2013-01-14, 18:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har du fått dina Heeleys-samples än? Min Agarwoud har inte ens lämnat Frankrike än. Gick snabbare förra gången jag gjorde beställningen, eller så går samples snabbare än fulla flaskor...
Skickades onsdag den 9e, inte fått nåt än. Antar jag får dem imorgon eller övermorgon, skickades i vanligt brev tydligen.
Citera
2013-01-15, 12:12
Medlem
NirvanAs avatar
Heeley Agarwoud, helt klart en bra och intressant doft. Tycker den är ganska speciell också, inte doftat på nån liknande förut. Väldigt unisex är den också, kan lätt se en het kvinna bära denna också. Skulle personligen beskriva den som Te+Ros

Summa summarum: Jag gillade denna helt klart, sen är frågan om man gillar den tillräckligt mycket för att betala €140 för en flaska. Tiden får utvisa, man kanske får andra/mer intryck efter några gångers användare.

Ska testa resterande samples kommande dagar, dvs iris de nuit, cardinal (irrbloss beskrev den som gammal kyrka spännande), sel marin.
Citera
2013-01-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Hur mycket blev frakten? Antar att den skickas från USA, hamnade den i tullen? Är tacksam för snabbt svar!

I och med att jag handlade för mer än 50£ så var frakten gratis.
Citera
2013-01-15, 17:23
Medlem
NirvanAs avatar
Cardinal är verkligen kyrka på alla sätt och vis, ingen "sexig och förförande" doft men ack så stämningsfull, som irrbloss uttryckte det. Känns även väldigt "julig", en parfym för julen (och vinter), är nån julkrydda jag sniffar i denna nånstans.
Citera
2013-01-15, 17:36
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Cardinal är verkligen kyrka på alla sätt och vis, ingen "sexig och förförande" doft men ack så stämningsfull, som irrbloss uttryckte det. Känns även väldigt "julig", en parfym för julen (och vinter), är nån julkrydda jag sniffar i denna nånstans.
Precis, mycket julig. Dock tror jag även den kan passa bra till halloween .
Citera
2013-01-15, 20:38
Medlem
NirvanAs avatar
Drog på Sel Marin och Iris de nuit på vardera handled.

Sel Marin tyckte jag var lite tråkig... citron, citron, citron... som många andra somriga, sportiga parfymer luktar.

Iris de Nuit luktade ganska gott, känns som det finns viol i denna, det har jag alltid gillat. Tycker dock den påminner lite för mycket om "tvättmedel". "Nytvättade kläder".

Om jag köper nån flaska från Heeley så blir det nog Cardinal då den sticker ut så mycket och är annorlunda.

Men jag har kanske höga krav på parfymer om jag har GIT och Aventus som referensramar
Citera
2013-01-15, 20:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om jag köper nån flaska från Heeley så blir det nog Cardinal då den sticker ut så mycket och är annorlunda.
Innan du bestämmer dig för Cardinal bör du även testa Etros Messe de Minuit. Det är också en "kyrkdoft" fast mörkare och lite mer spännande.
Citera
2013-01-16, 05:58
Medlem
Bolides avatar
Någon som testat några av Annick Goutals dofter?
Citera
2013-01-16, 07:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolide
Har testat 4-5 st och den enda som var intressant var Encens Flamboyant. Den doftar typ lägereld i skogen. Intressant men antagligen inget man vill gå omkring med till vardags.
Citera
2013-01-16, 08:55
Medlem
Bolides avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har testat 4-5 st och den enda som var intressant var Encens Flamboyant. Den doftar typ lägereld i skogen. Intressant men antagligen inget man vill gå omkring med till vardags.
Jag testade två stycken när jag var på stan senast. Stod rätt länge och fingrade på flaskorna och testade olika dofter på huden. Till slut föll jag för två stycken som jag dessvärre glömt bort namnen på. När jag besökte Neiman Marcus berättade säljaren att de numera endast sålde en unisex doft från AG. Det var en flyktig citrusbaserad doft som hon rekommenderade mig att köpa i EDP version. Jag var snål och kunde inte riktigt motivera det höga priset och den otympliga storleken-100ml.
Citera
2013-01-16, 09:12
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Det var en flyktig citrusbaserad doft som hon rekommenderade mig att köpa i EDP version. Jag var snål och kunde inte riktigt motivera det höga priset och den otympliga storleken-100ml.
Du syftar antagligen på Eau d'Hadrien. Har läst och hört så mycket positivt om den, men blev ganska besviken på den. Väldigt linjär och därför ganska tråkig.
Citera
2013-01-16, 11:30
Medlem
Bolides avatar
^
Eau d'Hadrien, var en av de två dofterna jag fattade tycke för! Fast inte så pass mycket att jag tyckte priset var berättigat. Jag måste pröva den en gång till innan jag bestämmer mig helt.

Av misstag köpte jag nyligen Laura Merciers Crème de Pistache edt. En passande kvällsdoft men nu längtar jag efter en mer uppiggande doft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in