2009-10-22, 12:30
Bannlyst
Angel for men

Armani code

Lacoste red

Sean Paul

Dar har ni nogra bra tips pa parfym. Bra vid alla tillfallen.
Citera
2009-10-22, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Wazz-
Angel for men

Armani code

Lacoste red

Sean Paul

Dar har ni nogra bra tips pa parfym. Bra vid alla tillfallen.

Armani code är väldigt god, men tyvärr är det nog den vanligaste parfymen just nu.
Citera
2009-10-23, 21:02
Medlem
azon3s avatar
tack för erat tips om paco rabbene luktade lite bärligt och sött tack , tappade min andra versace perfym samma dag, vilken tur!
Citera
2009-10-24, 10:09
Medlem
GmbHs avatar
Alltså jag fattar inte detta: Är "eau de toilette" en svagare variant av "after shave"? Eller är "eau de toilette" avsett att sprayas på kroppen?
Citera
2009-10-24, 11:22
Medlem
dannywtfs avatar
Är Burberry -The Beat "ute" nu, eller kan man köpa den och fortfarande vara lite ensam om den? Vet att det låter motsägelsefullt, men vad jag menar med "ute" är att den inte har hunnit bli inne hos den större allmänheten.
Citera
2009-10-24, 12:13
Medlem
azon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Alltså jag fattar inte detta: Är "eau de toilette" en svagare variant av "after shave"? Eller är "eau de toilette" avsett att sprayas på kroppen?

Dofttyp

Längd
Parfym 7 h
Eau de parfym (EdP) 5 h
Eau de Toilette (EdT) 3 h
Eau de Cologne (EdC) 1-2 h

Källa: http://www.ahlens.se/skonhet/dofttoppen/
längst ner!
Citera
2009-10-24, 18:19
Medlem
Sjakaalens avatar
med lacoste red menar ni style in play?
Citera
2009-10-25, 10:20
Medlem
blackspiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Funderar på att köpa Lacoste röd för den verkar ju vara populär, inte minst bland tjejer. Hur är den? Vilket "stuk" är det på den? Jag har tröttnat lite på det där vanliga citrus/citron stuket som många parfymer har.

Jag har den, men använder den inte längre. Alldeles för sportig för min smak.
Citera
2009-10-25, 16:25
Medlem
Undra varför det är så mycket vanligare med Eau de Toilette istället för perfume? Jag skulle vilja att min ralph lauren blue va perfume istället för toilette. Och det finns inte heller så många alternativ på EdP eller vanlig parfym. Någon som vet vart man får tag på parfymer som sitter längre?
Citera
2009-10-25, 16:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDan
Undra varför det är så mycket vanligare med Eau de Toilette istället för perfume? Jag skulle vilja att min ralph lauren blue va perfume istället för toilette. Och det finns inte heller så många alternativ på EdP eller vanlig parfym. Någon som vet vart man får tag på parfymer som sitter längre?
De flesta mansdofter finns enbart i EdT-form. Mycket vanligare bland tjejdofter att de även finns som EdP. Går man över till nischdofter är det vanligare att de är EdP. Testa t.ex. Montale Black Aoud, den satt kvar i ca två veckor på min jacka efter att ha tagit upp doften från handlederna...
Citera
2009-10-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
De flesta mansdofter finns enbart i EdT-form. Mycket vanligare bland tjejdofter att de även finns som EdP. Går man över till nischdofter är det vanligare att de är EdP. Testa t.ex. Montale Black Aoud, den satt kvar i ca två veckor på min jacka efter att ha tagit upp doften från handlederna...

Får ta och köpa den då såvida inte folk kan rekomendera fler EdP. Om en tjej ska sova i min säng när jag inte är hemma så ska hon fortfarande känna doften av mig :P
Citera
2009-10-25, 22:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDan
Får ta och köpa den då såvida inte folk kan rekomendera fler EdP. Om en tjej ska sova i min säng när jag inte är hemma så ska hon fortfarande känna doften av mig :P
Se till att hitta något både du och tjejen gillar, annars kan det få fel effekt. Kolla in luckyscent.com, det mesta där är EdP och man kan även beställa prover för typ $5/st.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in