2012-09-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumho
Tack för tipset, det ska jag absolut göra.

underbart god doft
Citera
2012-09-24, 20:58
Medlem
irrblosss avatar
Ambre Narguile är trevlig, men för nästan samma pengar får man Guerlains Spiritueuse Double Vanille som är mycket trevligare och mer komplex. Tyvärr är den lite jobbig att få tag i om man inte har vägarna förbi Paris. Har själv bara en liten dekant av den, men någon gång ska jag köpa en hel flaska av den.
Citera
2012-09-24, 21:52
Medlem
ibutus avatar
Jag vill lukta gott men har inte så mycket pengar... Någon som kan ge lite köpråd på lite billigare alternativ möjligtvis?
Citera
2012-09-24, 21:59
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
Jag vill lukta gott men har inte så mycket pengar... Någon som kan ge lite köpråd på lite billigare alternativ möjligtvis?
Hur mycket kan du spendera?
Citera
2012-09-24, 22:12
Medlem
ibutus avatar
Citat:
Hur mycket kan du spendera?
Runt 400 - 500 tänkte jag mig. Har använt Ferrari Black tidigare.
Citera
2012-09-25, 10:45
Medlem
Citat:

Syftade du på Ambre Narguile? Isåfall finns inga liknande dofter som jag vet. Ja, den är jätte dyr, tycker jag också. Men så som den luktar så finns det inga ursäkter.. måste få en flaska av AM!
Citera
2012-09-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ambre Narguile är trevlig, men för nästan samma pengar får man Guerlains Spiritueuse Double Vanille som är mycket trevligare och mer komplex. Tyvärr är den lite jobbig att få tag i om man inte har vägarna förbi Paris. Har själv bara en liten dekant av den, men någon gång ska jag köpa en hel flaska av den.

En doft jag aldrig luktat på men hört mycket gott om. Vill beställa hem en sample av den, men vill inte riskera det då jag hört att den ger en "boozy" känsla vilket jag absolut inte vill känna! Vad tycker du om just den "boozy" känslan?
Citera
2012-09-25, 12:50
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Runt 400 - 500 tänkte jag mig. Har använt Ferrari Black tidigare.
Bästa tipset är nog att ta sig till en butik för att testa. Har du NK i närheten är det ett bra tips.
Citera
2012-09-25, 13:02
Medlem
Citat:
Bästa tipset är nog att ta sig till en butik för att testa. Har du NK i närheten är det ett bra tips.
För att sedan försöka hitta parfymen online, kan man spara några kronor på.
Citera
2012-09-25, 13:10
Medlem
RaiderNations avatar
Hej!

Har fått upp ögonen för doft (det där lät ju dumt). Jag har i stort sett noll kunskap inom området och att googla som jag jag brukar göra hjälper knappast i detta fall då jag inte kan använda själva sinnet.

Finns det någon motsvarighet till vinprovning eller är det bäst att bara gå runt och tigga prover för att sen försöka hitta de toner som de ska innehålla?

Hur gjorde ni som har detta som intresse?
Citera
2012-09-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaiderNation
Hej!

Har fått upp ögonen för doft (det där lät ju dumt). Jag har i stort sett noll kunskap inom området och att googla som jag jag brukar göra hjälper knappast i detta fall då jag inte kan använda själva sinnet.

Finns det någon motsvarighet till vinprovning eller är det bäst att bara gå runt och tigga prover för att sen försöka hitta de toner som de ska innehålla?

Hur gjorde ni som har detta som intresse?
Förstår inte riktigt vad du menar. Mycket handlar ju om att själv utforska och upptäcka olika dofter, noter, etc, för att sedan finna vad man tror sig gilla.

Har man ett intresse i något, oavsett vad det än gäller, så söker man hela tiden efter mer information, läser och diskuterar med likasinnade för att bygga på.

Mitt råd är att försöka bege dig till en välsorterad parfymbutik, kanske ställa lite frågor till personalen som jobbar, och bara prova olika dofter.
Citera
2012-09-25, 13:20
Medlem
RaiderNations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Förstår inte riktigt vad du menar. Mycket handlar ju om att själv utforska och upptäcka olika dofter, noter, etc, för att sedan finna vad man tror sig gilla.

Har man ett intresse i något, oavsett vad det än gäller, så söker man hela tiden efter mer information, läser och diskuterar med likasinnade för att bygga på.

Mitt råd är att försöka bege dig till en välsorterad parfymbutik, kanske ställa lite frågor till personalen som jobbar, och bara prova olika dofter.

Jo men jag känner att jag saknar verktygen för att utforska och upptäcka. Jag drar mig lite för att gå till en välsorterad butik eftersom det blir så mycket fokus på att man ska köpa. Så jag undrar om det finns några andra vägar? Känner tyvärr ingen som delar detta intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in