2012-04-15, 21:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut-Yo-Mouth
Jag har beslutsångest gubbs. Vet inte riktigt vilken jag ska välja, de lutar mot Aventus men pga priset så lär de bara bli den ifall jag väljer att köpa den. Ni som har Aventus, är de en parfym man kan ha när som helst? Att de ska vara så jäkla svårt
Aventus är en av få jag tänker köpa igen när den tar slut. Passar absolut när som helst. Tycker dessutom den växer med tiden. Fast det är alltid trevligt med lite variation ju. Efter att ha haft andra dofter och man återvänder till Aventus uppskattar man den ännu mer. Riktig kvalité och klass på den.
Citera
2012-04-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ritinkin, du nämnde nåt om olika batches gällande Aventus, är de nåt att oroa sig över? Tänker köpa den från deras egna hemsida ifall det blir den. Tänker ta de slutgiltiga beslutet på torsdag när jag ska dra till NK och pröva den på mig, tycker inte test parfymen som jag köpte gör den rättvisa när man inte kan spraya.
Både ja och nej. Vissa är väldigt kräsna. Jag vet t.o.m vissa som ringt runt för att ta reda på vilken "batch number" butiker har inne. Men i min mening ingenting som man ska hänga upp sig på.

Visst varierar Aventus aningen i sin doft, beroende på vilken 'tappning' man har, men det är ganska lite. Vissa Aventus har helt klart en mycket mer framträdande ananas och äpple-not, (fruktigare) medan andra har den lite mer rökiga framtoningen.

Men som sagt, jag skulle aldrig gå ur min väg för att leta rätt på någon specifik. Den Aventus butiken har inne som jag valt att handla ifrån, får det bli.
Citera
2012-04-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Aventus är en av få jag tänker köpa igen när den tar slut. Passar absolut när som helst. Tycker dessutom den växer med tiden. Fast det är alltid trevligt med lite variation ju. Efter att ha haft andra dofter och man återvänder till Aventus uppskattar man den ännu mer. Riktig kvalité och klass på den.

Jag kommer använda Aventus under våren och sommaren för att på hösten köpa en mer höst/vinter parfym. Kan hända att jag även köper en till under sommaren för att ha vid sidan om.

Märkte nu att Creeds egna hemsida inte skickar till Sverige, vilket var tråkigt. Men sidan där man kan beställa prover har tydligen också 30ml flaskor. Tror ni dessa är test flaskor men bara i större förpackning eller tror ni man får en liknande flaska som finns på creeds egna hemsida? Om de är en test flaska men i större förpackning, hur tror ni kvaliten är då?
Citera
2012-04-16, 20:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Jag kommer använda Aventus under våren och sommaren för att på hösten köpa en mer höst/vinter parfym. Kan hända att jag även köper en till under sommaren för att ha vid sidan om.

Märkte nu att Creeds egna hemsida inte skickar till Sverige, vilket var tråkigt. Men sidan där man kan beställa prover har tydligen också 30ml flaskor. Tror ni dessa är test flaskor men bara i större förpackning eller tror ni man får en liknande flaska som finns på creeds egna hemsida? Om de är en test flaska men i större förpackning, hur tror ni kvaliten är då?
Menar du theperfumedcourt.com? Då är jag ganska säker på att det inte är Creeds egna flaskor. TPC "dekantar" stora flaskor själva i mindre no name-flaskor. Kvalitén från TPC har jag inget att anmärka på, fast jag vet att folk fått läckande flaskor från dem. Dessutom är de ganska sega på att skicka.
Citera
2012-04-16, 20:53
Medlem
Citat:
Menar du theperfumedcourt.com? Då är jag ganska säker på att det inte är Creeds egna flaskor. TPC "dekantar" stora flaskor själva i mindre no name-flaskor. Kvalitén från TPC har jag inget att anmärka på, fast jag vet att folk fått läckande flaskor från dem. Dessutom är de ganska sega på att skicka.

Ja, de var just Thepperfumecourt jag menade. När jag beställde proverna så fick jag de efter en vecka och de var inte så farligt men få läckande flaskor låter inte trevligt. Hur stora är flaskorna på NK? Eller vet ni nån annan sida man kan beställa ifrån?
Citera
2012-04-16, 21:17
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ja, de var just Thepperfumecourt jag menade. När jag beställde proverna så fick jag de efter en vecka och de var inte så farligt men få läckande flaskor låter inte trevligt. Hur stora är flaskorna på NK? Eller vet ni nån annan sida man kan beställa ifrån?
NK har bara 75 ml vad jag vet. Kanske strawberrynet.com har andra storlekar.
Citera
2012-04-16, 21:33
Medlem
Citat:
NK har bara 75 ml vad jag vet. Kanske strawberrynet.com har andra storlekar.

Strawberrynet har inte ens Aventus inne, men jag hitta en sida som heter luckyscent och de har Aventus 30ml och skickar till Sverige. Frågan är bara hur pålitlig sidan är.
Citera
2012-04-16, 21:36
Medlem
NirvanAs avatar
Behöver hitta mig en ny, personlig, parfym. Går det på något sätt få hem provexemplar och sen klicka hem den man gillade, eller hur funkar det?

Och vilka sidor är bra?
Citera
2012-04-16, 21:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Strawberrynet har inte ens Aventus inne, men jag hitta en sida som heter luckyscent och de har Aventus 30ml och skickar till Sverige. Frågan är bara hur pålitlig sidan är.
Extremt pålitliga, fast brukar vara onödigt dyra på vissa märken.

Nu gjorde jag ett impulsblindköp av Serge Lutens L'eau Froide . Läste om den på LS tidigare. Har fått lite blandade åsikter, men jag gick på följande beskrivning: http://boisdejasmin.typepad.com/_/2012/03/serge-lutens-leau-froide-fragrance-review.html

Antar att ingen här har testat då den är ganska ny?
Senast redigerad av irrbloss 2012-04-16 kl. 21:41.
Citera
2012-04-16, 21:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Behöver hitta mig en ny, personlig, parfym. Går det på något sätt få hem provexemplar och sen klicka hem den man gillade, eller hur funkar det?

Och vilka sidor är bra?
Med personlig, menar du en helt unik doft gjort specifikt för dig? Finns ställen som sysslar med sånt, har dock ingen större koll på det. Letar du efter lite annorlunda dofter mot vad man hittar i svenska butiker/varuhus kan man väl rekommendera luckyscent.com och theperfumedcourt.com.
Citera
2012-04-17, 19:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Med personlig, menar du en helt unik doft gjort specifikt för dig? Finns ställen som sysslar med sånt, har dock ingen större koll på det. Letar du efter lite annorlunda dofter mot vad man hittar i svenska butiker/varuhus kan man väl rekommendera luckyscent.com och theperfumedcourt.com.
Nja det var dåligt formulerat av mig, menade en parfym jag gillar och som jag kör ett väldigt långt tag, blir en del av mig osv, har dåligt med parfymbutiker mm. i min närhet så nätet vore bättre... men det går inte att få hem prover på nåt vis? Och vilka sidor från sverige är bäst?
Citera
2012-04-17, 19:47
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nja det var dåligt formulerat av mig, menade en parfym jag gillar och som jag kör ett väldigt långt tag, blir en del av mig osv, har dåligt med parfymbutiker mm. i min närhet så nätet vore bättre... men det går inte att få hem prover på nåt vis? Och vilka sidor från sverige är bäst?
Finns inga riktigt bra svenska sidor med nischdofter. Prover köper du från luckyscent.com eller theperfumedcourt.com, jag föredrar Luckyscent dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in