2012-04-13, 16:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadface
Någon som har erfarenhet av www.fragrancex.com?

Funderar på att beställa några flaskor därifrån eftersom det är så löjligt billigt. Finns det någon risk att åka på MOMS? Hur lång tid tar frakten?
Risken att åka på moms finns alltid när man beställer utanför ett EU-land. Jag har beställt därifrån någon gång och har för mig att jag alltid klarat mig undan moms. Har för mig de märkte paketet som varuprov på kosmetika eller nåt. Dessutom är det riktiga produkter de har och inga fulkopior.
Citera
2012-04-13, 21:57
Medlem
Aeggvisps avatar
Hur är det med http://www.parfym-klick.se/ då? De har riktigt låga priser, men frågan är om deras nischdofter (t.ex. Creed och Bond no. 9) verkligen är äkta? Jag vore ytterst tacksam för ett svar från någon som vet något om butiken.
Citera
2012-04-13, 22:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeggvisp
Hur är det med http://www.parfym-klick.se/ då? De har riktigt låga priser, men frågan är om deras nischdofter (t.ex. Creed och Bond no. 9) verkligen är äkta? Jag vore ytterst tacksam för ett svar från någon som vet något om butiken.
Tittar man på Creed-priserna ser man att det är något skumt. Inte ens på Strawberrynet.com som brukar vara bland de billigaste kan man få en Creed så billigt. Jag misstänker något av följande:

1. De tar dina pengar men skickar inget
2. De skickar en kopia (om vi tar Creed som ett exempel så är det ett av de märkena som har flest piratkopior med tanke på priset och efterfrågan) som oftast inte ens har något gemensamt med originalet doftmässigt
3. De går med förlust och sysslar med ren välgörenhet

Om något verkar för bra för att vara sant så... ja du vet .

Edit: Efter lite snokande kom jag fram till att det även finns i andra länder. I UK heter det perfume-click.co.uk. Hittar inte så mycket om det, det jag hittar verkar positivt. Jag är ändå skeptisk. Anser att det är för bra för att vara sant.
Senast redigerad av irrbloss 2012-04-13 kl. 22:53.
Citera
2012-04-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tittar man på Creed-priserna ser man att det är något skumt. Inte ens på Strawberrynet.com som brukar vara bland de billigaste kan man få en Creed så billigt. Jag misstänker något av följande:

1. De tar dina pengar men skickar inget
2. De skickar en kopia (om vi tar Creed som ett exempel så är det ett av de märkena som har flest piratkopior med tanke på priset och efterfrågan) som oftast inte ens har något gemensamt med originalet doftmässigt
3. De går med förlust och sysslar med ren välgörenhet

Om något verkar för bra för att vara sant så... ja du vet .

Edit: Efter lite snokande kom jag fram till att det även finns i andra länder. I UK heter det perfume-click.co.uk. Hittar inte så mycket om det, det jag hittar verkar positivt. Jag är ändå skeptisk. Anser att det är för bra för att vara sant.
Verkar som du säger, alldeles för bra. 1200:- för en 120 ml är bara sjukt billigt vad gäller Creed. Tar man det i kontrast till butikspris så ligger en 75ml för 2000:-. Skulle inte våga handla där innan man fått utlåtande av någon annan.
Citera
2012-04-13, 23:26
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Verkar som du säger, alldeles för bra. 1200:- för en 120 ml är bara sjukt billigt vad gäller Creed. Tar man det i kontrast till butikspris så ligger en 75ml för 2000:-. Skulle inte våga handla där innan man fått utlåtande av någon annan.
Dessutom verkar de inte ha så mycket i lager. Många går inte ens beställa eftersom de inte finns i lager. Skulle kunna vara så att de säljer testflaskor avsedda för butiker (sådana som man inte får sälja vidare egentligen) och därför har ett väldigt begränsat lager. Kan även vara gamla flaskor, t.ex. så visar GIT-bilden en svart flaska, vad jag vet har den inte funnits på ett antal år - den är transparant numera har jag för mig. Är de förvarade på rätt sätt så borde det väl inte vara något större problem, men har de legat i någon varm källarlokal någonstans så skulle jag inte ens vilja betala halva priset för dem.
Citera
2012-04-13, 23:43
Medlem
Citat:
Dessutom verkar de inte ha så mycket i lager. Många går inte ens beställa eftersom de inte finns i lager. Skulle kunna vara så att de säljer testflaskor avsedda för butiker (sådana som man inte får sälja vidare egentligen) och därför har ett väldigt begränsat lager. Kan även vara gamla flaskor, t.ex. så visar GIT-bilden en svart flaska, vad jag vet har den inte funnits på ett antal år - den är transparant numera har jag för mig. Är de förvarade på rätt sätt så borde det väl inte vara något större problem, men har de legat i någon varm källarlokal någonstans så skulle jag inte ens vilja betala halva priset för dem.
Nä, alltså GIT 75ml är genomskinlig, 120ml är svart (som jag även äger) - köpte mig den förra året i USA.
Citera
2012-04-13, 23:47
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nä, alltså GIT 75ml är genomskinlig, 120ml är svart (som jag även äger) - köpte mig den förra året i USA.
Ok, där ser man. Nu var jag tvungen att ha på lite GIT som "sovdoft". Aventus på arbetet och nu GIT. Älskar dessa två Creed-dofter .
Citera
2012-04-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ok, där ser man. Nu var jag tvungen att ha på lite GIT som "sovdoft". Aventus på arbetet och nu GIT. Älskar dessa två Creed-dofter .
Japp, helt fantastiska! Ska bli intressant att se vad Creed kommer släppa här näst i Milliseme-serien.

