2013-02-27, 18:40
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Just Marc Jacobs vet jag inte någon doft som skulle påminna om just vanilj. Cocos däremot, eller snarare fikon som det är, då är det "Marc Jacobs Men". Kanske den du menar?

http://testpiloterna.files.wordpress.com/2012/05/marc_jacobs_men.jpg
Ja så kanske det var! Blandade ihop den med någon! Vet du vart jag kan finna en med vaniljdoft?
Citera
2013-02-27, 19:00
Medlem
NirvanAs avatar
Såg att hermes hade ett giftset på deras hermessence serie där Ambre Narguile ingår... Finns det tre andra intressanta dofter av följande: Santal Massoia, Vetiver Tonka, Poivre Samarcande, Paprika Brasil, Iris Ukuyoe, Brin de Reglisse, Vanille Galante, Rose Ikebana, Osmanthe Yunnan? Hermes finns ju på NK, någon som varit där och testat dessa? Eller luktat på samples nånannanstans?
Citera
2013-02-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Ja så kanske det var! Blandade ihop den med någon! Vet du vart jag kan finna en med vaniljdoft?
Just Marc Jacobs Men vet jag inte om den går att få tag i butik längre, har inte sett till den de gånger jag är ute i alla fall, prova online, där bör den finnas.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såg att hermes hade ett giftset på deras hermessence serie där Ambre Narguile ingår... Finns det tre andra intressanta dofter av följande: Santal Massoia, Vetiver Tonka, Poivre Samarcande, Paprika Brasil, Iris Ukuyoe, Brin de Reglisse, Vanille Galante, Rose Ikebana, Osmanthe Yunnan? Hermes finns ju på NK, någon som varit där och testat dessa? Eller luktat på samples nånannanstans?
Poivre Samarcande och Vetiver Tonka bäst i mitt tycke, saken med Hermès-dofter är att de är ganska så enformiga, de utvecklas mao inte så mycket...
Citera
2013-02-27, 19:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag har testat de flesta och har en hel flaska Vanille Galante som jag älskade. Tyvärr finns det en "köttig" not i den så jag kan inte använda den längre pga det. Doftar ungefär som man tagit i rökt skinka och sedan doftar på händerna. Den ligger i bakgrunden och förstör hela doften.
Citera
2013-02-27, 19:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Just Marc Jacobs Men vet jag inte om den går att få tag i butik längre, har inte sett till den de gånger jag är ute i alla fall, prova online, där bör den finnas.

Poivre Samarcande och Vetiver Tonka bäst i mitt tycke, saken med Hermès-dofter är att de är ganska så enformiga, de utvecklas mao inte så mycket...

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag har testat de flesta och har en hel flaska Vanille Galante som jag älskade. Tyvärr finns det en "köttig" not i den så jag kan inte använda den längre pga det. Doftar ungefär som man tagit i rökt skinka och sedan doftar på händerna. Den ligger i bakgrunden och förstör hela doften.
Väldigt udda minst sagt...men kanske bara du som upplever detta? Förresten, du har en hel del dofter som du älskade/gillade men efter ett tag hatar/ogillar, hur kommer det sig att du utvecklar detta efter en lång tids användande?

Hur går det för dig i din Quest att få hem CC No.1 ?
Senast redigerad av NirvanA 2013-02-27 kl. 19:28.
Citera
2013-02-27, 19:25
Medlem
Citat:
Den ända doften som är godkänd av mig förutom Ambre Narguile är Vetiver Tonka. Om jag vore dig skulle jag valt 3 AN och 1 VT.
Citera
2013-02-27, 19:26
Bannlyst
Någon fbare som använt sig utav Dolce Gabbana - The One? Min tjej fick en sample och jag har använt den under 1 vecka och både hon och jag älskar den så blir nog ett köp.
Citera
2013-02-27, 19:44
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Någon fbare som använt sig utav Dolce Gabbana - The One? Min tjej fick en sample och jag har använt den under 1 vecka och både hon och jag älskar den så blir nog ett köp.

Så länge du gillar den så köp. Tycker själv att den är väldigt "ordinär" och gör inte så mycket väsen av sig. Finns ändå så många parfymer i den prisklassen som jag personligen hellre hade kollat på.
Citera
2013-02-27, 20:29
Medlem
Om ni ser "Davidoff Hot Water Night" online, på en svensk återförsäljare eller i butik. Hojta till / Skicka PM. Uppskattat! Tack.
Citera
2013-02-27, 22:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Väldigt udda minst sagt...men kanske bara du som upplever detta? Förresten, du har en hel del dofter som du älskade/gillade men efter ett tag hatar/ogillar, hur kommer det sig att du utvecklar detta efter en lång tids användande?

Hur går det för dig i din Quest att få hem CC No.1 ?
Nej jag har läst några till som tycker samma sak. Dofter är mer komplexa än man tror och efter ett tag kan man uppfatta noter som man inte är så förtjust i och då blir det att man inte använder den mer, för allt man känner är den där speciella noten...

Har inte hört något från Urbanretreat och från Tyskland tyckte jag efter lite funderande att den var alltför dyr. Runt 4500:- är max, mer tänker jag inte ge . Dessutom är det ju snart vår och sedan sommar, och den passar bäst i lite kallare klimat. Kanske väntar till hösten .
Citera
2013-02-27, 22:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Trackingsidorna är uppenbart efterblivna och går inte att lita på, idag fick jag min efterlängtade Aventus

Skulle nog kunna tänka mig beställa igen från skins.nl, har haft en mycket bra mailkontakt med en Jack där vilket väger upp slutbetyget. Minuset är krånglet att behöva läsa alla menyer på holländska.
170€ för 120ml inkl frakt kändes ändå som ett helt klart bra pris dessutom.
Senast redigerad av LaCucaracha 2013-02-27 kl. 22:18.
Citera
2013-02-27, 22:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Trackingsidorna är uppenbart efterblivna och går inte att lita på, idag fick jag min efterlängtade Aventus

Skulle nog kunna tänka mig beställa igen från skins.nl, har haft en mycket bra mailkontakt med en Jack där vilket väger upp slutbetyget. Minuset är krånglet att behöva läsa alla menyer på holländska.
Hur lång blev leveranstiden till slut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in