2014-02-24, 19:14
Medlem
irrblosss avatar
Nu har jag för övrigt hunnit utvärdera AdP Assoluta, den har för närvarande klättrat upp på förstaplats och gått om både Essenza och originalet. Sjukt trevlig doft i drydownen!
Citera
2014-02-24, 19:31
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nu har jag för övrigt hunnit utvärdera AdP Assoluta, den har för närvarande klättrat upp på förstaplats och gått om både Essenza och originalet. Sjukt trevlig doft i drydownen!
Ja, visst är den bra! Nästan så man längtar efter varmare klimat bara för att kunna använda den
Citera
2014-02-24, 19:38
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Ja, visst är den bra! Nästan så man längtar efter varmare klimat bara för att kunna använda den
Det är vårväder här och den passar utmärkt nu .
Citera
2014-02-24, 19:49
Medlem
3rds avatar
Citat:
Det är vårväder här och den passar utmärkt nu .
Smaken är ju delad . Personligen vill jag ha ännu varmare klimat.
Citera
2014-02-24, 21:04
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Smaken är ju delad . Personligen vill jag ha ännu varmare klimat.
Jag skulle kunna tänka mig Assoluta året runt. Helt underbar ju. Det får bli min signaturdoft. Borde köpt den i 100 ml.
Citera
2014-02-24, 21:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag skulle kunna tänka mig Assoluta året runt. Helt underbar ju. Det får bli min signaturdoft. Borde köpt den i 100 ml.
Vad för skillnad mellan assoluta och colonia? Om man bara skaffar en AdP, rekommenderar du då Assoluta? Funkar Assoluta i sommarväder?
Citera
2014-02-24, 21:19
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad för skillnad mellan assoluta och colonia? Om man bara skaffar en AdP, rekommenderar du då Assoluta? Funkar Assoluta i sommarväder?
Colonia är mer oldschool (vet att du inte gillar det ordet, fast det beror ju vad man menar med det) och absolut enbart för vår/sommar skulle jag säga. Assoluta har kvar lite av det Colonia är, fast den är mer allround känns det som. Djupare och fler noter, blommigare, blir mer en skinscent i drydownen. Svårt att välja. Jag skulle inte vilja vara utan någon av dem. Jag tycker nog ändå att Colonia är den man bör starta med, eftersom det är en klassiker. Båda känns lika mycket klass. Eftersom det är Colonia du har sample av och gillar så är det nog den du bör börja med, men sedan bör du även ge de övriga en chans, speciellt Assoluta och Essenza.

Edit: Assoluta borde funka helt utmärkt i sommarväder, men jag tror ändå Colonia gör sig bättre de riktigt heta dagarna.
Citera
2014-02-24, 21:46
Medlem
Jag gillar Lacoste, Style In Play. Riktigt bra parfym.
Citera
2014-02-25, 01:35
Medlem
Jag är på jakt efter en trevlig vår/sommar-doft, men har inte riktigt hittat något. De starkaste kandidaterna jag har är Boss Bottled och Tom Ford Grey Vetiver. Jag gillar bägge, men Bottled känns dock inte speciellt unik. Grey Vetiver kanske kan uppfattas som för gubbig? Är 20år och vill ha något någorlunda unikt som alla inte går runt med. Tack på förhand.
Citera
2014-02-25, 10:39
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Jag är på jakt efter en trevlig vår/sommar-doft, men har inte riktigt hittat något. De starkaste kandidaterna jag har är Boss Bottled och Tom Ford Grey Vetiver. Jag gillar bägge, men Bottled känns dock inte speciellt unik. Grey Vetiver kanske kan uppfattas som för gubbig? Är 20år och vill ha något någorlunda unikt som alla inte går runt med. Tack på förhand.

Creed - Silver Mountain Water
Citera
2014-02-25, 12:36
Medlem
Cameltotems avatar
Testdag 2!

Chanel egioste och Chanel egioste platinum första 30 minuterna.

Chanel egioste:
Väldigt mycket doft av trä. Luktar som ett trägolv, men mer åt de söta hållet. Vet inte om jag är så bekväm i denna doft då jag inte vill gå runt och lukta som ett husobjekt.

Chanel egioste platinum:
Väldigt fräsch doft, blommig. Otroligt tråkig doft dock, luktar som vilken deo som helst. Har nog aldrig stött på en tråkigare och mer allmän doft en den här.

Inte imponerad än så länge men får se hur de utvecklas

EDIT

Egioste blir lite mer vanilj och tonar ner sig lite, luktar väldigt gott just nu
Senast redigerad av Cameltotem 2014-02-25 kl. 13:00.
Citera
2014-02-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Creed - Silver Mountain Water

Tack för tipset, men tyvärr ligger Creed över min prisklass. Jag kan eventuellt sträcka mig upp till 700kr, men inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in