Edit: Royal Oud kom visserligen för inte så längesedan. Den är grym! Sofistikerad på flaska.
Senast redigerad av Ritinkin 2012-04-14 kl. 00:15.
Citera
2012-04-14, 00:32
Medlem
Verbal.Kints avatar
Funderar på att inhandla Paul Smiths sommarparfym Sunshine. Någon som har den och är den att rekommendera?

Tack på förhand!
Citera
2012-04-14, 21:29
Medlem
Vireks avatar
Köpte en Burberry London idag, vilken härlig doft som passar till tweedkavaj och bruna läderskor!

Frågade mig fram lite i parfymbutiken och blev rekommenderad diverse sötdoftande saker fast jag beskrev att jag tänkte mig skog, olja och rök som en doft jag ville ha. Men till sist prövade jag London och det var ett utmärkt val.

Fler parfymer som denna, fast kanske liiite mer ljusa/somriga?
Citera
2012-04-14, 21:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Köpte en Burberry London idag, vilken härlig doft som passar till tweedkavaj och bruna läderskor!

Frågade mig fram lite i parfymbutiken och blev rekommenderad diverse sötdoftande saker fast jag beskrev att jag tänkte mig skog, olja och rök som en doft jag ville ha. Men till sist prövade jag London och det var ett utmärkt val.

Fler parfymer som denna, fast kanske liiite mer ljusa/somriga?
Tänker direkt på Creed Aventus. Den har en härlig rökighet samtidigt som den har friskhet från ananas och äpple. Sedan skulle du förmodligen gilla Annick Goutal Encens Flamboyant - doftar lägereld utan att kännas julig (vilket jag tycker London gör med tanke på kryddigheten och barrskogsnoterna) - dock är den väl inte speciellt frisk, men heller inte kryddig. Michael for Men är en annan, fast den är också lite tyngre och passar nog bäst höst och vinter - även om jag gillar den lite svalare sommardagar/kvällar också. Creeds Green Irish Tweed är en frisk doft som även har en slags rökighet i form av violblad, fast inte på samma sätt som från något som brinner - svårt att förklara.

Edit: Kom på en till - Comme des Garcons Hinoki. Frisk träig cypress/cederdoft med inslag av rökelse. Ingen söthet överhuvudtaget. Ah, måste leta upp flaskan och spraya lite nu bara för det - riktigt trevlig doft när man väl lärt sig älska den.

Edit 2: Ja där har vi det - Hinoki! Tror du skulle gilla den. Doftar skog, mystik, och lite som regn på het asfalt.
Senast redigerad av irrbloss 2012-04-14 kl. 21:58.
Citera
2012-04-15, 20:59
Medlem
Jag har beslutsångest gubbs. Vet inte riktigt vilken jag ska välja, de lutar mot Aventus men pga priset så lär de bara bli den ifall jag väljer att köpa den. Ni som har Aventus, är de en parfym man kan ha när som helst? Att de ska vara så jäkla svårt

Ritinkin, du nämnde nåt om olika batches gällande Aventus, är de nåt att oroa sig över? Tänker köpa den från deras egna hemsida ifall det blir den. Tänker ta de slutgiltiga beslutet på torsdag när jag ska dra till NK och pröva den på mig, tycker inte test parfymen som jag köpte gör den rättvisa när man inte kan spraya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in