT en helt fantastisk klassiker, men har du tips på andra dofter med samma form av violinslag i sig? Jag tycker personligen Kiton Black är riktigt fin, testa den om du inte har.
Citera
2011-09-29, 07:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag vet vad du menar!

Nu är GIT en helt fantastisk klassiker, men har du tips på andra dofter med samma form av violinslag i sig? Jag tycker personligen Kiton Black är riktigt fin, testa den om du inte har.
Får försöka göra det. Finns den att få tag på i Sverige? Alltså jag gillar ju Grey Flannel, underbar kombination av viol och mjuk musk. Toppnoterna är ganska hemska, men efter ett tag blir den riktigt trevlig. Sedan gillar jag Midnight Violet av Ava Luxe, fast den är riktigt mörk och pudrig, dessutom kanske lite väl feminin och något gammeldags, med sin civet(vet ej vad detta heter på svenska)not. Inget jag hittills vågat bära utomhus, men hemma ibland kan man spraya lite på sig för att få njuta av den . Cartier Eau de Cartier är också en violdoft, tyvärr tycker jag den är för vattnig och intetsägande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in